Peugeot nasadí do závodů naftový hybrid

Peugeot nasadí do závodů naftový hybrid

Po okruzích vytrvalostních závodů série Le Mans se již nějaký ten pátek prohání naftové prototypy Audi R10 a Peugeot 908 HDi. Po okruzích mistrovství světa cestovních vozů zase naftový Seat Leon WTCC. O mnoha vozech, které spalují „ekologické” E85 ani nemluvě. Veřejnost je tak třeba opět něčím upoutat a ukázat, že vývoj jde dále a navíc nasazením speciální techniky si opět vytvořit technologický náskok, který zcela zdevastuje jakékoli srovnání schopností vozů při závodech.

Peugeot chce do svého speciálu 908 instalovat hybridní systém, který v sobě spojí naftový agregát a elektromotor. To vše bude připraveno pro příští sezónu, kdy se na tratích série Le Mans objeví další nezařaditelný speciál.

Prozatím není zcela jasné o jaký hybridní systém půjde, protože vše se točí kolem hmotnosti a případné akumulátory by ji výrazně navýšily. Neoficiálně se ovšem hovoří o klasickém systému, tedy o spojení naftového motoru, elektromotoru a sady akumulátorů, které budou dodávat energii při zrychlování a které budou získávat elektřinu při rekuperaci.
 

bazar

Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 184 271 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 154 444 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 502 km
Cena: 58 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2001
Stav: 114 345 km
Cena: 42 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků