Peugeot nasadí do závodů naftový hybrid

Po okruzích vytrvalostních závodů série Le Mans se již nějaký ten pátek prohání naftové prototypy Audi R10 a Peugeot 908 HDi. Po okruzích mistrovství světa cestovních vozů zase naftový Seat Leon WTCC. O mnoha vozech, které spalují „ekologické” E85 ani nemluvě. Veřejnost je tak třeba opět něčím upoutat a ukázat, že vývoj jde dále a navíc nasazením speciální techniky si opět vytvořit technologický náskok, který zcela zdevastuje jakékoli srovnání schopností vozů při závodech.

Peugeot chce do svého speciálu 908 instalovat hybridní systém, který v sobě spojí naftový agregát a elektromotor. To vše bude připraveno pro příští sezónu, kdy se na tratích série Le Mans objeví další nezařaditelný speciál.

Prozatím není zcela jasné o jaký hybridní systém půjde, protože vše se točí kolem hmotnosti a případné akumulátory by ji výrazně navýšily. Neoficiálně se ovšem hovoří o klasickém systému, tedy o spojení naftového motoru, elektromotoru a sady akumulátorů, které budou dodávat energii při zrychlování a které budou získávat elektřinu při rekuperaci.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků