Peugeot EX1: 340 koní pro Batmana

Stánek Peugeotu bude v Paříži ozdoben studií sportovního elektromobilu EX1. Je svérázný svým vzhledem i technikou.

Nese jednoduché označení EX1 a má za úkol oslavit 200. výročí založení značky Peugeot. Pravdou je, že rodina Peugeotových začínala v roce 1810 tím, že přestavěla svůj mlýn na továrnu na válcovanou ocel, to však nic nemění na tom, že právě značka nesoucí od roku 1850 ve svém znaku typického lva patřila v závěru 19. století k průkopníkům automobilů.

Při prvním pohledu na novou studii můžeme nabýt dojmu, že Batman má zas konečně v čem jezdit. Jde o dosti odvážný, poněkud futuristicky pojatý koncept výkonného elektromobilu, jenž má podle svých tvůrců ukázat „vzrušující schopnosti elektrické energie“. Výrazně kapkovitá silueta karoserie nese řadu prvků moderního stylistického jazyka Peugeotu, který jsme zaznamenali třeba na letošní studii SR1, ale těšit se na něj můžeme i v nové sériové řadě 508 (představili jsme vám ji na tomto místě), jež oslaví svoji premiéru rovněž letos v Paříži.

Za pozornost stojí především „vznášející se“ maska chladiče a ladné, splývavé linie. Řidič i jeho spolujezdec nastupují do interiéru vzad otevíranými dveřmi, jež poněkud nezvykle nesou anatomicky tvarovaná sedadla. Studie Peugeot EX1 postrádá čelní sklo (jeho úlohu suplují decentně skryté větrné štítky), díky čemuž je vysoká jen 900 mm. Karoserie je široká 1 770 mm a vyrobena je z uhlíkových kompozitů pro snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti.

Přední kola spočívají na konvenčních závěsech s dvěma páry lichoběžníkových ramen, zatímco ta zadní využívají společného ramena odpruženého centrálním tlumičem. O pohon této zajímavé studie se stará dvojice elektromotorů, jeden pro přední a druhý pro zadní kola. Každý z nich dává 125 kW, Peugeot EX1 díky tomu nabízí celkově 340 koní (250 kW) a točivý moment 240 Nm Energii dodávají li-ionové akumulátory. O jízdních výkonech a vlastnostech zatím nebyla řeč, ale u Peugeotu se dušují, že „blesková akcelerace“ umožní překonat hranici 1 G.

Na další detaily si budeme muset počkat zřejmě až do Paříže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Peugeot EX1
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky