Peugeot představil svůj nový speciál pro nadcházející Dakar

Peugeot představil novou verzi závodního speciálu pro Rallye Dakar, která nese označení 2008 DKR16. Na rozdíl od loňského automobilu je tento nový v mnoha ohledech přepracovaný. 

Peugeot představuje speciál 2008 DKR ve finálním provedení

Peugeot představuje speciál 2008 DKR ve finálním provedení

Nový speciál dostal delší rozvor, kratší převisy, je také širší a změnila se rovněž aerodynamika. Inženýři nenechali ani původní odpružení a jiné jsou také například ráfky vyrobené z hořčíku. DKR16 používá pneumatiky Michelin.

Peugeot ukazuje svůj speciál 2008 DKR v ostré akci

Peugeot ukazuje svůj speciál 2008 DKR v ostré akci

Pohon má na starost dvakrát přeplňovaný diesel umístěný před zadní nápravou. Objem činí tři litry a nejvyšší výkon dosahuje na 257 kW (350 k). Točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm. Stejně jako minulý rok i letos vsadí Peugeot na pohon zadní nápravy. Maximálně se 2008 DKR16 rozjede na 200 km/h.

Peugeot představil nový vůz po prvních testech v Maroku, kde za volant usedl Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz i Cyril Despres. Podle prvních ohlasů má údajně nový automobil velký potenciál, tak uvidíme, zda to bude na speciály Mini stačit.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků