Peugeot představil nový závodní model 207 RCup (doplněny informace)

Automobilka Peugeot představila svůj nový ostrý model, který navazuje na minulou generaci 206 RCup určenou pro silniční závody. Jaký je nový závodní speciál s lvíčkem ve znaku?
Peugeot představil nový závodní model 207 RCup (doplněny informace)

Peugeot představí v Ženevě mimo běžné osobní vozy i koncept, který poslouží pro vývoj závodního speciálu specifikace Rallye Super 2000. Právě zaměření na závodní speciál pak udává, jak koncept vypadá. U všeho je dán důraz na maximální funkčnost a přínos pro svůj účel. V interiéru najdete skořepinové sedadla se čtyřbodovými pásy a také nezbytný bezpečnostní rám. Ze sériového modelu je pak převzata kompletní palubní deska, která je pak v místech středového panelu lakována červenou barvou. Že se jedná o koncept závodního speciálu ukazuje mj. odlehčený kožený volant, hydraulická ruční brzda s velkou pákou a vpravo od volantu pak typický ovládač sekvenční, šestistupňové, převodovky.

Pod kapotou burácí atmosférický motor o objemu 2 litry s rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec. Ten dává výkon 206 kW (280 k) při 8 500 ot/min. Výkon je přenášen, přes sekvenční převodovku, na všechna čtyři 18" kola z magnézia, které obouvají pneu o rozměru 235/40.

Peugeot 207 RCup tak nepřímo navazuje na úspěšné rallye vozy jako byl Peugeot 205 Turbo, nebo 206 WRC. Protože 207 RCup míří do kategorie Super 2000, musel projít několika nutnými úpravami rozmístění komponentů a celkové architektury vozu, jako jsou např. integrované rozvody nebo sekvenční převodovka. Soutěžní kategorie Super 2000, do které 207 RCup míří, je určena pro vozy skupiny A odvozené ze sériově vyráběných karosářských variant a jejich výroba musí dosáhnout nejméně 25 000 kusů. Toto pak umožňuje i netovárním týmům a konstruktérům připravit vysoce výkonné vozy s pohonem všech kol a atmosférickým motorem o výkonu do 280 k. Nutností je pak použití sekvenční převodovky. Poměrné úzké mantinely pravidel pak umožňují mj. rozšířit blatníky pro umístnění jiné přední a zadní nápravy typu pseudo Mac Pherson a použití 18" kol s speciálními pneu. Pravidla však neumožňují rozšílit auto dle libosti, maximální šířka vozu je přesně stanovena a je zakázaná jakákoli podpora řízení. Specifikace Super 2000 je tak přínosná pro soukromé týmy, které nedisponují továrním zázemím. Celá tato specifikace, je proti specifikaci WRC, cenově nenáročná a vozy specifikace Super 2000 se mohou účastnit závodů v rámci kategorie N4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 RCup

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků