Peugeot Partner v modelovém roce 2005

Společnost Peugeot Česká republika s.r.o. a síť koncesionářů Peugeot uvádí na český trh osobní a užitkovou verzi vozu Peugeot Partner pro modelový rok 2005. Model doznal změn v oblasti exteriéru, interiéru, bezpečnostní výbavy i obohacení nabídky motorů.
Peugeot Partner v modelovém roce 2005

Peugeot Partner byl na evropský trh uveden nejprve v užitkové verzi v roce 1996 a o rok později i ve verzi osobní. Do současnosti se jej prodalo téměř 1 milion vozů.

 

Peugeot Partner v osobní i užitkové verzi vstupuje do nového modelového roku s následujícími změnami v oblasti exteriéru:

  • Nové boční ochranné lišty v barvě karoserie u osobních verzí Combi a Combispace
  • Podélné střešní nosiče (na přání u osobních verzí Combispace a Combi Active s posuvnými pravými a levými bočními dveřmi a bez střechy Zénith)
  • Nový kryt registrační značky s monogramem Peugeot u osobních a užitkových verzí vybavenými zadními výklopnými dveřmi
  • Nové kryty zadních světel u osobních i užitkových verzí modelu

 

Rovněž interiér vozu doznal změn:

  • Nové čalounění DIG v tmavě modré barvě u osobní verze Combi
  • Nové čalounění BOOSTER v modré barvě u užitkových vozidel
  • Nový interiér Cobalt u verzí Combispace a Combi Active (středový pás palubní desky a madla vnitřní strany dveří v modré barvě). Čalounění sedadel nese decentní modrý lem. Interiér je nabízen v 6 modrých odstínech
  • Hlavice řadicí páky v hliníku je nyní k dispozici u všech verzí modelu

 

Bezpečnostní výbava vozu byla obohacena o:

  • Omezovač rychlosti (spojeno s funkcí regulátor rychlosti) je k dispozici na přání u verzí Combispace a Combi Active a užitkových verzí s motory 1.4 a 1.6 HDI 55 kW 
  • Parkovací asistent vzadu u verzí Combispace a Combi Active a u užitkových vozidel
  • Inovovaný systém otevírání/zavírání bočních dveří

 

S přechodem na emisní normu Euro 4 prošla změnami rovněž nabídka motorizací modelu Partner.

 

Benzinové motorizace:

  • Ukončení výroby motoru 1.1
  • Ukončení výroby motoru 1.4 Euro 3 a přechod k motorizaci 1.4 Euro 4
  • Přechod z 1.6 16V Euro 3 na 1.6 16V Euro 4

 

Dieselové motorizace:

  • Motory 1.9 D a 2.0 HDI 90 k zůstávají v nabídce pro užitkové verze modelu
  • Nová motorizace 1.6 HDI 55 kW Euro 4 pro osobní a užitkové verze
  • Nová motorizace 1.6 HDI 66 kW Euro 4 pro osobní verze

 

Téměř milión vyrobených vozů ke konci září 2005 vypovídá o jednoznačném obchodním úspěchu modelu Peugeot Partner.

 

Ve své užitkové podobě byl na trh uveden v červenci roku 1996, v lednu 1997 pak následovala osobní verze a modelová řada vozu Partner se tak dokonale přizpůsobila potřebám obyvatelnosti a mnohostrannosti využití, které zákazníci v této kategorii vozidel vyhledávají. Navíc Peugeot Partner nabízí standardně výborné jízdní vlastnosti, komfort na vysoké úrovni a aktivní i pasivní bezpečnost vlastní vozům značky Peugeot.

 

Modelová řada Partner prošla zásadní vývojovou změnou již v roce 2002 a dnes svou atraktivitu dále zvyšuje změnami v provedení exteriéru, výběru motorů, bezpečnosti a nabídce nových prvků výbavy. Díky těmto novinkám se Partner stává ve své kategorii referenčním modelem.

 

Dodatečné změny i stávající silné stránky posilují obchodní úspěšnost a širokou oblibu modelu Partner v užitkové i osobní verzi. 

 

Na francouzském trhu bylo od uvedení modelu prodáno již bezmála 250 000 vozů a za prvních devět měsíců roku 2005 se Francie stává s 25 800 prodeji největším odbytištěm modelu Peugeot Partner na světě.

 

Další země, kde je model Partner velice rozšířen, jsou Španělsko s celkem 124 000 prodanými vozy, Turecko a Velká Británie (shodně 60 000 vozů), Belgie (57 000) a Nizozemí (45 000).

 

Aby mohla být uspokojena stále rostoucí poptávka zákazníků měla by výrobní produkce vozu Peugeot Partner v roce 2005 dosáhnout své nejvyšší úrovně v historii - téměř 150 000 vozidel. 

 

 

Vývojové změny modelu Partner v modelovém roce 2005

 

Světové prodeje modelu Partner, který byl na trh uveden v roce 1996 a v listopadu 2002 prošel výrazným designovým i technickým faceliftem, zaznamenávají neustálý růst.

 

V roce 2004 bylo v celosvětovém měřítku prodáno více než 140 000 vozů s prakticky rovnoměrným podílem osobních a užitkových verzí. 

 

Modernost a přitažlivost modelové řady osobních i užitkových verzí Partner prohlubuje Peugeot v říjnu 2005 představením dalších novinek, které se týkají designu exteriéru, motorů, nabídky vnitřní výbavy a bezpečnosti.   

 

Uvedené změny umožní vozu Peugeot Partner nadále posílit obchodní pozice a prosadit se na nových automobilových trzích.

 

 

Změny stylu

 

Atraktivita modelu Partner je podpořena novinkami v oblasti výbavy, novým čalouněním a provedením interiérů osobních i užitkových verzí. 

 

 

 Změny stylu osobních verzí

 

 

Nové ochranné boční lišty 

Profilovaný a širší tvar, oblé hrany a zakřivené zakončení – nové boční ochranné lišty mají jemný a zároveň dynamický styl, na první pohled se odlišují od dosavadního typu a dále zhodnocují vzhled osobních verzí modelu Partner. Mohou být dvojího provedení - v černé barvě u verzí Combi a Combispace nebo na přání v barvě karoserie.

 

Nové střešní nosiče

Podélné střešní nosiče mají hliníkovou povrchovou úpravu a patky uchycení jsou v černé barvě. Působí robustně a podtrhují dynamický charakter vozu. Jsou k dispozici jako doplněk na přání u verzí Combispace a Combi Active vybavených pravými a levými bočními dveřmi.

 

Partner

Nový styl provedení krytu registrační značky s monogramem Peugeot

Rozměrný kryt značky člení zadní část vozu a tvoří doplňující stylistický prvek.  Krytem v barvě karoserie s novým monogramem Peugeot jsou vybaveny všechny osobní verze Partner se zadními výklopnými dveřmi. 

 

Nové kryty zadních světel

Jsou k dispozici u všech osobních verzí Peugeot Partner. Svítilny sdružují různé funkce a jejich kryt má dvoubarevné provedení - okrajové části červené barvy lemují průhledný, krystalický střed. Toto zpracování dodává zadním světlům technologicky vyspělejší ráz.

 

Nové čalounění « DIG » u osobních verzí Combi

Převládajícím odstínem látkového čalounění DIG je tmavá modř, použitý textilní materiál je kvalitní a odolný, velice vhodný pro vozidla s multifunkčním využitím jako je verze Partner Combi.  

 

 

Změny stylu užitkových verzí

 

Nové čalounění « BOOSTER »

Čalounění « Booster » z proplétané látky s jemným plastickým vzorem zdůrazňuje profesionalitu a kvalitu stylového provedení užitkových verzí modelu Partner.

 

Nová zadní světla a kryt RZ značky

Podobně jako u osobních verzí mají i zadní svítilny verzí užitkových nový, dvoubarevný kryt. Nové provedení krytu RZ značky s monogramem Peugeot je vyhrazeno pro vozy, které jsou na přání vybaveny zadními výklopnými dveřmi.

Partner

 

Bezpečnost

 

V rámci vývojových změn Partner pro modelový rok 2005 jsou v oblasti bezpečnosti uvedeny u osobních verzí dva nové výbavové prvky: omezovač rychlosti a parkovací asistent.

 

Omezovač rychlosti

Omezovač rychlosti spojený s regulátorem napomáhá řidiči dodržovat maximální povolenou rychlost a v závislosti na zvolené verzi je k dispozici jako doplněk na přání.

 

Otočný ovladač, zakomponovaný do levé ovládací páčky, umožňuje volbu funkce omezovač nebo regulátor rychlosti. Stav funkce – aktivace/deaktivace a nastavená rychlost jsou zobrazeny na ukazateli vpravo od sdruženého přístroje.

 

Mechanismus omezovače rychlosti se prakticky projeví odporem, který klade akcelerační pedál v momentě, kdy je dosaženo nastaveného rychlostního limitu.

 

Naprogramovanou mez je z bezpečnostních důvodů vždy možno překročit, k překonání odporu kladeného pedálem musí řidič pouze vyvinout vyšší sílu.

Omezovač rychlosti spojený s regulátorem je k dispozici na přání u osobních verzí Combispace a Combi Active a užitkových vozů v kombinaci s motory 1.4 (TU3A) a 1.6 HDI 55 kW (DV6B).

 

Parkovací asistent

Pro větší komfort a bezpečnost provozu je nyní v nabídce modelu Peugeot Partner funkce parkovací asistent. Čtyři detektory zabudované do zadního nárazníku upozorní zvukovým výstražným signálem řidiče na přítomnost překážky za zádí vozu a snižují tak riziko nárazu při parkovacích manévrech. V případě potřeby lze funkci deaktivovat stisknutím příslušného tlačítka.

 

Jako doplněk na přání je funkce parkovací asistent k dispozici u osobních verzí Combispace a Combi Active a u užitkových vozidel.

Partner

 

Benzinové a dieselové motory

 

S novou řadou výkonných a úsporných benzinových i dieselových motorů, které splňují emisní normy Euro 4,  rozšiřuje model Partner své dynamické kvality.

 

 

Benzinové motory

 

Nový motor 1.4 (TU3A)

Nový první motor modelové řady nahrazuje původní typ TU3JP, zdvihový objem válců je 1360 cm3, maximálního výkonu 55 kW dosahuje při 5 500 1/min a největšího točivého momentu 120 Nm při 3 400 1/min. Je opatřen novým katalyzátorem a řídícím softwarem. Dále je vybaven elektrickým akceleračním pedálem, který je kompatibilní s kombinovanou funkcí omezovač a regulátor rychlosti.

 

Za povšimnutí u nového motoru 1.4 jistě stojí jeho nižší spotřeba a zlepšení jízdního projevu. 

 

Motor 1.6 16V (TU5 JP4) Euro 4

Zdvihový objem válců 1587 cm3, maximální výkon 80 kW při 5 750 1/min

a největší točivý moment 147 Nm při 4 000 ot/min zaručují vozu Partner vynikající dynamický projev. Díky novému softwaru dochází u verze Euro 4 i ke znatelnému zlepšení chodu motoru.

 

Elektrický pedál, kterým je motor 1.4 TU5 JP4 vybaven, umožňuje využití doplňku na přání omezovač a regulátor rychlosti.

 

 

Dieselové motory

 

Nový motor 1.6 HDI 16V 55 kW (DV6B)

Motor 1.6 HDI 16V představuje novou vstupní nabídku dieselové řady motorů s technologií HDI. 

 

Zdvihový objem válců je 1 560 cm3, maximálního výkonu 55 kW dosahuje při 4 000 1/min a největšího točivého momentu 170 Nm při 1 750 1/min.

 

Nový motor DV6B vychází z původní varianty 1.6 HDI o výkonu 66 kW (viz následující odstavec), od které přebírá hliníkový blok válců a hlavu se šestnáctiventilovou mechanikou. Snížení výkonu z 66 na 55 kW bylo dosaženo použitím systému vstřikování Common Rail s maximálním tlakem omezeným na 1350 barů.

 

Motor je opatřen vstřikovači se šesti otvory malého průměru, které vytváří homogenní palivovou směs vstřikovanou v každé fázi několika vstřiky.

 

Uvedení motoru s technologií HDI v této výkonové kategorii přináší výrazně lepší točivý moment v nízkootáčkovém režimu a zajímavé snížení spotřeby paliva.

 

Motor 1.6 HDI 16V 66 kW (DV6 ATED4) Euro 4

 

Se zdvihovým objemem válců 1 560 c cm3 dosahuje tato nová verze motoru nejvyššího výkonu 66 kW a mimořádného maximálního točivého 215 Nm při 1 750 1/min (oproti 205 Nm při 1 900 1/min u motoru 2.0 HDI Euro 3). Tento výjimečně dynamický čtyřválcový motor má blok válců vyroben ze slitiny hliníku, je vybaven šestnáctiventilovou mechanikou a systémem vstřikování Common Rail druhé generace, u kterého hodnota maximálního tlaku ve společné vstřikovací rampě je omezena na 1600 barů.

 

Díky mimořádně výkonnému systému vstřikování vynikají verze Partner, vybavené tímto motorem, velice pružným jízdním projevem ve všech režimech otáček a výrazně živější akcelerací.

 

Maximální rychlost zůstává stejná jako u motoru 2.0 HDI Euro 3, tedy 160 km/h,  hodnoty zrychlení jsou však jednoznačně lepší: osobní verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,9 s (oproti 13,4 s u motoru 2.0 HDI Euro 3). Spotřeba paliva se snížila o více než 5 %.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 85 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 232 827 km
Cena: 36 000 Kč
Peugeot 407 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 158 271 km
Cena: 104 000 Kč
Peugeot 207 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 179 368 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 125 106 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků