Peugeot HR1: crossover do města

Koncern PSA se v Paříži blýsknul studií Peugeot HR1. Je veselá, je hravá a její vzhled by měl ovlivnit i pojetí nové 208.

Studie Peugeot HR1 je určena především pro městský provoz a jako správný „crossover“ v sobě kloubí prvky z řady různých kategorií od kupé až po SUV a je zaměřen na „mladé řidiče s aktivním stylem života“. Model HR1 je dlouhý pouze 3 670 mm, což je o dobrých 300 méně než třeba Ford Fiesta. Karoserie vozu nese řadu prvků současného stylistického jazyka Peugeotu včetně „plovoucí“ masky chladiče a specifických předních světlometů, jež jsme poprvé viděli na studii SR1. Až nad zadní okno sestupuje dvojice zajímavých ližin, připomínající střechu RCZ Coupé, a boční dveře se díky elektromotorům vyklápí směrem vpřed.

Interiér působí výrazně futuristicky a jeho přední sedadla jsou oddělena průběžnou středovou konzolí. Zadní sedadla jsou spíše nouzová a lze je sklápět do prostoru za předními opěradly, čímž naroste objem zavazadlového prostoru s plochou podlahou ze základních 180 litrů až na 734 l. Peugeot pro tento prototyp vyvinul specifickou sadu ovladačů rádia, navigace a klimatizace umístěnou na dlouhém sloupku volantu s tlustým věncem připomínajícím spíše obdélník než kolo.

O pohon modelu HR1 se stará hybridní soustava Peugeot HYbrid4 kombinující nový zážehový tříválec s objemem 1,2 l, přeplňováním a výkonem 110 koní (82 kW) uložený vpředu a dvojici elektromotorů s výkonem po 37 koních (28 kW) vzadu. Spalovací motor je doplněn šestistupňovou, elektronicky řízenou převodovkou s možností řazení páčkami pod volantem.

Podobně jako sériový Peugeot 3008 HYbrid4 (také ten slaví v Paříži svoji premiéru) může i studie HR1 ujet omezenou vzdálenost na čistě elektrický pohon, přičemž sepnutí obou druhů pohonných jednotek z vozu dělá „čtyřkolku“. Podle Peugeot dosahuje nová studie průměrné spotřeby 3,5 l/100 km a emisí CO2 ve výši 80 g/km.

Uvidíme, co z tohoto konceptu vzejde. Malý crossover Peugeot by se v nabídce automobilky mohl po uvedení Citroënu DS4 objevit celkem snadno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Peugeot HR1
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků