Peugeot L500 R HYbrid oslavuje úspěchy v motorsportu před sto lety

Bude to na den téměř sto let od chvíle, co Peugeot L45 s Dariem Restou za volantem zvítězil v závodě Indy 500, přičemž docílil průměrné rychlosti 135 km/h. Pro Peugeot to byl natolik zásadní úspěch, že se ho rozhodl připomenout speciálním hybridním konceptem.

Takhle nějak by podle designérů mohlo vypadat závodní auto budoucnosti, pokud by ho neomezovaly žádné předpisy. Vypadá jako by právě vyjelo z počítačové hry, ale jde o skutečný koncept. Byť se zatím nejedná o reálné fotografie, ale pouze o rendery.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot u svého hybridního monopostu použil svůj i-Cockpit
a dvojici projekčních displejů

V útrobách auta se skrývá motor o výkonu 199 kW (270 koní), takže nejspíš půjde o klasickou šestnáctistovku, jakou můžeme znát například z 308 GTI. Na každé nápravě se zároveň nachází elektromotor, celkem by měla hybridní soustava produkovat výkon 368 kW (500 koní) a 700 Nm. V kombinaci s hmotností pouhých 1000 kilogramů je sprint z 0 na 100 km/h otázkou pouhých 2,5 sekundy. 

O sériové výrobě si můžeme nechat zdát, koncept se nanejvýš ukáže na nějaké významné automobilové akci a poté zamíří do továrního muzea. Použité nápady a technologie by se ovšem mohly v průběhu času propracovat i do sériových modelů. Ostatně, technika je velmi podobná s loňským konceptem Peugeotu 308 R HYbrid.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků