Peugeot hlásí přechod na elektřinu od roku 2030. Spalovací motory ponechá mimo Evropu

Francouzská značka přejde k bateriovým vozům později než sourozenci z koncernu Stellantis. Nyní nabízí elektrifikaci u 70 % svých modelů.

Oproti dalším značkám koncernu Stellantis přijde přechod na baterie se zpožděním – DS ho plánuje na rok 2026, Alfa Romeo v roce 2027 a Opel má následovat v roce 2028. K hladkému přechodu má pomoci nasazení nových platforem STLA Small, Medium a Large a také nové partnerství s korejským LG, s nímž hodlá postavit novou továrnu na baterie do elektromobilů v USA. Svou bateriovou variantu pak mají mít všechny vozy Peugeot již v roce 2024.

Spalovací motory ale bude značka dále nabízet pro mimoevropské trhy. V rozhovoru pro Automotive News dále výkonná ředitelka Linda Jackson uvedla, že prodeje Peugeotu e-208 zatím překonávají očekávání. Automobilka počítala, že půjde o 10 až 15 procent prodaných kusů, ve skutečnosti jde o zhruba 20 procent.

O něco menší podíl oproti variantám se spalovacím motorem má crossover e-2008, což si značka vysvětluje faktem, že vůz této kategorie bývá častěji jediným autem v rodině a tudíž zákazníci potřebují jezdit na delší vzdálenosti.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Diskuze (7) Další článek: TEST Seat Leon Sportstourer 1.5 TSI: Turbo tlačí, ale vážně těch 96 kW kombíku stačí?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,