Peugeot představil svůj nový speciál pro nadcházející Dakar

Peugeot představil novou verzi závodního speciálu pro Rallye Dakar, která nese označení 2008 DKR16. Na rozdíl od loňského automobilu je tento nový v mnoha ohledech přepracovaný. 

Peugeot představuje speciál 2008 DKR ve finálním provedení

Peugeot představuje speciál 2008 DKR ve finálním provedení

Nový speciál dostal delší rozvor, kratší převisy, je také širší a změnila se rovněž aerodynamika. Inženýři nenechali ani původní odpružení a jiné jsou také například ráfky vyrobené z hořčíku. DKR16 používá pneumatiky Michelin.

Peugeot ukazuje svůj speciál 2008 DKR v ostré akci

Peugeot ukazuje svůj speciál 2008 DKR v ostré akci

Pohon má na starost dvakrát přeplňovaný diesel umístěný před zadní nápravou. Objem činí tři litry a nejvyšší výkon dosahuje na 257 kW (350 k). Točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm. Stejně jako minulý rok i letos vsadí Peugeot na pohon zadní nápravy. Maximálně se 2008 DKR16 rozjede na 200 km/h.

Peugeot představil nový vůz po prvních testech v Maroku, kde za volant usedl Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz i Cyril Despres. Podle prvních ohlasů má údajně nový automobil velký potenciál, tak uvidíme, zda to bude na speciály Mini stačit.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků