Peugeot HYbrid3 Evolution: něco mezi...

Automobilka Peugeot přichází s další vizí, jak zaplnit mezeru mezi automobily a motocykly, potažmo skútry, s nimiž má bohaté zkušenosti.

Francouzská značka představila minulý týden na milánské International Cycle and Motorbike Show svůj nový prototyp s názvem HYbrid3 Evolution. Jedná se o tříkolové vozidlo, jež má nejspíš nejblíže ke skútrům a o jeho pohyb se stará hybrdiní soustava se spalovací pohonnou jednotkou kombinovanou s elektromotory. Tato studie však není až tak nová, neboť se v podstatě jedná o vylepšený koncept HYbrid3 prezentovaný vloni na autosalonu v Paříži, ovšem bez střechy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon tohoto vozítka se stará zážehový spalovací motor s objemem jen 300 ccm, který dává díky použití přeplňování nejvyšší výkon 41 koní (30 kW) při 6 500 ot./min. a točivý moment 45 Nm při 5 000 ot./min., jenž se přenáší na zadní kolo. V obou předních kolech se pak nachází synchronní elektromotory s permanentními magnety, z nichž každý dává 3 kW (dohromady 8 koní) a točivý moment až 60 Nm při 100 ot./min.  Elektromotory jsou napájeny z li-ionových akumulátorů dobíjených především využíváním brzdné energie. Mezi zadním a předními koly není žádné spojení a ovládání probíhá čistě elektronicky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Peugeotu studie HYbrid3 Evolution nabízí širokou škálu jízdních režimů od čistě elektrického pohonu (až 10 km) přes ryze spalovací až po různé kombinaci obou. Podle výrobce dosahuje prototyp při pohotovostní hmotnosti 270 kg zrychlení z klidu na 100 km/h za 10 s a nejvyšší rychlosti až 150 km/h. Dlouhý je 2 223 a široký 820 mm, rozvor náprav činí 1 733 a rozchod předních kol pak 650 mm. Palivová nádrž tohoto stroje pojme 15 litrů benzínu, přičemž průměrná spotřeba má v kombinovaném režimu dosahovat zhruba 2 l/100 km při emisích CO2 ve výši 48 g/km.

Ani při prezentaci další evoluce HYbrid3 Peugeot nesdělil, zda podobná vozidla hodlá sériově vyrábět. Ale dá se očekávat, že vzhledem k neustále probíhajícímu vývoji tento krok dříve nebo později učiní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot HYbrid3 Evolution
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 135 442 km
Cena: 138 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 149 371 km
Cena: 115 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 139 312 km
Cena: 150 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků