Peugeot Exalt kompletně představen. Místo karbonu používá čedičové vlákno

Francouzská automobilka po první ochutnávce z kraje tohoto týdne uvolnila veškeré materiály týkající se nového konceptu Exalt. Tato studie navazuje na starší Onyx a představuje sportovní sedan budoucnosti. Kromě designu Peugeot opět ukazuje možnosti použití různých materiálů.

Peugeot Onyx je zpět na scéně. Tentokrát jako čtyřdveřový sedan Exalt

Peugeot Onyx je zpět na scéně. Tentokrát jako čtyřdveřový sedan Exalt

Nový Peugeot Exalt je dlouhý 470 cm, střecha se nachází ve výšce 131 cm, auto stojí na dvacetipalcových discích a hmotnost dosahuje na 1700 kg. Taková jsou základní fakta, nic přesnějšího automobilka nezveřejnila. Pod kapotou je na rozdíl od studie Onyx systém HYbrid4 kombinující benzinovou jedna-šestku THP o výkonu 270 koní s elektromotorem umístěným u zadní nápravy. Ten přidá dalších 68 koní.

Peugeot Onyx: takové dveře byste asi otevírat nechtěli

Peugeot Onyx: takové dveře byste asi otevírat nechtěli

Exalt dostal karoserii vyrobenou z oceli. Tu v zadní části pokryla funkční tkanina, o které automobilka mluví jako o „žraločí kůži“. Její struktura má napomáhat proudění vzduchu a snižovat tak jeho odpor. Designéři tyto plochy zdůraznili červenou barvou.

Peugeot Onyx: francouzský supersport se ukáže v Paříži

Peugeot Onyx: francouzský supersport se ukáže v Paříži

V interiéru najdeme ebenové dřevo a kůži. Namísto karbonu pak automobilka použila čedičové vlákno vyrobené tavením čedičového kamene. Exalt odveze čtyři osoby a jejich zavazadla. Víko zavazadelníku se údajně neotvírá klasicky, ale používá mechanismus podobný pantografu, což má zjednodušit otevírání ve stísněných prostorách. Zavazadelník je taktéž obložen dřevem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Peugeot

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků