Stejně jako se Opel Vivaro dočkal své plně  elektrické verze e-Vivaro  a Citroën Jumpy zase  varianty e-Jumpy , z trojky koncernových dodávek PSA se už představuje také známý Peugeot Expert jako elektromobil e-Expert. | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot

Stejně jako se Opel Vivaro dočkal své plně elektrické verze e-Vivaro a Citroën Jumpy zase varianty e-Jumpy, z trojky koncernových dodávek PSA se už představuje také známý Peugeot Expert jako elektromobil e-Expert. | Peugeot e-Expert | Zdroj: Peugeot

A technika je samozřejmě mezi všemi značkami stejná, ale klidně si ji zopakujeme znovu. | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot

A technika je samozřejmě mezi všemi značkami stejná, ale klidně si ji zopakujeme znovu. | Peugeot e-Expert | Zdroj: Peugeot

Elektrický motor tak zajišťuje výkon 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m, přičemž spojen může být s dvěma různými bateriovými moduly dle požadovaného dojezdu... | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot

Elektrický motor tak zajišťuje výkon 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m, přičemž spojen může být s dvěma různými bateriovými moduly dle požadovaného dojezdu... | Peugeot e-Expert | Zdroj: Peugeot

...– s kapacitou 50 kWh pro dojezd až 230 km (WLTP) nebo kapacitou 75 kWh pro dojezd až 330 km (WLTP). Maximálně pak dokáže e-Expert cestovat rychlostí 130 km/h, na stovku se dostane za 13,1 sekundy. | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot

...– s kapacitou 50 kWh pro dojezd až 230 km (WLTP) nebo kapacitou 75 kWh pro dojezd až 330 km (WLTP). Maximálně pak dokáže e-Expert cestovat rychlostí 130 km/h, na stovku se dostane za 13,1 sekundy. | Peugeot e-Expert | Zdroj: Peugeot

K dispozici jsou rovněž tři jízdní režimy Eco (60 kW, 190 N.m) pro optimalizaci dojezdu, Normal (80 kW, 210 N.m) jakožto výchozí volba pro každodenní provoz a Power (100 kW, 260 N.m) pro nejvyšší výkon při přepravě těžkých nákladů. | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot

K dispozici jsou rovněž tři jízdní režimy Eco (60 kW, 190 N.m) pro optimalizaci dojezdu, Normal (80 kW, 210 N.m) jakožto výchozí volba pro každodenní provoz a Power (100 kW, 260 N.m) pro nejvyšší výkon při přepravě těžkých nákladů. | Peugeot e-Expert | Zdroj: Peugeot

Baterie nabijete nejrychleji z veřejných rychlonabíječek o výkonu až 100 kW, které doplní „šťávu“ na 80 % kapacity za 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh). | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot

Baterie nabijete nejrychleji z veřejných rychlonabíječek o výkonu až 100 kW, které doplní „šťávu“ na 80 % kapacity za 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh). | Peugeot e-Expert | Zdroj: Peugeot

Nutno ale dodat, že schopnější baterie o kapacitě 75 kWh není dostupná u nejkratší verze L1… | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot

Nutno ale dodat, že schopnější baterie o kapacitě 75 kWh není dostupná u nejkratší verze L1… | Peugeot e-Expert | Zdroj: Peugeot

I Peugeot e-Expert je tedy dostupný ve třech délkách L1/460 cm, L2/495 cm a L3/530 cm, přičemž elektrické ústrojí je možné zvolit také u dalších karosářských verzí jako polocombi nebo třeba u plošiny s kabinou. | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot

I Peugeot e-Expert je tedy dostupný ve třech délkách L1/460 cm, L2/495 cm a L3/530 cm, přičemž elektrické ústrojí je možné zvolit také u dalších karosářských verzí jako polocombi nebo třeba u plošiny s kabinou. | Peugeot e-Expert | Zdroj: Peugeot

Objem zavazadlových prostorů je identický s verzemi se spalovacími motory. Maximálně užitečné zatížení čítá 1275 kg, možné je táhnout přívěs do hmotnosti 1000 kg. | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot

Objem zavazadlových prostorů je identický s verzemi se spalovacími motory. Maximálně užitečné zatížení čítá 1275 kg, možné je táhnout přívěs do hmotnosti 1000 kg. | Peugeot e-Expert | Zdroj: Peugeot

Ve výbavě e-Expert se objevuje například dotykový infotainment s on-line 3D navigací, kompatibilitou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, boční posuvné dveře s hands-free ovládáním... Více v článku... | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot

Ve výbavě e-Expert se objevuje například dotykový infotainment s on-line 3D navigací, kompatibilitou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, boční posuvné dveře s hands-free ovládáním... Více v článku... | Peugeot e-Expert | Zdroj: Peugeot

A technika je samozřejmě mezi všemi značkami stejná, ale klidně si ji zopakujeme znovu. | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot
Elektrický motor tak zajišťuje výkon 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m, přičemž spojen může být s dvěma různými bateriovými moduly dle požadovaného dojezdu... | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot
...– s kapacitou 50 kWh pro dojezd až 230 km (WLTP) nebo kapacitou 75 kWh pro dojezd až 330 km (WLTP). Maximálně pak dokáže e-Expert cestovat rychlostí 130 km/h, na stovku se dostane za 13,1 sekundy. | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot
K dispozici jsou rovněž tři jízdní režimy Eco (60 kW, 190 N.m) pro optimalizaci dojezdu, Normal (80 kW, 210 N.m) jakožto výchozí volba pro každodenní provoz a Power (100 kW, 260 N.m) pro nejvyšší výkon při přepravě těžkých nákladů. | Peugeot e-Expert Zdroj: Peugeot
10
Fotogalerie

Peugeot e-Expert uzavírá trojku elektrických dodávek PSA. Taky ujede 330 km

Do třetice všeho dobrého. Od skupiny PSA přijíždí další sourozenec nových elektrických dodávek.

Stejně jako se Opel Vivaro dočkal své plně elektrické verze e-Vivaro a Citroën Jumpy zase varianty e-Jumpy, z trojky koncernových dodávek PSA se už představuje také známý Peugeot Expert jako elektromobil e-Expert. A technika je samozřejmě mezi všemi značkami stejná, ale klidně si ji zopakujeme znovu.

Elektrický motor tak zajišťuje výkon 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m, přičemž spojen může být s dvěma různými bateriovými moduly dle požadovaného dojezdu – s kapacitou 50 kWh pro dojezd až 230 km (WLTP) nebo kapacitou 75 kWh pro dojezd až 330 km (WLTP). Maximálně pak dokáže e-Expert cestovat rychlostí 130 km/h, na stovku se dostane za 13,1 sekundy.

K dispozici jsou rovněž tři jízdní režimy Eco (60 kW, 190 N.m) pro optimalizaci dojezdu, Normal (80 kW, 210 N.m) jakožto výchozí volba pro každodenní provoz a Power (100 kW, 260 N.m) pro nejvyšší výkon při přepravě těžkých nákladů.

Baterie nabijete nejrychleji z veřejných rychlonabíječek o výkonu až 100 kW, které doplní „šťávu“ na 80 % kapacity za 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh). Nutno ale dodat, že schopnější baterie o kapacitě 75 kWh není dostupná u nejkratší verze L1…

I Peugeot e-Expert je tedy dostupný ve třech délkách L1/460 cm, L2/495 cm a L3/530 cm, přičemž elektrické ústrojí je možné zvolit také u dalších karosářských verzí jako polocombi nebo třeba u plošiny s kabinou. Objem zavazadlových prostorů je identický s verzemi se spalovacími motory. Maximálně užitečné zatížení čítá 1275 kg, možné je táhnout přívěs do hmotnosti 1000 kg.

Ve výbavě e-Expert se objevuje například dotykový infotainment s on-line 3D navigací, kompatibilitou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, boční posuvné dveře s hands-free ovládáním, head-up displej, bezklíčový přístup, zadní kamera zobrazující zorné pole 180° nebo aplikace, která mapuje 160.000 nabíjecích stanic po celé Evropě.

Na evropském trhu bude e-Expert uveden v druhé polovině roku 2020, přesný termín uvedení a ceny na českém trhu zatím nebyly zveřejněny.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud