Peugeot převzal cenu „Automobil roku 2002“

Na přelomu ledna a února převzal oficiálně ocenění „Automobil roku 2002“. Do rukou ředitele automobilky Peugeot Frédérica Saint-Geoures je předal předseda poroty Ray Hutton.
Peugeot převzal cenu „Automobil roku 2002“
Peugeot 307 byl nejprve vybrán z 38 soutěžících vozů, posléze postoupil mezi 7 finalistů a nakonec byl porotou zvolen jako vítěz letošního ročníku této populární „soutěže“. Porota se Klepněte pro větší obrázekletos skládala z 55 novinářů působících v oblasti automobilového průmyslu, zastupujících 21 evropských států včetně České republiky. (Rozhovor s Tomášem Hyanem, českým zástupcem v porotě, si můžete přečíst zde.)

Na evropských trzích je nejpopulárnější třistasedmička, která má pod kapotou Klepněte pro větší obrázekdvoulitrový dieselový motor HDI o výkonu 90 ks (66 kW) nebo benzínový motor o objemu 1.6 litru. Prodej automobilů s motorem HDI představoval 40 % celkového prodeje modelu 307 a 74% prodeje všech vozů s dieselovým motorem v dané třídě, benzínovou 1.6 pak zvolilo dalších 30% zákazníků.

Plánovaný prodej pro letošní rok v celosvětovém měřítku činí 510 000 kusů modelů 307, což se zdá být reálné, protože se připravuje zahájení prodeje modelu 307 SW a hovoří se také o „klasickém“ provedení kombi s tradičním označením Break.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků