Peugeot nasadí do závodů naftový hybrid

Po okruzích vytrvalostních závodů série Le Mans se již nějaký ten pátek prohání naftové prototypy Audi R10 a Peugeot 908 HDi. Po okruzích mistrovství světa cestovních vozů zase naftový Seat Leon WTCC. O mnoha vozech, které spalují „ekologické” E85 ani nemluvě. Veřejnost je tak třeba opět něčím upoutat a ukázat, že vývoj jde dále a navíc nasazením speciální techniky si opět vytvořit technologický náskok, který zcela zdevastuje jakékoli srovnání schopností vozů při závodech.

Peugeot chce do svého speciálu 908 instalovat hybridní systém, který v sobě spojí naftový agregát a elektromotor. To vše bude připraveno pro příští sezónu, kdy se na tratích série Le Mans objeví další nezařaditelný speciál.

Prozatím není zcela jasné o jaký hybridní systém půjde, protože vše se točí kolem hmotnosti a případné akumulátory by ji výrazně navýšily. Neoficiálně se ovšem hovoří o klasickém systému, tedy o spojení naftového motoru, elektromotoru a sady akumulátorů, které budou dodávat energii při zrychlování a které budou získávat elektřinu při rekuperaci.
 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků