Peugeot iOn a Citroën C-Zero: další elektro-experiment končí?

Automobilka Mitsubishi oznámila, že přerušila výrobu kompaktních elektromobilů pro koncern PSA. A údajně pouze dočasně…

S podzimem roku 2010 obohatilo také u nás portfolio modelů nabízených dealerstvími značek Peugeot a Citroën. Šlo o kompaktní elektromobily a značky PSA se díky nim staly jedněmi z prvních, jež podobné vozy v Evropě nabízely běžným uživatelům. I když, ne až tak docela. V obou případech šlo výhradně o různé formy pronájmu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C-Zero

Dvojčata iOn a C-Zero jsme vám představili v redakčních testech a po technické stránce jde v obou případech o adaptaci japonských minivozíků Mitsubishi i-MIEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle), o nichž jsme vás informovali již před šesti lety. Vozy Peugeot iOn a Citroën C-Zero do minulého týdne pro PSA vyrábělo právě Mitsubishi.

Eko test: Citroën C-Zero - nebezpečná závislost

Eko test: Citroën C-Zero - nebezpečná závislost

Produkce obou modelů koncernu PSA, které se vyráběly v Mizušimě a do Evropy se odtamtud dovážely, se však zastavila. U Mitsubishi i PSA svorně proklamují, že jde o opatření dočasné a vyústí v obnovení produkce, ale ani jedna ze stran neuvedla, kdy by k němu mohlo eventuelně dojít.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot iOn se od něj liší pouze v detailech

Také ostatní okolnosti pak spíše naznačují, že jde o řešení definitivní. Podle statistiky JATO Dynamics se totiž v prvním pololetí letošního roku v Evropě podařilo Citroënu prodat 935 vozů C-Zero a Peugeotu jen 852 iOnů. Spolu s vozy Mitsubishi i-MIEV pak dosud od roku 2009 (C-Zero a iOn přišly o rok později) vzniklo celkově 28 000 těchto elektromobilů.

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Na počátku přitom stál kontrakt PSA – Mitsubishi, jenž předpokládal výrobu série 100 000 malých elektromobilů. Podle tvrzení mluvčího značky Mitsubishi jsou celkově prodeje nižší než se čekalo, ovšem tato skutečnost se nemá dotknout platné dohody mezi oběma koncerny o společném vývoji kompaktních elektromobilů a elektrifikovaných verzí stávajících modelů PSA.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

dnes | Jan Mička | 19 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků