Peugeot HybridAir: sériová „vzduchovka“ bude jezdit za 2,8 l/100 km

13 komentářů

LPB
30. října • 9:30

Neviem, nakoľko sa to podobá hydridu firmy Innas, efektivita je ok, rozhodujúca bude cena.

Vana666
30. října • 10:42

a kolik teda konkrétně činí ta efektivita hybridu (hydrid je něco jiného :-)) Innas ?

Jozef Kostelansky
30. října • 8:10

Nedávno som videl porovnávanie rôznych systémov ukladania energie (batérie, prečerpávacie elektrárne, ukladanie energie pomocou stlačeného vzduchu), a práve tento spôsob energie prekvapivo vyšiel ako jeden z najúčinnejších. Dokonca oveľa účinnejší ako pri klasických batériách. Účinnosťou myslím pomer medzi vloženou energiou do úložiska energie a naspäť získanou.
Ak by sa systém ďalej vyvíjal, tak môže slúžiť nielen na pohon áut, ale aj ako väčšie zásobníky energie.
Navyše je tento spôsob oveľa ekologickejší a výrobne lacnejší ako batérie. Stačí vyrobiť vhodný piest a prevodník na uchovanie, resp. čerpanie energie. Masová výroba vzduchových batérií by tak mohlo byť silným impulzom pre strojárenské firmy.

zvědavý
30. října • 20:20

Docela bych rád to porovnání viděl. Nebyl by odkaz?

Jozef Kostelansky
31. října • 6:59

Dávam odkaz. Je tam aj malý graf. Ten sa ale vzťahuje na efektivitu v rámci celej životnosti systému.
http://technet.idnes.cz/skladovani-energie-pro-si... ...

Vana666
30. října • 8:16

Bylo by zajímavě vědět, kolik energie tenhle hydropneumatický systém dokáže uchovat. Zatím PSA tuhle klíčovou informaci tají, takže to asi moc nebude, jinak by se určitě pochlubili.
Jinak stlačování vzduchu je podle mě docela ztrátové kvůli množství odpadního tepla

Michal
30. října • 12:12

Pokud auto ujede na vzduch třeba i jen 2 km, je to pořád slušný výkon. Úspora paliva bude nejmarkantnější při rozjezdech ve městech.

Vana666
30. října • 13:38

jistě, ale je otázka jak dlouho musí auto kvůli těm dvěma kilákům rekuperačně brzdit
a navíc je o 100 kg těžší.neříkám že to nemůže fungovat, ale výrobce tají i ty nejzákladnější informace potřebné pro posouzení efektivity a mě by zajímalo proč

Zelí
30. října • 14:39

Nejlépe se kinetická energie využije plynulou jízdou - setrvačností.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
30. října • 14:56

To je sice fakt, ale ve městě s tím bývá problém

Zelí
31. října • 13:06

Ve městě (bavíme-li se o městech v čr) je nejlepším samohybem kolo. Využije se energie, která by jinak zůstala nevyužita. Čili zde je účinnost rekuperace větší než 100%. :-D

Vana666
30. října • 7:33

Napsat že hydraulický motor je poháněn stlačeným vzduchem je poměrně zavádějící. Nešlo by prosím popis formulovat trochu líp aby měl kloudný smysl ? Například že hydraulický systém pumpuje kapalinu která tlačí na píst a teprve ten stlačuje vzduch v zásobníku energie. A tento stlačený vzduch se pak využívá zpětně pro pohon hydraulického motoru ovšem ne přímo, ale opět prostřednictvím dotyčné kapaliny ...Jinak u podobných systémů se vždy bude jednat především o vztah mezi hmotností a množstvím uložené energie, důležitý je samozřejmě i výkon, složitost, snadnost externího dobíjení energie, bezpečnost apod...
Neřekl bych že stlačený vzduch opravdu dnes představuje to nejelegantnější řešení

JirkaK
31. října • 9:16

Ano, taky mě napadlo, jak HYDRAULICKÝ motor může být poháněný vzduchem....

Doporučujeme

Články odjinud