Peugeot i0n: zatím bez dobíjení i ceny

První zkušenost s Peugeotem i0n byla zvláštní. Nadšení z jízdy a zároveň rozčarování z technického zázemí.

První kilometry s elektromobilem Peugeot i0n mne nadchly. Nečoudil, nehlučel, ujížděl vcelku bystře, městským provozem se proplétal s přehledem. Horší to však bylo, když jsem vybil baterie. Nebylo totiž kde zmrtvělý vůz oživit.

Sice jsem s sebou stále vozil pětimetrový originální kabel, který je příslušenstvím vozu, ale ten jsem mohl použít buď jen v nabíjecích stanicích, jež u nás v současnosti nejsou, anebo v elektrické zásuvce jištěné šestnáctiampérovým jističem. Jenže žádnou v dosahu pěti metrů jsem nedisponoval.

A představa, že si pomohu prodlužovací šňůrou, padla hned zkraje. To když mi technici francouzské automobilky v Praze sdělili, že sami zpočátku dvě při nabíjení takto spálili. Po prvních desítkách pohodových kilometrů v i0nu jsem si tak znovu ujasnil, jak je doba elektrická u nás zatím dosud v plenkách.

Na tiskové konferenci sice minulý týden Martin Roman, šéf ČEZ, sliboval, že do konce příštího roku u nás bude na 200 nabíjecích stanic, ale dnes je situace více než tristní. Stejně tristní je i to, že si Peugeot i0n dnes nelze běžně zakoupit. K oběma problémům se vyjádřila pro AutoRevue.cz zástupkyně Peugeotu ČR Radka Matthey:

„V současné době probíhá pilotní projekt, který jsme spustili v prosinci 2010 společně se Skupinou ČEZ. V rámci tohoto projektu Peugeot dodává ČEZ vozy formou pronájmu (cenu nezveřejňujeme). Letos dodáme 10 vozů (tento týden jsme předali první tři), příští rok 55.

Uvádění elektromobilů na trh musí být spojeno s rozvojem infrastruktury, proto se v současné době chceme soustředit hlavně na pilotní projekt. Cílem je, abychom jednak ověřili charakteristiky vozu, ekonomický model pronájmu a tak dále v praxi, jednak aby byla zajištěna potřebná infrastruktura pro provoz elektromobilů (dostatek dobíjecích stanic).

Takže teď i0n standardním způsobem zákazníkům v ČR nabízen není. To znamená, že u koncesionáře se vůz v tomto okamžiku objednat nedá. Zákazníci, kteří chtějí elektromobil Peugeot i0n, jednají o možnostech budoucích dodávek a podmínkách pronájmu přímo s fleetovým managerem naší společnosti Pavlem Havelkou. Oficiální ceník nezveřejňujeme.“

Technické údaje

Motor: 100% elektrický
Maximální výkon: 49 kW (67 k) / 2500–8000 ot/min
Baterie typ / kapacita: Lithium-ion / 16 kW/h
Pohotovostní hmotnost: 1120 kg
Rozměry: 3474 x 1475 x 1608 mm
Rozvor: 2550 mm
Zavazadlový prostor: 168 l
Maximální rychlost: 130 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 15,9 s
Dojezd: 150 km

(Více o voze Peugeot i0n v připravovaném Eko testu)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Foto Anna Vacková, E15 
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků