Peugeot Partner vs. Citroën Berlingo: francouzská dvojčata (srovnávací test)

To, že jsou některá auta jednoho koncernu téměř identická, není žádným tajemstvím. Dvojnásob to platí o vozech Peugeot Partner a Citroën Berlingo, které se v nedávné minulosti dočkaly výrazného faceliftu. Vozy jsme porovnali s motorem 2.0 HDI (66 kW/90 k)
Peugeot Partner vs. Citroën Berlingo: francouzská dvojčata (srovnávací test)
Seznam kapitol
  1. Dvojčata z PSA, interiér, zavazadlový prostor, jízdní vlasnosti
  2. Motory, spotřeba, výbava a cena, technické parametry

Automobilky Peugeot a Citroën jsou součástí koncernu PSA. Vyvíjejí a vyrábějí tedy vozidla společně. Představiteli užitkové řady jsou právě Partner a Berlingo. Tedy užitkových - ona to vlastně ani čistokrevná užitková auta nejsou. V tomto provedení, tedy s prosklenou karoserií, jsou někde na rozhraní mezi osobním automobilem a dodávkou. Reprezentují kategorii, která je dnes u mnoha značek a hlavně u publika, velmi populární.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peugeot Partner --- Citroën Berlingo

Zvenku téměř k nerozeznání

Oba vozy by mohly být identické úplně, ale do sta procent jim něco schází. Je to důkaz, že i dvojčata mohou být takříkajíc dvouvaječná. Provedení se jmenují Peugeot Partner Combispace a Citroën Berlingo Multispace. Už to signalizuje úzké příbuzenství. Oba vozy mají karoserii s celkovou délkou 14 cm přes čtyři metry, jsou stejně široké i vysoké. Automobily jsou se zadními výklopnými dveřmi. Mluvíme v obou případech o nejvyšším stupni výbavy, ale každý z vozů má jiné příplatkové doplňky. Samozřejmě, že stejné by mohl mít i ten v uvozovkách konkurenční.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na levé straně jsou posuvné dveře za příplatek --- V obou
autech se sedí o něco výš

Akcent na užitkovost je značný, a proto obě auta dostala dozadu výklopné dveře. Za nimi se ukrývá zavazadlový prostor se základní velikostí 624 litry. V obou autech se ale dá podstatně zvětšit, stačí sklopit některou část opěradel či sedadel dělených v poměru 2:1. Velmi praktické jsou posuvné dveře na obou stranách. Ale pozor, v sérii jsou jen vpravo, za levé už musíte připlatit devět a půl tisíce. Základ interiéru je stejný. V Partneru najdeme přístrojovou desku shodnou s typem 206, stejná je i v Berlingu. Ovšem co tam už není – dálkový ovladač rádia s CD přehrávačem. Je totiž za příplatek 15 000 a je to ten, se kterým se můžeme setkat ve všech ostatních typech značky Peugeot – od nejmenších vozů až po 607 nebo 806.

Klepněte pro větší obrázek  -- Zadní sedadla se liší jen potahovou látkou

Nad čelním sklem se táhne dlouhá odkládací polička, uprostřed palubní desky můžeme spustit klimatizaci. Ovšem pokud připlatíme 36 600 korun. Stejná možnost a stejná cena platí i pro Berlingo. Tady je ale rádio běžného formátu – nikoliv integrované, ovšem za to úplně jiná střecha a strop. Jmenuje se Modutop a stojí 14 tisíc. Vypadá sice až příliš plastově, ale neschází jí praktičnost. Stejnou střechu lze zamontovat i do peugeotu, tam se jmenuje Zenith. Narozdíl od peugeotu patří do výbavy ještě dva výklopné stolky před zadními sedadly.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V peugeotu najdeme integrované rádio a větší displej použitelný i pro palubní
počítač – tady ovšem není --- Citroën má audiosoustavu a displej skromnější

Při jízdě rozdíl nepoznáte

Projeďme se teď Berlingem. Sedí se v něm trochu výš než je v osobním autě obvyklé. Místa je pro řidiče dost. Prosklená střecha má i své zápory – je pěkná, ale v horku se nedá ničím zatáhnout a slunce praží posádce rovnou na hlavu. Posilovač řízení pracuje s proměnnou charakteristikou, tedy degresivní. Čím nižší rychlost, tím větší účinnost a tím lehčí otáčení volantem. Stejné zařízení má i Peugeot Partner.

V peugeotu jsme se setkali s podivným jevem – má velmi rychlé a účinné brzdy, ale jejich prudší sešlápnutí se projeví záškubem na volantu, trochu to s ním trhne. Citlivost propojení kol s volantem je v nižších rychlostech až přílišná. V citroënu jsme se s ničím podobným nesetkali, ačkoliv měl najeto už téměř 25 000 km, tedy třikrát víc než peugeot.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Střecha Modutop v citroënu . --- Modutop znamená, že vzadu
lze regulovat vlastní topení a větrání

Charakteristika jízdních vlastností je stejná pro oba konkurenty, podvozek je naprosto identický. U obou aut tedy trochu tvrdší, protože se počítá s možností zatížit ho větším množstvím nákladu. Je ale zajímavé, že peugeot je sám o sobě těžší než citroën. To má za následek i nižší užitečné zatížení, protože celková hmotnost je shodná – 1920 kg. Rozdíl se pak projeví i v největší hodnotě užitečného zatížení obou vozidel.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dvojčata z PSA, interiér, zavazadlový prostor, jízdní vlasnosti
  2. Motory, spotřeba, výbava a cena, technické parametry
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků