Peugeot e-Expert uzavírá trojku elektrických dodávek PSA. Taky ujede 330 km

Do třetice všeho dobrého. Od skupiny PSA přijíždí další sourozenec nových elektrických dodávek.

Stejně jako se Opel Vivaro dočkal své plně elektrické verze e-Vivaro a Citroën Jumpy zase varianty e-Jumpy, z trojky koncernových dodávek PSA se už představuje také známý Peugeot Expert jako elektromobil e-Expert. A technika je samozřejmě mezi všemi značkami stejná, ale klidně si ji zopakujeme znovu.

Další elektrická dodávka s pořádným dojezdem. Citroën e-Jumpy ujede až 330 km

Další elektrická dodávka s pořádným dojezdem. Citroën e-Jumpy ujede až 330 km

Elektrický motor tak zajišťuje výkon 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m, přičemž spojen může být s dvěma různými bateriovými moduly dle požadovaného dojezdu – s kapacitou 50 kWh pro dojezd až 230 km (WLTP) nebo kapacitou 75 kWh pro dojezd až 330 km (WLTP). Maximálně pak dokáže e-Expert cestovat rychlostí 130 km/h, na stovku se dostane za 13,1 sekundy.

K dispozici jsou rovněž tři jízdní režimy Eco (60 kW, 190 N.m) pro optimalizaci dojezdu, Normal (80 kW, 210 N.m) jakožto výchozí volba pro každodenní provoz a Power (100 kW, 260 N.m) pro nejvyšší výkon při přepravě těžkých nákladů.

Konečně elektrická dodávka s pořádným dojezdem! Opel Vivaro-e ujede až 330 km

Konečně elektrická dodávka s pořádným dojezdem! Opel Vivaro-e ujede až 330 km

Baterie nabijete nejrychleji z veřejných rychlonabíječek o výkonu až 100 kW, které doplní „šťávu“ na 80 % kapacity za 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh). Nutno ale dodat, že schopnější baterie o kapacitě 75 kWh není dostupná u nejkratší verze L1…

I Peugeot e-Expert je tedy dostupný ve třech délkách L1/460 cm, L2/495 cm a L3/530 cm, přičemž elektrické ústrojí je možné zvolit také u dalších karosářských verzí jako polocombi nebo třeba u plošiny s kabinou. Objem zavazadlových prostorů je identický s verzemi se spalovacími motory. Maximálně užitečné zatížení čítá 1275 kg, možné je táhnout přívěs do hmotnosti 1000 kg.

Ostrý Peugeot 208 ještě nemá vyhráno. Pokud ale vznikne, bude to elektromobil

Ostrý Peugeot 208 ještě nemá vyhráno. Pokud ale vznikne, bude to elektromobil

Ve výbavě e-Expert se objevuje například dotykový infotainment s on-line 3D navigací, kompatibilitou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, boční posuvné dveře s hands-free ovládáním, head-up displej, bezklíčový přístup, zadní kamera zobrazující zorné pole 180° nebo aplikace, která mapuje 160.000 nabíjecích stanic po celé Evropě.

Na evropském trhu bude e-Expert uveden v druhé polovině roku 2020, přesný termín uvedení a ceny na českém trhu zatím nebyly zveřejněny.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 100 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků