Peugeot RCZ: české ceny a specifikace

S prvním červencovým dnem na český trh přichází působivý sportovní Peugeot RCZ. Měl by se stát symbolem začátku nové éry na individualizaci zaměřených Peugeotů (zřejmě v návaznosti na sérii DS příbuzného Citroënu) a my jsme vám jej podrobně popsali na tomto místě.

Dodáván bude s dvojicí přímovstřikových, přeplňovaných čtyřválců. Vznětové agregáty zastupuje jednotka 2,0 HDi s výkonem 163 koní (120 kW) doplněná výhradně šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a prodejní cenou 715 000 Kč. Zastánci benzínu mají k dispozici známou jednotku BMW-PSA 1,6 l THP. Základní provedení s výkonem 156 koní (115 kW) a šestistupňovou převodovkou vás přijde na 650 000 Kč, za „automat“ připlatíte 50 000 Kč a za 710 000 Kč bude k mání verze s výkonem zvýšeným na 200 koní (147 kW) a výhradně manuálním řazením.

Všechny vozy RCZ se budou dodávat s jedním stupněm výbavy, v němž najdeme kromě jiného ESP, ABS s asistentem, čtveřici airbagů, posilovač řízení s proměnným účinkem, parkovací asistent vzadu, osmnáctipalcová litá kola, elektrické ovládání oken, zrcátek a zámků, hliníkové pedály, dvoupolohový zadní spoiler, dvouzónovou klimatizaci nebo audiosoustavu WIP s přehrávačem CD a MP3, ovládáním pod kůží potaženým volantem a konektivitou Bluetooth a USB. Připlatit si lze kromě několika paketů například za různé ráfky (+ 5 000 až 13 000 Kč), adaptivní xenonové světlomety (+ 25 000 Kč), kožené čalounění (+ 60 000 až 75 000 Kč) či různé povrchové úpravy střechy a oblouků. K tomu bude možno objednávat rozmanité polepy karoserie, což naznačuje záměr Peugeotu přizpůsobit každý vyrobený vůz požadavkům zákazníka.

Připomeňme, že Peugeot RCZ naznačuje novou éru značky Peugeot, což připomínají jeho označení poprvé bez číselného kódu i nové logo. Výroba bude probíhat v dílnách rakouské společnosti Magna Steyr s rozsáhlými zkušenostmi s malosériově produkovanými automobily. Ještě letos bychom se měli navíc dočkat verze HYbrid4 s motorem THP 200, ovšem emisemi 95 g CO2 na 100 km a pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot RCZ
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků