Peugeot HR1: crossover do města

Koncern PSA se v Paříži blýsknul studií Peugeot HR1. Je veselá, je hravá a její vzhled by měl ovlivnit i pojetí nové 208.

Studie Peugeot HR1 je určena především pro městský provoz a jako správný „crossover“ v sobě kloubí prvky z řady různých kategorií od kupé až po SUV a je zaměřen na „mladé řidiče s aktivním stylem života“. Model HR1 je dlouhý pouze 3 670 mm, což je o dobrých 300 méně než třeba Ford Fiesta. Karoserie vozu nese řadu prvků současného stylistického jazyka Peugeotu včetně „plovoucí“ masky chladiče a specifických předních světlometů, jež jsme poprvé viděli na studii SR1. Až nad zadní okno sestupuje dvojice zajímavých ližin, připomínající střechu RCZ Coupé, a boční dveře se díky elektromotorům vyklápí směrem vpřed.

Interiér působí výrazně futuristicky a jeho přední sedadla jsou oddělena průběžnou středovou konzolí. Zadní sedadla jsou spíše nouzová a lze je sklápět do prostoru za předními opěradly, čímž naroste objem zavazadlového prostoru s plochou podlahou ze základních 180 litrů až na 734 l. Peugeot pro tento prototyp vyvinul specifickou sadu ovladačů rádia, navigace a klimatizace umístěnou na dlouhém sloupku volantu s tlustým věncem připomínajícím spíše obdélník než kolo.

O pohon modelu HR1 se stará hybridní soustava Peugeot HYbrid4 kombinující nový zážehový tříválec s objemem 1,2 l, přeplňováním a výkonem 110 koní (82 kW) uložený vpředu a dvojici elektromotorů s výkonem po 37 koních (28 kW) vzadu. Spalovací motor je doplněn šestistupňovou, elektronicky řízenou převodovkou s možností řazení páčkami pod volantem.

Podobně jako sériový Peugeot 3008 HYbrid4 (také ten slaví v Paříži svoji premiéru) může i studie HR1 ujet omezenou vzdálenost na čistě elektrický pohon, přičemž sepnutí obou druhů pohonných jednotek z vozu dělá „čtyřkolku“. Podle Peugeot dosahuje nová studie průměrné spotřeby 3,5 l/100 km a emisí CO2 ve výši 80 g/km.

Uvidíme, co z tohoto konceptu vzejde. Malý crossover Peugeot by se v nabídce automobilky mohl po uvedení Citroënu DS4 objevit celkem snadno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Peugeot HR1
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků