Peugeot Hoggar: nový pick-up detailněji

Značka Peugeot konečně podrobně představila svůj nový „truck“ s označením Hoggar, jenž se bude vyrábět a prodávat v Brazílii.

Již v březnu se na veřejnost dostaly první informace a fotografie zcela nového a přiměřeně atraktivního pick-upu nižší třídy pro Jižní Ameriku od koncernu PSA. A tato novinka je konečně zde, přičemž si vypůjčila jméno ze studie dvoumístné buggy z roku 2003 - Hoggar.

Po konstrukční stránce jde o zajímavý koktejl. Zadní část Peugeotu Hoggar je tvořena nápravou z modelu Partner, zatímco příď pochází z brazilské verze Peugeotu 207, jenž je odvozen ze staršího typu 206 a s evropským modelem 207 nemá nic společného. Hoggar byl vyvinut pro specifické potřeby brazilské klientely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejedná se o první pick-up v historii Peugeotu, ale nabízí kvalitní kombinaci elegantního a dynamického designu s účelovostí univerzálního užitkového vozidla. Peugeot Hoggar je nejdelším členem rodiny 207, na délku měří o 653 mm více než hatchback, o 453 mm více než kombi SW a o 290 mm více než sedan. Hoggar nabízí užitečnou hmotnost 742 kg a přepravní kapacitu na otevřené ploše až 1 151 litrů (k horní hraně bočnic). Nakládání usnadňuje použití robustní výklopné zádi s nosností 300 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Peugeot Hoggar se do prodejů v Brazílii dostane 15. května, přičemž bude nabízen ve třech stupních výbavy a se dvěma zážehovými motory schopnými spalovat benzín i alkohol (v Brazílii jde o běžný a oblíbený druh paliva). Základní čtrnáctistovka dává 82 koní (60 kW) na alkohol a 80 koní (59 kW) na benzín, jendotka 1,6 l je pak naladěna na 113 (83), resp. 110 koní (81 kW).

Peugeot Hoggar se bude vyrábět v továrně Porto Real v Riu de Janeiru a Peugeot by si díky němu chtěl letos v daném tržním segmentu ukrojit desetiprocentní podíl. Nevíme, co by se muselo stát, aby se Hoggar dostal do evropské nabídky Peugeotu, zatím s tím nikdo z vedení firmy zkrátka nepočítá. Zda bohužel, nebo bohudík, to už posuďte sami...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot Hoggar
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků