a na auto.cz pisou, ze s tim prisel Citroen :-Dhttp://www.auto.cz/citroen-e-berlingo-multis... ...
Přijít v roce 2017 s baterkou 22,5 kWh je naprostej výsměch, takhle zkriplenou elektrokáru si můžou strčit do zadele! Na jízdu vokolo komína a pro argument, že elektroauta nikdo nekupuje ideální.
Zajímalo by mě na koho je tento vůz cílen. Reálný dojezd bude tak kolem 120km pokud nebudete moc topit/klimatizovat/svítit (čili pro živnostníka použitelné jen omezeně), na sídlištich není kde dobíjet (takže pro rodiny ve větších městech omezená použitelnost), pro ty co bydlí v domku omezený dojezd takže to chce ještě jedno klasické auto, výměna baterky po 100 000km (ok, reálně počítejme kolem 200 000km) tak čtvrt miliónu v Kč (ještě budeme vzponínat na DPF za 20 000Kč), ... Cena i s dotací pravděpodobně vyšší než stejná dodávka v nafťě s dojezdem 800km a tankováním kdekoliv za dvě minuty. A to nemluvím o tom, že je jen otázkou času než stát začně danit i elektroauta - přece si ty miliony z pohoných hmot nenechá utéct
Jó,kdyby to mělo dojezd 1700km,tak bych o něm uvažoval,ale 170?,reálně možná jen 100?
Rád bych věděl jak počítají den průměrný denní nájezd. Já třeba čtyři dny nejedu nikam a pátý den jedu 300 kiláků. Průměr mi pak taky vychází na 60 km denně takže elektromobil Peugeot s dojezdem 100 km plně vyhoví mým potřebám :-)
Je to prosté. Úředník si přečte statistickou ročenku a vytvoří prezentaci. A nejen úředník. V PR informacích velebících třeba zmíněná eauta jsou termíny jako: nabito již za.., dojezd až... cena již od.. Plně chápu, že některým zákazníkům eauta vyhoví. Pokud jich bude dostatečný počet automobilky jistě začnou jejich potřeby uspokojovat. Ale vše si mají hradit z vlastní kapsy. Pan Kolowrat - Krakovský také určitě dostal svého času nějakou tu pobídku od státu na nákup "průkopnického" samochodu. Dnes přijde zájemce o BMW i3 a pochválí jaké je to hezké autíčko a jedním dechem dodá, že by to chtělo dotaci od státu. Jsou ti lidé tak hloupí nebo tak drzí? Auto velikosti Fabie za 900.000 kč? A chce dotace? Naštěstí u nás tomu tak není, ale někde se již daňoví poplatníci na takové "vykuky" skládají. Bohužel z této politiky na mě kouká "super" pořekadlo "Kdo nekrade, okrádá rodinu" popř. "Všetci kradú". Smutné. Mám snad také začít krást? 3-[
Předpokládám, že podle průzkumu, kde se lidí ptají na to,kolik denně najedou km, a následně to zprůměrují.
S většinou souhlasím, ale nechápu, proč by se baterie měla měnit po 200 tisících km. :)Jinak ale moc nerozumím tomu, proč proboha v roce 2017 narvali do dodávky 22,5 kWh baterii. Myslím, že přidat 10 kWh navíc by to auto o tolik neprodražilo a dojezd by byl alespoň nějakých 200 km.
Rikal jsem si to same.. i Leaf ma 30kwh. A pro kritiky.. Elektro je zatim okrajova skupina, ale treba na prepravu po letisti (piloty do kabiny), policejni hlidky ve mestech, rozvozy cehokoliv, kde auto popojizdi po par km atd.. jsou elektroaua nejlepsi.. po 4 hod jde ridic na pauzu, auto se dobije a frci dal. A pokud mate firmu v centru mesta muze byt dobijeni elektriny snaze dostupne nez cerpaci stanice :)
On Peugot bude moc dobře vědět, proč na baterku dává záruku jen 100 000km a né marketingově lepších 200 000km. Pro lze imho očekávat že průměrná životnost bude kolem 150 000 - 200 000km
To jsou mi zajímavé novinky.
Lol to je zase blábol, výměna baterky po 100 000 km, nepleť si to s tříhrnkem :-D:-D
Kdo ti dá na motor spalováka záruku 8 let? :-P;-)
To je firemní ideál. No jo, když je to moc drahé, tak hodně stojí i havarijní pojištění
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.