Peugeot RCZ: české ceny a specifikace

S prvním červencovým dnem na český trh přichází působivý sportovní Peugeot RCZ. Měl by se stát symbolem začátku nové éry na individualizaci zaměřených Peugeotů (zřejmě v návaznosti na sérii DS příbuzného Citroënu) a my jsme vám jej podrobně popsali na tomto místě.

Dodáván bude s dvojicí přímovstřikových, přeplňovaných čtyřválců. Vznětové agregáty zastupuje jednotka 2,0 HDi s výkonem 163 koní (120 kW) doplněná výhradně šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a prodejní cenou 715 000 Kč. Zastánci benzínu mají k dispozici známou jednotku BMW-PSA 1,6 l THP. Základní provedení s výkonem 156 koní (115 kW) a šestistupňovou převodovkou vás přijde na 650 000 Kč, za „automat“ připlatíte 50 000 Kč a za 710 000 Kč bude k mání verze s výkonem zvýšeným na 200 koní (147 kW) a výhradně manuálním řazením.

Všechny vozy RCZ se budou dodávat s jedním stupněm výbavy, v němž najdeme kromě jiného ESP, ABS s asistentem, čtveřici airbagů, posilovač řízení s proměnným účinkem, parkovací asistent vzadu, osmnáctipalcová litá kola, elektrické ovládání oken, zrcátek a zámků, hliníkové pedály, dvoupolohový zadní spoiler, dvouzónovou klimatizaci nebo audiosoustavu WIP s přehrávačem CD a MP3, ovládáním pod kůží potaženým volantem a konektivitou Bluetooth a USB. Připlatit si lze kromě několika paketů například za různé ráfky (+ 5 000 až 13 000 Kč), adaptivní xenonové světlomety (+ 25 000 Kč), kožené čalounění (+ 60 000 až 75 000 Kč) či různé povrchové úpravy střechy a oblouků. K tomu bude možno objednávat rozmanité polepy karoserie, což naznačuje záměr Peugeotu přizpůsobit každý vyrobený vůz požadavkům zákazníka.

Připomeňme, že Peugeot RCZ naznačuje novou éru značky Peugeot, což připomínají jeho označení poprvé bez číselného kódu i nové logo. Výroba bude probíhat v dílnách rakouské společnosti Magna Steyr s rozsáhlými zkušenostmi s malosériově produkovanými automobily. Ještě letos bychom se měli navíc dočkat verze HYbrid4 s motorem THP 200, ovšem emisemi 95 g CO2 na 100 km a pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot RCZ
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 13 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky