Peugeot iOn: vozítko pro elektrofily jde prodeje? Spíše „do pronájmu”

Na autosalonu v Paříži představí Peugeot kromě své vlajkové lodi 508 také sériové provedení elektromobilu iOn. Městský a příměstský vůz sází elektrické technologie, které mají v těchto podmínkách své nesporné uživatelské výhody, ale též svá úskalí.

S energiií uloženou v lithio-iontových bateriích a rekuperaci energie při zpomalování a brzdění dosahuje dojezd ve standardním evropském režimu 150 km, reálně byste s vozem na jedno nabití měli ujet okolo stovky kilometrů. Takový dojezd by v městském provozu neměl být překážkou, neboť 90 % každodenních cest motoristů nepřekračuje 60 km. Za pomoci klasické domácí zásuvky se baterie plně nabijí 6 hodin, speciální systém pro rychlé dobíjení umožní nabití na 50 % jen za patnáct minut a na 80 % za třicet minut. Provozní náklady se budou pohybovat v rozmezí 1,50 až 2 €/ 100 km. Dobíjení probíhající v noci nebo mimo špičku může náklady na „palivo” ještě snížit.

Poměrně rozsáhlá výbava zahrnuje kromě jiného šestici airbagů, ESP, elektronický rozdělovač brzdných sil (REF), brzdový asistent pro kritické situace (EVA), litá kola, posilovač řízení, mlhovky, automatické rozsvěcování světlometů, denní světla, dálkové centrální zamykání, palubní počítač, klimatizace, autorádio s přehrávačem CD/MP3 s  technologií Bluetooth s  USB konektorem, elektrické ovládání předních a zadních oken nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Uvedení vozu iOn na trh bude poněkud svérazné, normálně si jej zřejmě jen tak nekoupíte. Nabídka automobilky označovaná jako „all inclusive“ bude založena na měsíčním nájemném 499 € (cca 12 000 Kč) včetně DPH na dobu 5 let. Nájemné zahrnuje vůz a baterii a dále: pětiletou záruku na baterii a elektrický pohon, údržbu a prohlídky vozu po dobu 5 let nebo do ujetí 50 000 km, specifické elektrické asistenční služby, služby Peugeot Connect, Electric Driving a přístup k programu mobility Mu by Peugeot.

Jak moc by pro vás využívání podobného vozu za daných podmínek bylo smysluplné, posuďte sami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot iOn
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků