Peugeot e-Expert uzavírá trojku elektrických dodávek PSA. Taky ujede 330 km

Do třetice všeho dobrého. Od skupiny PSA přijíždí další sourozenec nových elektrických dodávek.

Stejně jako se Opel Vivaro dočkal své plně elektrické verze e-Vivaro a Citroën Jumpy zase varianty e-Jumpy, z trojky koncernových dodávek PSA se už představuje také známý Peugeot Expert jako elektromobil e-Expert. A technika je samozřejmě mezi všemi značkami stejná, ale klidně si ji zopakujeme znovu.

Další elektrická dodávka s pořádným dojezdem. Citroën e-Jumpy ujede až 330 km

Další elektrická dodávka s pořádným dojezdem. Citroën e-Jumpy ujede až 330 km

Elektrický motor tak zajišťuje výkon 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m, přičemž spojen může být s dvěma různými bateriovými moduly dle požadovaného dojezdu – s kapacitou 50 kWh pro dojezd až 230 km (WLTP) nebo kapacitou 75 kWh pro dojezd až 330 km (WLTP). Maximálně pak dokáže e-Expert cestovat rychlostí 130 km/h, na stovku se dostane za 13,1 sekundy.

K dispozici jsou rovněž tři jízdní režimy Eco (60 kW, 190 N.m) pro optimalizaci dojezdu, Normal (80 kW, 210 N.m) jakožto výchozí volba pro každodenní provoz a Power (100 kW, 260 N.m) pro nejvyšší výkon při přepravě těžkých nákladů.

Konečně elektrická dodávka s pořádným dojezdem! Opel Vivaro-e ujede až 330 km

Konečně elektrická dodávka s pořádným dojezdem! Opel Vivaro-e ujede až 330 km

Baterie nabijete nejrychleji z veřejných rychlonabíječek o výkonu až 100 kW, které doplní „šťávu“ na 80 % kapacity za 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh). Nutno ale dodat, že schopnější baterie o kapacitě 75 kWh není dostupná u nejkratší verze L1…

I Peugeot e-Expert je tedy dostupný ve třech délkách L1/460 cm, L2/495 cm a L3/530 cm, přičemž elektrické ústrojí je možné zvolit také u dalších karosářských verzí jako polocombi nebo třeba u plošiny s kabinou. Objem zavazadlových prostorů je identický s verzemi se spalovacími motory. Maximálně užitečné zatížení čítá 1275 kg, možné je táhnout přívěs do hmotnosti 1000 kg.

Ostrý Peugeot 208 ještě nemá vyhráno. Pokud ale vznikne, bude to elektromobil

Ostrý Peugeot 208 ještě nemá vyhráno. Pokud ale vznikne, bude to elektromobil

Ve výbavě e-Expert se objevuje například dotykový infotainment s on-line 3D navigací, kompatibilitou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, boční posuvné dveře s hands-free ovládáním, head-up displej, bezklíčový přístup, zadní kamera zobrazující zorné pole 180° nebo aplikace, která mapuje 160.000 nabíjecích stanic po celé Evropě.

Na evropském trhu bude e-Expert uveden v druhé polovině roku 2020, přesný termín uvedení a ceny na českém trhu zatím nebyly zveřejněny.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást PSA Peugeot Citroën.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA. Od října 2014 patří pod Citroën také samostatná značka DS, která vyrábí luxusněji zaměřené vozy.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

dnes | Jan Mička | 23 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků