Peugeot nasadí do závodů naftový hybrid

Po okruzích vytrvalostních závodů série Le Mans se již nějaký ten pátek prohání naftové prototypy Audi R10 a Peugeot 908 HDi. Po okruzích mistrovství světa cestovních vozů zase naftový Seat Leon WTCC. O mnoha vozech, které spalují „ekologické” E85 ani nemluvě. Veřejnost je tak třeba opět něčím upoutat a ukázat, že vývoj jde dále a navíc nasazením speciální techniky si opět vytvořit technologický náskok, který zcela zdevastuje jakékoli srovnání schopností vozů při závodech.

Peugeot chce do svého speciálu 908 instalovat hybridní systém, který v sobě spojí naftový agregát a elektromotor. To vše bude připraveno pro příští sezónu, kdy se na tratích série Le Mans objeví další nezařaditelný speciál.

Prozatím není zcela jasné o jaký hybridní systém půjde, protože vše se točí kolem hmotnosti a případné akumulátory by ji výrazně navýšily. Neoficiálně se ovšem hovoří o klasickém systému, tedy o spojení naftového motoru, elektromotoru a sady akumulátorů, které budou dodávat energii při zrychlování a které budou získávat elektřinu při rekuperaci.
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků