Peugeot HX1: svěží vánek mezi MPV

Značka Peugeot letos do Frankfurtu přivezla také slibovaný koncept praktického, ale dynamicky vyhlížejícího MPV.

Peugeot svojí studií HX1 chce vnést do poněkud usedlých a na praktickou stránku snad až příliš zaměřených víceúčelových automobilů současnosti více elegance a švihu. Novinka se lvíčkem na kapotě stojí na poměrně rozměrném půdorysu s délkou 4 954 mm a šířkou 1 990 mm, ovšem s výškou karoserie jen 1 373 mm. Zřejmě nejpůsobivějším prvkem Peugeotu HX1 jsou speciální sedmipaprsková litá kola, z nichž se údajně za jízdy vyklápějí samostatné clony, jejichž účelem je optimalizace proudícího vzduchu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ze stejného důvodu se při překročení rychlosti 100 km/h směrem vzhůru vyklápí také spoiler nad zadním oknem. Díky nízké stavbě karoserie a péči konstruktérů o aerodynamiku celku údajně vykazuje Peugeot HX1 odporu vzduchu charakterizovaný koeficientem Cx ve výši jen 0,28, což je na vůz této kategorie a rozměrů velmi slušná hodnota. Přístupu k prostornému interiéru nijak nebrání středový sloupek a usnadňují jej dva páry vzhůru výklopných dveří. Přední pár se otevírá šikmo vpřed, druhý pár pak šikmo vzad.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Cestující mají k mání šestici samostatných sedadel situovaných ve třech řadách. Nejkomfortnější sezení mají poněkud nezvykle pasažéři v poslední řadě, přičemž k dalšímu zvýšení jejich pohodlí lze v případě nepotřeby prostřední pár sedadel z vozu demontovat. Pod přední kapotou Peugeotu HX1 se ukrývá hybridní pohonná soustava typu plug-in, jejímž základem je přeplňovaný vznětový čtyřválec 2,2 HDi s výkonem 204 koní (150 kW) pohánějící skrze šestistupňovou automatickou převodovku kola přední nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U zadní nápravy se pak nachází elektromotor s výkonem 95 koní (70 kW) a Peugeot tvrdí, že celé ústrojí Peugeotu HX1 je díky oddělení obou jednotek schopno vozu součinně dodávat plných 299 koní (220 kW). Díky sadě li-ionových akumulátorů je novinka schopna jízdy na čistě elektrický pohon až na vzdálenost 30 km. Podle Peugeotu vykazuje prototyp HX1 průměrnou spotřebu 3,2 l/100 km a emise CO2 ve výši 83 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků