Peugeot představuje speciál 2008 DKR ve finálním provedení

Peugeot představuje speciál 2008 DKR ve finálním provedení

Po automobilce Mini přichází se zprávou týkající se nadcházející dakarské rallye také francouzská značka Peugeot, která se po letech opět vrací do této náročné soutěže. Nový speciál 2008 DKR jsme si mohli prohlédnout dříve už několikrát, aktuálně ovšem Peugeot dokončil veškeré přípravy a auto dostalo také finální „bojové“ barvy.

Peugeot 2008 DKR: působivá zbraň na videu a v oficiální fotogalerii

Peugeot 2008 DKR: působivá zbraň na videu a v oficiální fotogalerii

Speciál 2008 DKR vznikl ze spolupráce automobilky Peugeot, společností Red Bull a Total, čemuž samozřejmě odpovídá také finální vzhled. Sestava jezdců, kteří se představí za volantem, je hodně silná. Do závodu vyrazí pod taktovkou Peugeotu Cyril Despres, Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz.

Peugeot 2008 DKR používá uprostřed uložený dvakrát přeplňovaný naftový šestiválec a jak už bylo napsáno dříve, vůz bude vybaven pouze pohonem zadní nápravy. Podle marketingových prohlášení je důvodem fakt, že sériová 2008 také nemá pohon všech kol a přesto „projede všude“, což má DKR demonstrovat.

Peugeot 508 RXH už nutně nemusí být hybrid. Přichází klasický dvoulitr

Peugeot 508 RXH už nutně nemusí být hybrid. Přichází klasický dvoulitr

Pravý důvod je ale samozřejmě někde jinde. Dakarské speciály s pohonem jedné nápravy mohou používat podstatně větší zdvih odpružení a větší kola, což inženýři Peugeotu vyhodnotili jako výhodnější než menší zdvih, menší kola a pohon 4x4. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků