Peugeot končí v rallycrossu. Místo toho chce dělat elektrické sporťáky

Peugeot Sport sestrojil pro letošní sezónu šampionát WRX doslova monstrum. V seriálu už ale nadále nebude pokračovat kvůli elektrickým vozům.

Elektrické vozy už dlouhou dobu nevídáme pouze na běžných silnicích, ale i závodních tratích. Ostatně seriál elektrických formulí je toho důkazem. Někteří takovým závodům nemohou přijít na jméno a jsou rádi, že jinde je svět ještě v pořádku. V takovém duchu možná žil i Peugeot, který se mimo jiné účastnil šampionátu WRX. Jenže teď mění plány a příští rok už nenastoupí. Důvod? Elektromobily.

Peugeot uvádí, že v šampionátu WRX je budoucnost elektrických vozů nejistá a on by se jim naopak velmi rád věnoval. A také že bude. Vždyť na autosalonu v Paříži ukázal flotilu plug-in hybridních vozů, to je ale pouze začátek. Prostředky, které by značka jinak „vrazila“ do závodění s Peugeotem 208 WRX, použije na vývoj elektrických sportovních vozů. A bude to opravdu kalup, protože s nimi máme počítat už od roku 2020.

Peugeoty 3008 a 508 přijíždějí jako plug-in hybridy. SUV navíc s pohonem 4x4

Peugeoty 3008 a 508 přijíždějí jako plug-in hybridy. SUV navíc s pohonem 4x4

„Radost z řízení je pevně zakořeněna v historii naší značky. Elektrický pohon je novou příležitostí nabídnout nové vysoce výkonné verze klientům, kteří vyhledávají zážitek z jízdy sportovními vozy s nízkými emisemi CO2. Tento zážitek bude ještě zesílen výkonem, který přinese elektrický pohon,“ řekl Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot.

Vidina elektrických sportovních vozů zní zajímavě, ostatně zkuste si vyzkoušet zrychlení za volantem silného elektromobilu, jenže rallycross má také své kouzlo. Navíc v podání Peugeotu, který se v něm pohybuje od roku 2014 (od letoška coby tovární tým) a nevedl si špatně, přestože mistrovství nikdy nevyhrál.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Závodní 208 WRX je monstrum. Má pohon všech kol, dvoulitrový turbomotor s výkonem 560 koní a točivým momentem 850 N.m, na stovce je za dvě vteřiny a umí to roztáhnout až na 210 km/h. I pro elektrické závoďáky je ale na světě místo, navíc jde o perfektní způsob, jak v obrovské zátěži otestovat techniku, která se objeví i v běžných autech.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků