Spojení futuristického designu a techniky z rallye skupiny B? Vydejte se do minulosti roku 1984 na autosalon v Paříži a právě něco takového spatříte na stánku Peugeotu. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: Peugeot

Spojení futuristického designu a techniky z rallye skupiny B? Vydejte se do minulosti roku 1984 na autosalon v Paříži a právě něco takového spatříte na stánku Peugeotu. | Koncept Peugeot Quasar | Zdroj: Peugeot

Koncept Quasar nesdílel totiž techniku s nikým jiným než s rallyovou bestií Peugeotem 205 Turbo 16. A jako nekompromisní supersport, který mohl vyzvat na souboj ty nejpovolanější, vypadá bezpochyby dodnes. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: Peugeot

Koncept Quasar nesdílel totiž techniku s nikým jiným než s rallyovou bestií Peugeotem 205 Turbo 16. A jako nekompromisní supersport, který mohl vyzvat na souboj ty nejpovolanější, vypadá bezpochyby dodnes. | Koncept Peugeot Quasar | Zdroj: Peugeot

Šprti budou vědět, že koncept pojmenovaný po vesmírném tělesu s výrazným rudým posuvem spektra (kvasar) se tedy objevil ve stejném roce, co závodní „béčková“ 205 T16 debutovala na rychlostních zkouškách světového šampionátu v rallye. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: Peugeot

Šprti budou vědět, že koncept pojmenovaný po vesmírném tělesu s výrazným rudým posuvem spektra (kvasar) se tedy objevil ve stejném roce, co závodní „béčková“ 205 T16 debutovala na rychlostních zkouškách světového šampionátu v rallye. | Koncept Peugeot Quasar | Zdroj: Peugeot

Přesněji však o něco později, to když Peugeot požádal dva známé designéry Gérarda Weltera a Paula Bracqa, aby vytvořili koncept využívající šasi a motor 205 T16. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: Peugeot

Přesněji však o něco později, to když Peugeot požádal dva známé designéry Gérarda Weltera a Paula Bracqa, aby vytvořili koncept využívající šasi a motor 205 T16. | Koncept Peugeot Quasar | Zdroj: Peugeot

Kdovíjak složitou myšlenku celého projektu zde nehledejte. Samozřejmě se jednalo o ještě silnější nástroj propagace závodní techniky Peugeotu a jeho počínání v rallye. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: wikipedia.org/Arnaud 25

Kdovíjak složitou myšlenku celého projektu zde nehledejte. Samozřejmě se jednalo o ještě silnější nástroj propagace závodní techniky Peugeotu a jeho počínání v rallye. | Koncept Peugeot Quasar | Zdroj: wikipedia.org/Arnaud 25

Ostatně z tohoto pohledu lze chápat i rozhodnutí nechat vozu částečně odhalené ústrojí ve středové/zadní části, čistě k přehlídce úžasné strojovny a zaujetí návštěvníků autosalonu. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: Peugeot

Ostatně z tohoto pohledu lze chápat i rozhodnutí nechat vozu částečně odhalené ústrojí ve středové/zadní části, čistě k přehlídce úžasné strojovny a zaujetí návštěvníků autosalonu. | Koncept Peugeot Quasar | Zdroj: Peugeot

Exteriér měl na starosti Welter, který se nedržel zpátky s inspirací ve futurismu a vesmírném cestování. Placatá silueta, kopulovité prosklení kabiny, nahoru se otevírající „nůžkové“ dveře... | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: Peugeot

Exteriér měl na starosti Welter, který se nedržel zpátky s inspirací ve futurismu a vesmírném cestování. Placatá silueta, kopulovité prosklení kabiny, nahoru se otevírající „nůžkové“ dveře... | Koncept Peugeot Quasar | Zdroj: Peugeot

...– celek jednoduše připomínající rekvizitu nějakého velkorozpočtového sci-fi bijáku. Jediná piha na kráse? Možná nijak nepozměněné standardní zadní svítilny z 205. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: Peugeot

...– celek jednoduše připomínající rekvizitu nějakého velkorozpočtového sci-fi bijáku. Jediná piha na kráse? Možná nijak nepozměněné standardní zadní svítilny z 205. | Koncept Peugeot Quasar | Zdroj: Peugeot

A zezadu můžeme pokračovat dále. S rozvorem 2540 mm vypadá Quasar kompaktně i díky strmě seříznuté zádi bez jakéhokoliv nárazníku. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: wikipedia.org/Arnaud 25

A zezadu můžeme pokračovat dále. S rozvorem 2540 mm vypadá Quasar kompaktně i díky strmě seříznuté zádi bez jakéhokoliv nárazníku. | Koncept Peugeot Quasar | Zdroj: wikipedia.org/Arnaud 25

Naleštěná dvojice koncovek výfuku pod křídlem vás pak zavede přímo k uprostřed uloženému twin-turbo čtyřválci o objemu 1,8 litru z T16 a jeho masivnímu mezichladiči. Jak bylo řečeno, všechno je moc dobře na očích, žádný kryt, nic. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: wikipedia.org/Arnaud 25

Naleštěná dvojice koncovek výfuku pod křídlem vás pak zavede přímo k uprostřed uloženému twin-turbo čtyřválci o objemu 1,8 litru z T16 a jeho masivnímu mezichladiči. Jak bylo řečeno, všechno je moc dobře na očích, žádný kryt, nic. | Koncept Peugeot Quasar | Zdroj: wikipedia.org/Arnaud 25

Naladění na 600 koní (441 kW) pouze zvyšuje úroveň respektu k tomuto počinu, kdy samozřejmě i pětistupňová manuální převodovka a systém pohonu všech kol Ferguson mají jasný původ. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: Peugeot

Naladění na 600 koní (441 kW) pouze zvyšuje úroveň respektu k tomuto počinu, kdy samozřejmě i pětistupňová manuální převodovka a systém pohonu všech kol Ferguson mají jasný původ. | Koncept Peugeot Quasar | Zdroj: Peugeot

Populární turbo-fan kola nechybí, obutá byla do tehdy prvotřídního obutí Michelin MXX 255/50 R16, zatímco i další podvozkové komponenty sdílí Quasar s rallyovým protějškem a konstrukcí zavěšení připomíná monoposty Formule 1. Více v článku... | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: Peugeot

Populární turbo-fan kola nechybí, obutá byla do tehdy prvotřídního obutí Michelin MXX 255/50 R16, zatímco i další podvozkové komponenty sdílí Quasar s rallyovým protějškem a konstrukcí zavěšení připomíná monoposty Formule 1. Více v článku... | Koncept Peugeot Quasar | Zdroj: Peugeot

| Peugeot 205 T16 Zdroj: Peugeot

| Peugeot 205 T16 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot 205 T16 Zdroj: Peugeot

| Peugeot 205 T16 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot 205 T16 Zdroj: Peugeot

| Peugeot 205 T16 | Zdroj: Peugeot

Koncept Quasar nesdílel totiž techniku s nikým jiným než s rallyovou bestií Peugeotem 205 Turbo 16. A jako nekompromisní supersport, který mohl vyzvat na souboj ty nejpovolanější, vypadá bezpochyby dodnes. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: Peugeot
Šprti budou vědět, že koncept pojmenovaný po vesmírném tělesu s výrazným rudým posuvem spektra (kvasar) se tedy objevil ve stejném roce, co závodní „béčková“ 205 T16 debutovala na rychlostních zkouškách světového šampionátu v rallye. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: Peugeot
Přesněji však o něco později, to když Peugeot požádal dva známé designéry Gérarda Weltera a Paula Bracqa, aby vytvořili koncept využívající šasi a motor 205 T16. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: Peugeot
Kdovíjak složitou myšlenku celého projektu zde nehledejte. Samozřejmě se jednalo o ještě silnější nástroj propagace závodní techniky Peugeotu a jeho počínání v rallye. | Koncept Peugeot Quasar Zdroj: wikipedia.org/Arnaud 25
15
Fotogalerie

Peugeot Quasar byl bestií sk. B v obleku superauta. Jeho techniku asi dobře tušíte

Jeden z těch zapomenutých konceptů, který byste chtěli aspoň jednou vidět reálně v pohybu na plný plyn. Techniku má totiž přímou božskou.

Spojení futuristického designu a techniky z rallye skupiny B? Vydejte se do minulosti roku 1984 na autosalon v Paříži a právě něco takového spatříte na stánku Peugeotu. Koncept Quasar nesdílel totiž techniku s nikým jiným než s rallyovou bestií Peugeotem 205 Turbo 16. A jako nekompromisní supersport, který mohl vyzvat na souboj ty nejpovolanější, vypadá bezpochyby dodnes.

Šprti budou vědět, že koncept pojmenovaný po vesmírném tělesu s výrazným rudým posuvem spektra (kvasar) se tedy objevil ve stejném roce, co závodní „béčková“ 205 T16 debutovala na rychlostních zkouškách světového šampionátu v rallye. Přesněji však o něco později, to když Peugeot požádal dva známé designéry Gérarda Weltera a Paula Bracqa, aby vytvořili koncept využívající šasi a motor 205 T16.

Kdovíjak složitou myšlenku celého projektu zde nehledejte. Samozřejmě se jednalo o ještě silnější nástroj propagace závodní techniky Peugeotu a jeho počínání v rallye. Ostatně z tohoto pohledu lze chápat i rozhodnutí nechat vozu částečně odhalené ústrojí ve středové/zadní části, čistě k přehlídce úžasné strojovny a zaujetí návštěvníků autosalonu. 

Exteriér měl na starosti Welter, který se nedržel zpátky s inspirací ve futurismu a vesmírném cestování. Placatá silueta, kopulovité prosklení kabiny, nahoru se otevírající „nůžkové“ dveře – celek jednoduše připomínající rekvizitu nějakého velkorozpočtového sci-fi bijáku. Jediná piha na kráse? Možná nijak nepozměněné standardní zadní svítilny z 205.

A zezadu můžeme pokračovat dále. S rozvorem 2540 mm vypadá Quasar kompaktně i díky strmě seříznuté zádi bez jakéhokoliv nárazníku. Naleštěná dvojice koncovek výfuku pod křídlem vás pak zavede přímo k uprostřed uloženému twin-turbo čtyřválci o objemu 1,8 litru z T16 a jeho masivnímu mezichladiči. Jak bylo řečeno, všechno je moc dobře na očích, žádný kryt, nic.

Naladění na 600 koní (441 kW) pouze zvyšuje úroveň respektu k tomuto počinu, kdy samozřejmě i pětistupňová manuální převodovka a systém pohonu všech kol Ferguson mají jasný původ. Populární turbo-fan kola nechybí, obutá byla do tehdy prvotřídního obutí Michelin MXX 255/50 R16, zatímco i další podvozkové komponenty sdílí Quasar s rallyovým protějškem a konstrukcí zavěšení připomíná monoposty Formule 1.

Stručně řečeno, Quasar je prostě známou bestií skupiny B oblečenou do futuristického, supersportovního hávu. Bohužel, s ohledem na nejasnou funkčnost vytvořeného konceptu a tedy zřejmě neprovedené dynamické testy, reálné schopnosti této kombinace dvou světů budou asi navždy pouze předmětem fantazie.

Dříve zmíněnou rudou potkáte naplno v interiéru, který kontrastuje s bílou karoserií v naprosto osmdesátkovém stylu. A to je případem i výbavy konceptu. Představa digitální přístrojové desky již samozřejmě existovala, tentokrát v režii japonské firmy Clarion, společně s velkou CRT obrazovkou infotainmentu – ten uměl zobrazovat jak navigaci, tak posílat/přijímat textové zprávy. Mnoho ovladačů hi-fi systému, zasahujících do části místa spolujezdce, také nejde přehlédnout.

Ačkoliv byl koncept Quasar na první pohled vypiplán do posledního detailu, produkce se očividně nedočkal. Vlastně ale u francouzské automobilky dále rozjel historii čistě výstavních studií, u kterých byste už zprvopočátku sériovou výrobu nečekali. Dodnes tak zůstává alespoň jedním z mnoha šílených konceptů značky a dochován sedí v muzeu Peugeotu v Sochaux.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud