Peugeot Partner vs. Citroën Berlingo: francouzská dvojčata (srovnávací test)

To, že jsou některá auta jednoho koncernu téměř identická, není žádným tajemstvím. Dvojnásob to platí o vozech Peugeot Partner a Citroën Berlingo, které se v nedávné minulosti dočkaly výrazného faceliftu. Vozy jsme porovnali s motorem 2.0 HDI (66 kW/90 k)
Peugeot Partner vs. Citroën Berlingo: francouzská dvojčata (srovnávací test)
Seznam kapitol
  1. Dvojčata z PSA, interiér, zavazadlový prostor, jízdní vlasnosti
  2. Motory, spotřeba, výbava a cena, technické parametry

Automobilky Peugeot a Citroën jsou součástí koncernu PSA. Vyvíjejí a vyrábějí tedy vozidla společně. Představiteli užitkové řady jsou právě Partner a Berlingo. Tedy užitkových - ona to vlastně ani čistokrevná užitková auta nejsou. V tomto provedení, tedy s prosklenou karoserií, jsou někde na rozhraní mezi osobním automobilem a dodávkou. Reprezentují kategorii, která je dnes u mnoha značek a hlavně u publika, velmi populární.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peugeot Partner --- Citroën Berlingo

Zvenku téměř k nerozeznání

Oba vozy by mohly být identické úplně, ale do sta procent jim něco schází. Je to důkaz, že i dvojčata mohou být takříkajíc dvouvaječná. Provedení se jmenují Peugeot Partner Combispace a Citroën Berlingo Multispace. Už to signalizuje úzké příbuzenství. Oba vozy mají karoserii s celkovou délkou 14 cm přes čtyři metry, jsou stejně široké i vysoké. Automobily jsou se zadními výklopnými dveřmi. Mluvíme v obou případech o nejvyšším stupni výbavy, ale každý z vozů má jiné příplatkové doplňky. Samozřejmě, že stejné by mohl mít i ten v uvozovkách konkurenční.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na levé straně jsou posuvné dveře za příplatek --- V obou
autech se sedí o něco výš

Akcent na užitkovost je značný, a proto obě auta dostala dozadu výklopné dveře. Za nimi se ukrývá zavazadlový prostor se základní velikostí 624 litry. V obou autech se ale dá podstatně zvětšit, stačí sklopit některou část opěradel či sedadel dělených v poměru 2:1. Velmi praktické jsou posuvné dveře na obou stranách. Ale pozor, v sérii jsou jen vpravo, za levé už musíte připlatit devět a půl tisíce. Základ interiéru je stejný. V Partneru najdeme přístrojovou desku shodnou s typem 206, stejná je i v Berlingu. Ovšem co tam už není – dálkový ovladač rádia s CD přehrávačem. Je totiž za příplatek 15 000 a je to ten, se kterým se můžeme setkat ve všech ostatních typech značky Peugeot – od nejmenších vozů až po 607 nebo 806.

Klepněte pro větší obrázek  -- Zadní sedadla se liší jen potahovou látkou

Nad čelním sklem se táhne dlouhá odkládací polička, uprostřed palubní desky můžeme spustit klimatizaci. Ovšem pokud připlatíme 36 600 korun. Stejná možnost a stejná cena platí i pro Berlingo. Tady je ale rádio běžného formátu – nikoliv integrované, ovšem za to úplně jiná střecha a strop. Jmenuje se Modutop a stojí 14 tisíc. Vypadá sice až příliš plastově, ale neschází jí praktičnost. Stejnou střechu lze zamontovat i do peugeotu, tam se jmenuje Zenith. Narozdíl od peugeotu patří do výbavy ještě dva výklopné stolky před zadními sedadly.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V peugeotu najdeme integrované rádio a větší displej použitelný i pro palubní
počítač – tady ovšem není --- Citroën má audiosoustavu a displej skromnější

Při jízdě rozdíl nepoznáte

Projeďme se teď Berlingem. Sedí se v něm trochu výš než je v osobním autě obvyklé. Místa je pro řidiče dost. Prosklená střecha má i své zápory – je pěkná, ale v horku se nedá ničím zatáhnout a slunce praží posádce rovnou na hlavu. Posilovač řízení pracuje s proměnnou charakteristikou, tedy degresivní. Čím nižší rychlost, tím větší účinnost a tím lehčí otáčení volantem. Stejné zařízení má i Peugeot Partner.

V peugeotu jsme se setkali s podivným jevem – má velmi rychlé a účinné brzdy, ale jejich prudší sešlápnutí se projeví záškubem na volantu, trochu to s ním trhne. Citlivost propojení kol s volantem je v nižších rychlostech až přílišná. V citroënu jsme se s ničím podobným nesetkali, ačkoliv měl najeto už téměř 25 000 km, tedy třikrát víc než peugeot.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Střecha Modutop v citroënu . --- Modutop znamená, že vzadu
lze regulovat vlastní topení a větrání

Charakteristika jízdních vlastností je stejná pro oba konkurenty, podvozek je naprosto identický. U obou aut tedy trochu tvrdší, protože se počítá s možností zatížit ho větším množstvím nákladu. Je ale zajímavé, že peugeot je sám o sobě těžší než citroën. To má za následek i nižší užitečné zatížení, protože celková hmotnost je shodná – 1920 kg. Rozdíl se pak projeví i v největší hodnotě užitečného zatížení obou vozidel.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dvojčata z PSA, interiér, zavazadlový prostor, jízdní vlasnosti
  2. Motory, spotřeba, výbava a cena, technické parametry
TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků