Peugeot představil nový závodní model 207 RCup (doplněny informace)

Automobilka Peugeot představila svůj nový ostrý model, který navazuje na minulou generaci 206 RCup určenou pro silniční závody. Jaký je nový závodní speciál s lvíčkem ve znaku?
Peugeot představil nový závodní model 207 RCup (doplněny informace)

Peugeot představí v Ženevě mimo běžné osobní vozy i koncept, který poslouží pro vývoj závodního speciálu specifikace Rallye Super 2000. Právě zaměření na závodní speciál pak udává, jak koncept vypadá. U všeho je dán důraz na maximální funkčnost a přínos pro svůj účel. V interiéru najdete skořepinové sedadla se čtyřbodovými pásy a také nezbytný bezpečnostní rám. Ze sériového modelu je pak převzata kompletní palubní deska, která je pak v místech středového panelu lakována červenou barvou. Že se jedná o koncept závodního speciálu ukazuje mj. odlehčený kožený volant, hydraulická ruční brzda s velkou pákou a vpravo od volantu pak typický ovládač sekvenční, šestistupňové, převodovky.

Pod kapotou burácí atmosférický motor o objemu 2 litry s rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec. Ten dává výkon 206 kW (280 k) při 8 500 ot/min. Výkon je přenášen, přes sekvenční převodovku, na všechna čtyři 18" kola z magnézia, které obouvají pneu o rozměru 235/40.

Peugeot 207 RCup tak nepřímo navazuje na úspěšné rallye vozy jako byl Peugeot 205 Turbo, nebo 206 WRC. Protože 207 RCup míří do kategorie Super 2000, musel projít několika nutnými úpravami rozmístění komponentů a celkové architektury vozu, jako jsou např. integrované rozvody nebo sekvenční převodovka. Soutěžní kategorie Super 2000, do které 207 RCup míří, je určena pro vozy skupiny A odvozené ze sériově vyráběných karosářských variant a jejich výroba musí dosáhnout nejméně 25 000 kusů. Toto pak umožňuje i netovárním týmům a konstruktérům připravit vysoce výkonné vozy s pohonem všech kol a atmosférickým motorem o výkonu do 280 k. Nutností je pak použití sekvenční převodovky. Poměrné úzké mantinely pravidel pak umožňují mj. rozšířit blatníky pro umístnění jiné přední a zadní nápravy typu pseudo Mac Pherson a použití 18" kol s speciálními pneu. Pravidla však neumožňují rozšílit auto dle libosti, maximální šířka vozu je přesně stanovena a je zakázaná jakákoli podpora řízení. Specifikace Super 2000 je tak přínosná pro soukromé týmy, které nedisponují továrním zázemím. Celá tato specifikace, je proti specifikaci WRC, cenově nenáročná a vozy specifikace Super 2000 se mohou účastnit závodů v rámci kategorie N4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 RCup

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků