Peugeot Exalt kompletně představen. Místo karbonu používá čedičové vlákno

Francouzská automobilka po první ochutnávce z kraje tohoto týdne uvolnila veškeré materiály týkající se nového konceptu Exalt. Tato studie navazuje na starší Onyx a představuje sportovní sedan budoucnosti. Kromě designu Peugeot opět ukazuje možnosti použití různých materiálů.

Peugeot Onyx je zpět na scéně. Tentokrát jako čtyřdveřový sedan Exalt

Peugeot Onyx je zpět na scéně. Tentokrát jako čtyřdveřový sedan Exalt

Nový Peugeot Exalt je dlouhý 470 cm, střecha se nachází ve výšce 131 cm, auto stojí na dvacetipalcových discích a hmotnost dosahuje na 1700 kg. Taková jsou základní fakta, nic přesnějšího automobilka nezveřejnila. Pod kapotou je na rozdíl od studie Onyx systém HYbrid4 kombinující benzinovou jedna-šestku THP o výkonu 270 koní s elektromotorem umístěným u zadní nápravy. Ten přidá dalších 68 koní.

Peugeot Onyx: takové dveře byste asi otevírat nechtěli

Peugeot Onyx: takové dveře byste asi otevírat nechtěli

Exalt dostal karoserii vyrobenou z oceli. Tu v zadní části pokryla funkční tkanina, o které automobilka mluví jako o „žraločí kůži“. Její struktura má napomáhat proudění vzduchu a snižovat tak jeho odpor. Designéři tyto plochy zdůraznili červenou barvou.

Peugeot Onyx: francouzský supersport se ukáže v Paříži

Peugeot Onyx: francouzský supersport se ukáže v Paříži

V interiéru najdeme ebenové dřevo a kůži. Namísto karbonu pak automobilka použila čedičové vlákno vyrobené tavením čedičového kamene. Exalt odveze čtyři osoby a jejich zavazadla. Víko zavazadelníku se údajně neotvírá klasicky, ale používá mechanismus podobný pantografu, což má zjednodušit otevírání ve stísněných prostorách. Zavazadelník je taktéž obložen dřevem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Peugeot

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků