Peugeot: již jeden milion filtrů pevných částic

Filtr pevných částic FAP, představený poprvé s modelem 607 v roce 2000 a následně rozšířený do řady téměř všech dieselových HDI motorů, slaví milióntý vyrobený kus určený pro vůz značky Peugeot.

Všestranný úspěch

Filtr pevných částic FAP, technologie vyvinutá společností PSA Peugeot Citroën, je dílčí částí celkové strategie značky zaměřené na snižování emisí škodlivých látek. Z pohledu vztahu k životnímu prostředí znamená FAP pro dieselový motor jednoznačné pozitivum, redukcí nespálených částic obsažených ve výfukových plynech efektivně doplňuje ekologické parametry samotného motoru.

Uvedené přednosti mu zajistily úspěch u všech modelů řady Peugeot: více než 500 000 exemplářů ve vozech 307, celkem 220 000 v modelové řadě 407, téměř 100 000 v limuzínách 607 a více než 80 000 ve vozech 807. Dokonce i model 206, který je filtrem pevných částic vybavován až od května 2004 a pouze ve spojení s jedním motorem, vykazuje již přes 40 000 namontovaných jednotek.

Teritoriálně se na prvním místě v počtu vozů s filtrem FAP nachází Francie (377 000), následována Německem (123 000), Španělskem (118 500), Itálií (99 500) a Velkou Británií (89 000).

Podstata strategie

Ochrana životního prostředí se pro značku Peugeot stala strategickou prioritou a filtr pevných částic FAP je jedním z hlavních příkladů její realizace v praxi. Nicméně nezůstává pouze u filtru FAP, předmětem výzkumu jsou i další technologie z různých oblastí automobilového průmyslu, všechny orientované na vývoj vozidla minimálně zatěžujícího životní prostředí a s co nejnižší spotřebou paliva.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků