Peugeot iOn a Citroën C-Zero: další elektro-experiment končí?

Automobilka Mitsubishi oznámila, že přerušila výrobu kompaktních elektromobilů pro koncern PSA. A údajně pouze dočasně…

S podzimem roku 2010 obohatilo také u nás portfolio modelů nabízených dealerstvími značek Peugeot a Citroën. Šlo o kompaktní elektromobily a značky PSA se díky nim staly jedněmi z prvních, jež podobné vozy v Evropě nabízely běžným uživatelům. I když, ne až tak docela. V obou případech šlo výhradně o různé formy pronájmu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C-Zero

Dvojčata iOn a C-Zero jsme vám představili v redakčních testech a po technické stránce jde v obou případech o adaptaci japonských minivozíků Mitsubishi i-MIEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle), o nichž jsme vás informovali již před šesti lety. Vozy Peugeot iOn a Citroën C-Zero do minulého týdne pro PSA vyrábělo právě Mitsubishi.

Eko test: Citroën C-Zero - nebezpečná závislost

Eko test: Citroën C-Zero - nebezpečná závislost

Produkce obou modelů koncernu PSA, které se vyráběly v Mizušimě a do Evropy se odtamtud dovážely, se však zastavila. U Mitsubishi i PSA svorně proklamují, že jde o opatření dočasné a vyústí v obnovení produkce, ale ani jedna ze stran neuvedla, kdy by k němu mohlo eventuelně dojít.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot iOn se od něj liší pouze v detailech

Také ostatní okolnosti pak spíše naznačují, že jde o řešení definitivní. Podle statistiky JATO Dynamics se totiž v prvním pololetí letošního roku v Evropě podařilo Citroënu prodat 935 vozů C-Zero a Peugeotu jen 852 iOnů. Spolu s vozy Mitsubishi i-MIEV pak dosud od roku 2009 (C-Zero a iOn přišly o rok později) vzniklo celkově 28 000 těchto elektromobilů.

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Na počátku přitom stál kontrakt PSA – Mitsubishi, jenž předpokládal výrobu série 100 000 malých elektromobilů. Podle tvrzení mluvčího značky Mitsubishi jsou celkově prodeje nižší než se čekalo, ovšem tato skutečnost se nemá dotknout platné dohody mezi oběma koncerny o společném vývoji kompaktních elektromobilů a elektrifikovaných verzí stávajících modelů PSA.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků