Peugeot L500 R HYbrid oslavuje úspěchy v motorsportu před sto lety

Bude to na den téměř sto let od chvíle, co Peugeot L45 s Dariem Restou za volantem zvítězil v závodě Indy 500, přičemž docílil průměrné rychlosti 135 km/h. Pro Peugeot to byl natolik zásadní úspěch, že se ho rozhodl připomenout speciálním hybridním konceptem.

Takhle nějak by podle designérů mohlo vypadat závodní auto budoucnosti, pokud by ho neomezovaly žádné předpisy. Vypadá jako by právě vyjelo z počítačové hry, ale jde o skutečný koncept. Byť se zatím nejedná o reálné fotografie, ale pouze o rendery.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot u svého hybridního monopostu použil svůj i-Cockpit
a dvojici projekčních displejů

V útrobách auta se skrývá motor o výkonu 199 kW (270 koní), takže nejspíš půjde o klasickou šestnáctistovku, jakou můžeme znát například z 308 GTI. Na každé nápravě se zároveň nachází elektromotor, celkem by měla hybridní soustava produkovat výkon 368 kW (500 koní) a 700 Nm. V kombinaci s hmotností pouhých 1000 kilogramů je sprint z 0 na 100 km/h otázkou pouhých 2,5 sekundy. 

O sériové výrobě si můžeme nechat zdát, koncept se nanejvýš ukáže na nějaké významné automobilové akci a poté zamíří do továrního muzea. Použité nápady a technologie by se ovšem mohly v průběhu času propracovat i do sériových modelů. Ostatně, technika je velmi podobná s loňským konceptem Peugeotu 308 R HYbrid.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků