Peugeot iOn: vozítko pro elektrofily jde prodeje? Spíše „do pronájmu”

Na autosalonu v Paříži představí Peugeot kromě své vlajkové lodi 508 také sériové provedení elektromobilu iOn. Městský a příměstský vůz sází elektrické technologie, které mají v těchto podmínkách své nesporné uživatelské výhody, ale též svá úskalí.

S energiií uloženou v lithio-iontových bateriích a rekuperaci energie při zpomalování a brzdění dosahuje dojezd ve standardním evropském režimu 150 km, reálně byste s vozem na jedno nabití měli ujet okolo stovky kilometrů. Takový dojezd by v městském provozu neměl být překážkou, neboť 90 % každodenních cest motoristů nepřekračuje 60 km. Za pomoci klasické domácí zásuvky se baterie plně nabijí 6 hodin, speciální systém pro rychlé dobíjení umožní nabití na 50 % jen za patnáct minut a na 80 % za třicet minut. Provozní náklady se budou pohybovat v rozmezí 1,50 až 2 €/ 100 km. Dobíjení probíhající v noci nebo mimo špičku může náklady na „palivo” ještě snížit.

Poměrně rozsáhlá výbava zahrnuje kromě jiného šestici airbagů, ESP, elektronický rozdělovač brzdných sil (REF), brzdový asistent pro kritické situace (EVA), litá kola, posilovač řízení, mlhovky, automatické rozsvěcování světlometů, denní světla, dálkové centrální zamykání, palubní počítač, klimatizace, autorádio s přehrávačem CD/MP3 s  technologií Bluetooth s  USB konektorem, elektrické ovládání předních a zadních oken nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Uvedení vozu iOn na trh bude poněkud svérazné, normálně si jej zřejmě jen tak nekoupíte. Nabídka automobilky označovaná jako „all inclusive“ bude založena na měsíčním nájemném 499 € (cca 12 000 Kč) včetně DPH na dobu 5 let. Nájemné zahrnuje vůz a baterii a dále: pětiletou záruku na baterii a elektrický pohon, údržbu a prohlídky vozu po dobu 5 let nebo do ujetí 50 000 km, specifické elektrické asistenční služby, služby Peugeot Connect, Electric Driving a přístup k programu mobility Mu by Peugeot.

Jak moc by pro vás využívání podobného vozu za daných podmínek bylo smysluplné, posuďte sami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot iOn
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků