Automobilka přichází s novou strategií E-Lion. Kromě elektromobilů ve Francii chystají i mild hybridy a zcela nový design.
Plánem Peugeotu je prodávat v Evropě od roku 2030 výhradně elektromobily. Stejně jako ostatní výrobci se k tomuto cíli chce přiblížit produkty i službami. V krátkodobém horizontu se tedy můžeme těšit nejen na smršť novinek na baterie.
Prvním krokem je aspoň částečně elektrifikovat každý vůz v nabídce, k čemuž pomůže 48V mild-hybridní technika v modelech 208, 2008, 308, 3008, 5008 a 408. Pohon zajistí nová generace benzinového motoru PureTech s výkonem 74 kW (100 k) a 100 kW (136 k), kombinovaná s elektrifikovanou dvouspojkovou převodovkou E-DCS6, která díky integrovanému elektromotoru dodá dalších 21 kW (28,5 k). Ústrojí má zajistit o 15 % nižší spotřebu (než u 3008 s emisemi 126 g CO2 na kilometr) a po městech jezdit z více než poloviny jen na elektřinu.
Co se týče elektromobilů, nasazeny budou modely E-308 a E-308 SW s novým motorem o výkonu 115 kW (156 k) a dojezdem 400 kilometrů dle WLTP. Ty slibují velmi zajímavou spotřebu 12,7 kWh/100 km. Dále se můžeme těšit na E-408, E-3008 a E-5008. U posledních dvou vozů si Peugeot klade nemalé cíle, menší SUV přijde v druhé polovině letošního roku s novou generací, která má nabídnout tři konfigurace elektrického pohonu (včetně dvoumotorové) a zcela novou platformu STLA. Dojezd má být až 700 kilometrů. Větší E-5008 dorazí v těsném závěsu.
Nová generace chystaných bateriových vozů hodlá těžit z moderních platforem, které umožní vyladit proporce, zvětšit vnitřní prostor a také nasadit dokonalejší systémy pro asistovanou či autonomní jízdu. Za nějaký čas se seznámíme s novým designovým jazykem - zřejmě po vzoru nedávno představeného konceptu Inception. Důraz bude kladen na použití ekologických materiálů a zvýšení životnosti vozů. Ta momentálně u aut se spalovacími motory činí 15 let, u bateriových vozidel se má jednat o 20 až 25 let.
Zákazníci rovněž mají mít možnost vozy snadno koupit přes internet, dobíjet doma z wallboxů a na cestách kdekoliv díky snadnému přístupu k různým sítím nabíječek.