Před více jak deseti lety se Peugeot rozhodl stvořit ve své době atypický i-Cockpit a dal prostoru řidiče zcela odlišnou ergonomii. Zdroj: Peugeot

Před více jak deseti lety se Peugeot rozhodl stvořit ve své době atypický i-Cockpit a dal prostoru řidiče zcela odlišnou ergonomii. Zdroj: Peugeot

olant se výrazně zmenšil, aby bylo přes něj vidět na vyvýšené budíky. Zdroj: Peugeot
Postupem času se vyvíjela podoba volantu, přístrojového panelu i dotykové obrazovky přijímající stále vyšší úroveň digitalizace s 3D efektem, ale základní koncept se příliš nezměnil. Zdroj: Peugeot
V září tohoto roku se nejprodávanější model 3008 transformuje do podoby elektrického SUV se splývavou střechou typu fastback. Zdroj: Peugeot
Přinese také zcela nové pojetí Panoramic i-Cockpitu a věřte, že za uplynulé desetiletí neprošla tato architektura tak rozsáhlou proměnou. Zdroj: Peugeot
13
Fotogalerie

Peugeot kompletně překopal systém i-Cockpit a jde cestou BMW. Jako první jej dostane model 3008

Peugeot i-Cockpit letos projde největší proměnou za posledních 10 let. Nová ergonomie staví na jednoduchosti

Před více jak deseti lety se Peugeot rozhodl stvořit ve své době atypický i-Cockpit a dal prostoru řidiče zcela odlišnou ergonomii. Volant se výrazně zmenšil, aby bylo přes něj vidět na vyvýšené budíky. Postupem času se vyvíjela podoba volantu, přístrojového panelu i dotykové obrazovky přijímající stále vyšší úroveň digitalizace s 3D efektem, ale základní koncept se příliš nezměnil.

V září tohoto roku se nejprodávanější model 3008 transformuje do podoby elektrického SUV se splývavou střechou typu fastback. Přinese také zcela nové pojetí Panoramic i-Cockpitu a věřte, že za uplynulé desetiletí neprošla tato architektura tak rozsáhlou proměnou.

Zatímco jiné automobilky se snaží zabavit spolujezdce třeba vlastní třetí obrazovkou, Peugeot staví jednoznačně do centra dění řidiče. Místo budíků a oddělené dotykové obrazovky jsou oba segmenty sloučené do 21palcového panoramatického displeje situovaného na vrcholu palubní desky. Na levé straně se zobrazují jízdní data a informace o asistenčních systémech. Pravá část je dle zvyklosti věnována multimediálnímu zařízení.

 

Tento koncept je v poslední době hojně oblíbený, vzpomeňme na interiéry BMW. Široký displej zároveň nahrazuje tradiční infotainment, po kterém zůstala jen malá dotyková obrazovka pod tenkými výdechy ventilace, kde se nacházejí zkratkové klávesy i-Toggles. Ty jsou programovatelné a poskytují výběr z deseti nejpoužívanějších zkratek z oblasti navigace, telefonu, klimatizace a podobně.

Navzdory kompletní digitalizaci zůstalo na středovém tunelu pár fyzických ovladačů pro rozhraní klimatizace, volbu jízdních režimů, ruční brzdu, hlasitost audia. Volant sice má stále ploché hrany, ale jeho střed s dotykovými tlačítky doplněnými haptickou zpětnou odezvou se výrazně proměnil. Ovládací segmenty jsou dále od věnce volantu, aby nedocházelo k nechtěné aktivaci při řízení. Pro navození příjemné atmosféry doplní interiér jemné náladové osvětlení a hliníkové dekory. Těšit se můžete i na nové materiály s elegantními i výraznými texturami.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud