Peugeot představil nový závodní model 207 RCup (doplněny informace)

Automobilka Peugeot představila svůj nový ostrý model, který navazuje na minulou generaci 206 RCup určenou pro silniční závody. Jaký je nový závodní speciál s lvíčkem ve znaku?
Peugeot představil nový závodní model 207 RCup (doplněny informace)

Peugeot představí v Ženevě mimo běžné osobní vozy i koncept, který poslouží pro vývoj závodního speciálu specifikace Rallye Super 2000. Právě zaměření na závodní speciál pak udává, jak koncept vypadá. U všeho je dán důraz na maximální funkčnost a přínos pro svůj účel. V interiéru najdete skořepinové sedadla se čtyřbodovými pásy a také nezbytný bezpečnostní rám. Ze sériového modelu je pak převzata kompletní palubní deska, která je pak v místech středového panelu lakována červenou barvou. Že se jedná o koncept závodního speciálu ukazuje mj. odlehčený kožený volant, hydraulická ruční brzda s velkou pákou a vpravo od volantu pak typický ovládač sekvenční, šestistupňové, převodovky.

Pod kapotou burácí atmosférický motor o objemu 2 litry s rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec. Ten dává výkon 206 kW (280 k) při 8 500 ot/min. Výkon je přenášen, přes sekvenční převodovku, na všechna čtyři 18" kola z magnézia, které obouvají pneu o rozměru 235/40.

Peugeot 207 RCup tak nepřímo navazuje na úspěšné rallye vozy jako byl Peugeot 205 Turbo, nebo 206 WRC. Protože 207 RCup míří do kategorie Super 2000, musel projít několika nutnými úpravami rozmístění komponentů a celkové architektury vozu, jako jsou např. integrované rozvody nebo sekvenční převodovka. Soutěžní kategorie Super 2000, do které 207 RCup míří, je určena pro vozy skupiny A odvozené ze sériově vyráběných karosářských variant a jejich výroba musí dosáhnout nejméně 25 000 kusů. Toto pak umožňuje i netovárním týmům a konstruktérům připravit vysoce výkonné vozy s pohonem všech kol a atmosférickým motorem o výkonu do 280 k. Nutností je pak použití sekvenční převodovky. Poměrné úzké mantinely pravidel pak umožňují mj. rozšířit blatníky pro umístnění jiné přední a zadní nápravy typu pseudo Mac Pherson a použití 18" kol s speciálními pneu. Pravidla však neumožňují rozšílit auto dle libosti, maximální šířka vozu je přesně stanovena a je zakázaná jakákoli podpora řízení. Specifikace Super 2000 je tak přínosná pro soukromé týmy, které nedisponují továrním zázemím. Celá tato specifikace, je proti specifikaci WRC, cenově nenáročná a vozy specifikace Super 2000 se mohou účastnit závodů v rámci kategorie N4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 RCup

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků