Peugeot HybridAir: sériová „vzduchovka“ bude jezdit za 2,8 l/100 km

Automobilka Peugeot se pro rok 2015 připravuje na zahájení sériové výroby prvního vozu s hybridní pohonnou soustavou využívající místo elektřiny stlačeného vzduchu.

V současné době maximální unifikace je pro automobilky stále těžší odlišit se. Co se pohonných jednotek týče, francouzský koncern PSA má zřejmě v kapse trumf v podobě hybridní soustavy HybridAir využívající místo elektrické energie stlačovaného vzduchu. O této nové koncepci jsme vás prvně informovali letos v lednu, prvním prototypem s tímto druhem pohonu se pak stala studie Citroën C3 HybridAir Concept představená na letošním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První studií s pohonnou jednotkou PSA HybridAir byl Citroën C3 HybridAir Concept
 

Citroën C3 HybridAir Concept kombinoval konvenční zážehový tříválec s vnitřním spalováním se zvláštní planetovou převodovkou a hydraulickým motorem poháněným stlačeným vzduchem. Celá koncepce se do značné míry podobá konvenčním hybridním soustavám s elektromotory a drahými akumulátory, spalovací motor pracuje hlavně na dálnici a hydraulický motor především ve městě. Na rozdíl od známého hybridního systému PSA Hybrid4 s konvenčním dieselem a elektromotorem však ústrojí studie HybridAir nenabízí přednosti pohonu všech kol, neboť oba použité motory přenášejí svůj točivý moment na kola přední nápravy.

Citroën C3 Hybrid Air Concept: vzduchovka míří na Ženevu

Citroën C3 Hybrid Air Concept: vzduchovka míří na Ženevu

V době premiéry konceptu Citroën C3 HybridAir vedení PSA hovořilo o spuštění sériové výroby v roce 2016, podle nejnovějších informací by to ale mohlo být už o rok dříve. Jako první HybridAir by měl do světa vyjet Peugeot velikostí připomínající současný Peugeot 208 a průměrnou spotřebou okolo 2,8 l/100 km. Jak bylo řečeno už dříve, soustava HybridAir se nejlépe hodí k pohonu malých, městských aut, u nichž nejvíce vyniknou přednosti v podobě nízké ceny a hmotnosti, nicméně o efektivitě tohoto řešení můžeme zatím jen spekulovat. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie Peugeot 208 HYbrid FE ze spolupráce PSA s firmou Total

Systém HybridAir od PSA je pochopitelně řízen vyspělou elektronikou a nabízí hned několik provozních režimů, přičemž auto má být schopno krátkodobého pohybu i na čistě vzduchový pohon. Hlavním „kouzlem“ této soustavy je rekuperace brzdné energie do podoby stlačeného vzduchu. Podle aktuálních studií koncernu PSA by nemělo být větším problémem snížit v dohledné době průměrnou spotřebu benzínu malého vozu se systémem HybridAir až k hranici 2,0 l/100 km.

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 83 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 98 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 106 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků