Peugeot končí v rallycrossu. Místo toho chce dělat elektrické sporťáky

Peugeot Sport sestrojil pro letošní sezónu šampionát WRX doslova monstrum. V seriálu už ale nadále nebude pokračovat kvůli elektrickým vozům.

Elektrické vozy už dlouhou dobu nevídáme pouze na běžných silnicích, ale i závodních tratích. Ostatně seriál elektrických formulí je toho důkazem. Někteří takovým závodům nemohou přijít na jméno a jsou rádi, že jinde je svět ještě v pořádku. V takovém duchu možná žil i Peugeot, který se mimo jiné účastnil šampionátu WRX. Jenže teď mění plány a příští rok už nenastoupí. Důvod? Elektromobily.

Peugeot uvádí, že v šampionátu WRX je budoucnost elektrických vozů nejistá a on by se jim naopak velmi rád věnoval. A také že bude. Vždyť na autosalonu v Paříži ukázal flotilu plug-in hybridních vozů, to je ale pouze začátek. Prostředky, které by značka jinak „vrazila“ do závodění s Peugeotem 208 WRX, použije na vývoj elektrických sportovních vozů. A bude to opravdu kalup, protože s nimi máme počítat už od roku 2020.

Peugeoty 3008 a 508 přijíždějí jako plug-in hybridy. SUV navíc s pohonem 4x4

Peugeoty 3008 a 508 přijíždějí jako plug-in hybridy. SUV navíc s pohonem 4x4

„Radost z řízení je pevně zakořeněna v historii naší značky. Elektrický pohon je novou příležitostí nabídnout nové vysoce výkonné verze klientům, kteří vyhledávají zážitek z jízdy sportovními vozy s nízkými emisemi CO2. Tento zážitek bude ještě zesílen výkonem, který přinese elektrický pohon,“ řekl Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot.

Vidina elektrických sportovních vozů zní zajímavě, ostatně zkuste si vyzkoušet zrychlení za volantem silného elektromobilu, jenže rallycross má také své kouzlo. Navíc v podání Peugeotu, který se v něm pohybuje od roku 2014 (od letoška coby tovární tým) a nevedl si špatně, přestože mistrovství nikdy nevyhrál.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Závodní 208 WRX je monstrum. Má pohon všech kol, dvoulitrový turbomotor s výkonem 560 koní a točivým momentem 850 N.m, na stovce je za dvě vteřiny a umí to roztáhnout až na 210 km/h. I pro elektrické závoďáky je ale na světě místo, navíc jde o perfektní způsob, jak v obrovské zátěži otestovat techniku, která se objeví i v běžných autech.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků