Peugeot Moovie: podivnost s obrovskými koly

Peugeot před nedávnem vyhlásil vítěze designerské soutěže pro rok 2004-2005. Představujeme tři nejúspěšnější koncepty.

1. místo André Costa, 23 let, Portugalsko: Peugeot Moovie

Jedná se o dvoumístné vozidlo s elektromotorem určené do městského provozu. Celkové rozměry jsou 2 300 x 1 500 x 1 500 mm. Sám designér uvedl myšlenku, že velká kola jsou dutá a slouží zároveň jako prostorné dveře pro pohodlné nastupování a vystupování pasažérů. Další novinkou by měla být možnost zablokování jednoho kola, aby se vozítko mohlo otočit doslova na pětníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

2. místo David Dewitt, 37 let, Austrálie: Peugeot 607 Arabesque

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

3. místo: Zhonghuayi, 21 let, Čína: Peugeot ZCC

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Poznámka: Sluší se podotknout, že mezi 30 nejlepších se probojovali i dva Češi, ale nepostoupili mezi desítku finalistů.

Tip: Kompletní výsledky a 30 nejlepších designů najdete na oficiálních stránkách.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků