Peugeot HYbrid3 Evolution: něco mezi...

Automobilka Peugeot přichází s další vizí, jak zaplnit mezeru mezi automobily a motocykly, potažmo skútry, s nimiž má bohaté zkušenosti.

Francouzská značka představila minulý týden na milánské International Cycle and Motorbike Show svůj nový prototyp s názvem HYbrid3 Evolution. Jedná se o tříkolové vozidlo, jež má nejspíš nejblíže ke skútrům a o jeho pohyb se stará hybrdiní soustava se spalovací pohonnou jednotkou kombinovanou s elektromotory. Tato studie však není až tak nová, neboť se v podstatě jedná o vylepšený koncept HYbrid3 prezentovaný vloni na autosalonu v Paříži, ovšem bez střechy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon tohoto vozítka se stará zážehový spalovací motor s objemem jen 300 ccm, který dává díky použití přeplňování nejvyšší výkon 41 koní (30 kW) při 6 500 ot./min. a točivý moment 45 Nm při 5 000 ot./min., jenž se přenáší na zadní kolo. V obou předních kolech se pak nachází synchronní elektromotory s permanentními magnety, z nichž každý dává 3 kW (dohromady 8 koní) a točivý moment až 60 Nm při 100 ot./min.  Elektromotory jsou napájeny z li-ionových akumulátorů dobíjených především využíváním brzdné energie. Mezi zadním a předními koly není žádné spojení a ovládání probíhá čistě elektronicky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Peugeotu studie HYbrid3 Evolution nabízí širokou škálu jízdních režimů od čistě elektrického pohonu (až 10 km) přes ryze spalovací až po různé kombinaci obou. Podle výrobce dosahuje prototyp při pohotovostní hmotnosti 270 kg zrychlení z klidu na 100 km/h za 10 s a nejvyšší rychlosti až 150 km/h. Dlouhý je 2 223 a široký 820 mm, rozvor náprav činí 1 733 a rozchod předních kol pak 650 mm. Palivová nádrž tohoto stroje pojme 15 litrů benzínu, přičemž průměrná spotřeba má v kombinovaném režimu dosahovat zhruba 2 l/100 km při emisích CO2 ve výši 48 g/km.

Ani při prezentaci další evoluce HYbrid3 Peugeot nesdělil, zda podobná vozidla hodlá sériově vyrábět. Ale dá se očekávat, že vzhledem k neustále probíhajícímu vývoji tento krok dříve nebo později učiní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot HYbrid3 Evolution

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 85 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 232 827 km
Cena: 36 000 Kč
Peugeot 407 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 158 271 km
Cena: 104 000 Kč
Peugeot 207 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 179 368 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 125 106 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků