Peugeot měl špatný rok a chce prodávat části firmy

Francouzskému výrobci aut Peugeot Citroën se vloni nedařilo a tak chce rozprodat některé své součásti. Automobilka vloni vydělala o polovinu méně než o rok dříve, oznámil v Paříži šéf Peugeot Citroënu Philippe Varin.
Peugeot měl špatný rok a chce prodávat části firmy

Zisk firmy klesl o 48 procent na 588 milionů eur, ještě v roce 2010 přitom francouzský výrobce vydělal 1,13 miliardy eur. Peugeot Citroënu se nedaří hlavně prodávat automobily v Evropě.
 
„Zhoršení ve druhém pololetí přineslo velice špatné celkové výsledky naší automobilové divize. Jiným divizím, jako třeba Faurecia, Gefco a Banque PSA Finance, se dařilo dobře a celkový výsledek zlepšily,“ řekl Varin na tiskové konferenci v Paříži.
 
Peugeot ale problémech zdaleka není sám: podobně špatné výsledky ohlásil i Fiat, ještě horší čísla nejspíš ve čtvrtek oznámí Opel. Výsledky Peugeotu naopak ostře kontrastují s boomem, který zažívají němečtí výrobci luxusních limuzín a drahých aut – BMW, Daimler a Volkswagen. Peugeotu se na asijském trhu nepodařilo utrhnout tak velký podíl jako německým firmám. Například u Volkswagenu je prodej v Evropě co do objemu stejně velký jako v Číně. Peugeot se v Číně snaží prorazit společným podnikem s Chang'An Automobile Group.

Firma v Paříži oznámila, že chce rozprodat některé své součásti, chce za ně utržit 1,5 miliardy eur. Další miliardu mají přinést úspory započaté už vloni v říjnu. V rámci nich Peugeot v Evropě propustí šest tisíc zaměstnanců.
 
Peugeot už vydělal 440 milionů eur prodejem autopůjčovny CITER, dalších 500 milionů má vynést prodej realit. Další peníze má přinést prodej části firmy Gefco, která převáží automobily.
 
Za špatné výsledky může podle Peugeotu, druhého největšího evropského výrobce aut po Volkswagenu, malá poptávka hlavně po malých autech na starém kontinentu. Firmě se naopak daří v Rusku, Latinské Americe a Číně.  

Zdroj: E15.cz

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků