Peugeot představil svůj nový speciál pro nadcházející Dakar

Peugeot představil novou verzi závodního speciálu pro Rallye Dakar, která nese označení 2008 DKR16. Na rozdíl od loňského automobilu je tento nový v mnoha ohledech přepracovaný. 

Peugeot představuje speciál 2008 DKR ve finálním provedení

Peugeot představuje speciál 2008 DKR ve finálním provedení

Nový speciál dostal delší rozvor, kratší převisy, je také širší a změnila se rovněž aerodynamika. Inženýři nenechali ani původní odpružení a jiné jsou také například ráfky vyrobené z hořčíku. DKR16 používá pneumatiky Michelin.

Peugeot ukazuje svůj speciál 2008 DKR v ostré akci

Peugeot ukazuje svůj speciál 2008 DKR v ostré akci

Pohon má na starost dvakrát přeplňovaný diesel umístěný před zadní nápravou. Objem činí tři litry a nejvyšší výkon dosahuje na 257 kW (350 k). Točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm. Stejně jako minulý rok i letos vsadí Peugeot na pohon zadní nápravy. Maximálně se 2008 DKR16 rozjede na 200 km/h.

Peugeot představil nový vůz po prvních testech v Maroku, kde za volant usedl Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz i Cyril Despres. Podle prvních ohlasů má údajně nový automobil velký potenciál, tak uvidíme, zda to bude na speciály Mini stačit.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků