Peugeot-Citroën bude výrábět vlastní tříválce, s turbem i bez

23 komentářů

Martin
14. dubna • 22:17

No jo, to je ta současná "ekologie", tedy vymývání mozků a ždímání peněz z toho. Prostě musí nějak zdůvodnit, proč si mají lidé koupit auto, které se za dva roky rozsype, a pak si zase musí koupit nové. Tak schválně vymyslí normu, kteoru splní jenom takové hrůzy motory. To, že při dálniční rychlosti žerou jak čtyřlitrový osmiválec, ekology evidentně nezajímá.

Jarda
14. dubna • 17:19

Když dali 3válec do škodovky mohli se dementní pubescenti na různých internetových "diskuzích" po..... Teď když to bude v "Báwu" a "Citronu", tak nad tim ta samá individua budou ustřikovat do kalhot, jakej je to technickej skvost a "jak to táhne vocpodu woe" :-D

Zelí
14. dubna • 19:23

Tak to prostě je.
VW má postavení leadra jak prodejního tak i technického a ostatní jen následují a jinak řečeno pajcují to co on vypiplá a uvede na trh. To je naprosto v pořádku a tak to má být. A je samozřejmě na ráně. Každý se do nich lacině trefuje.
JIná věc je, když se šikmoocí tváří jako leader trhu a přitom technicky nic, nic nového nepředvedou.

Jarda
15. dubna • 10:47

Neřekl bych že zrovna VW je lídr co se týče techniky. S něčím sice přišli první (motory TSI, převodovka DSG) ale není to nic vyjímečného, navíc je to záležitost až několika posledních let . Daleko větší inovátoři na poli techniky jsou odpradávna BMW a především Mercedes-Benz.
Kritika VW v Česku pramení především z toho, že tato firma si dovolila zachránit jednoho bezvýznamného východoevropského výrobce konzerv na kolečkách před zánikem a přeměnit ho na moderní a ve světě respektovanou automobilku, která je úspěšná. A úspěch, jak známo, se v Čechistánu neodpouští a trestá se. :-(

Honza
14. dubna • 19:03

1. Htp není jedinny 3 valec na trhu2. krouták tam je3. problém je, ale vysoká spotřeba a malej vykon4. Reprezentativní zvuk to nemá , řekt bych že takový zvuky delaj nektery vozy po 300k km nez kyksnou.Takže bych se nebál, tím se nikdo vychlobat nebude.

Warek
14. dubna • 15:22

a kdo to bude kupovat ? :-D kde jsou ty vyhody ? zere pomalu jak 1.8T od VAGu, vykon je az s turbem snesitelny a protoze to je trihrnek tak nema zrovna nejstabilnejsi chod tak co je na tom tak uzasnyho oproti 4V ?

Honza
14. dubna • 10:17

A není počet válců ukradenej? Myslím, že ten konzumní segment nestojí na počtu válců, ale na jiných užitných vlastnostech.Pokud to auto dopravý věci z bodu A do bodu B , za náklady a komfort který zákazdník akceptuje klidně ať tam je vznětovy dvoutaktní jednoválec.
Bohužel zatím ty nové lowend motory nejsou o tolik levnější , nevydrží a mají opravdu špatný poměr výkon/spotřeba.Zatím to vidím bledě.

Jan
14. dubna • 13:23

Spatnej pomer vykon spotreba? 1.2HTP 12V žere méně než 1.4 44kW i 50 kW. třívalec vs. čtyřválec a to je fakt.

Smrťák
14. dubna • 19:29

To není zcela pravda

Honza
14. dubna • 14:20

Opravdu? A jak se toho podaří při dodržení fyzikálních zákonů dosáhnout? Může te to podložit nějakým objektivním testem?Kolik podle Vás má třeba nějaké VW vozidlo s 1,2 HTP 44kW spotřebu na dálnici Praha Hradec ve 4 lidech? Osobně jsem se nechtěl do HTP navážet, mě napadli tříválce z Asie, ale to má malou spotřebu jen nenaložené a na krátké vzdálenosti. Proto sním často někteří "důchodci" dosahují takové spotřeby. Jinak Vaše srovnání je na nic pokud jmenované motory nenajdete v jednom autu. Zatížení je jiné a spotřeba taky.Osobně vzpomínam na Alfu 1,2 16V která má menší spotřebu než HTP , při výkonu některých 1,4.. Ale tříválec mě i vozil ve staré Alfe, byl to traktor, ale úspornej.

Radek
15. dubna • 15:00

To tam alfa taky dávala? Já ho mám teda v Bravu a je to výbornej motor s 80k, ale nevěděl jsem, že byl i v Alfě. Trošku paradox je, že Fiat tento motor má už deset let (oj to to letí) při 60kW, to HTP je proti tomu bručoun a lenivec (máme taky v rodině).

Jan
14. dubna • 15:19

Spritmonitor.de - stejna auta. Nekdo to bude zase urcite zpochybnovat, ale ja to beru za bernou minci.

Jan
14. dubna • 15:27

Pojdme si nalejt čistého vína
HTP 40 kw - 6,46
HTP 47 kw - 6,66
1,4 44 kw - 7,03
1,4 50 kw - 7,40

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
14. dubna • 16:08

Opravdu čistého vína? Ne to je jen zase suchá akademiská teorie a pravda je trochu jinde.Nejsot takhle ty kW trochu mimo? Tedy htp 44kW . 51kW , mpi 1,4 / 63kW, 1,2tsi 63 a 77kWTakže v jakém vozidle je možné si vybrat z těchto motorů?Ta spotřeba je s jakou zátěží?

Jan
14. dubna • 16:23

A 1,2tsi je 4valec a preplnovany, takze do nasi diskuse bych ho asi vubec nezatahoval.

Honza
14. dubna • 19:14

1,4 taky není tříválec.... Prostě to rovnat nejde. Ze služební Fabie mne jimala hruza 1,2 se spotřebou 1,6ky jen ten vykon tam neni.

realita bez maskovani
14. dubna • 21:20

z jakeho duvoud to rovnat nejde? protoze jsme v diskusi a hledame nejake virutalni srovnani? ja bych naopak rekl, ze srovnat se da 1,2 THP, 1,4 16V, 1,2 TSI apod. musite se divat z pohledu zakaznika, ne z pohledu nejakych blbosti, ktere nic neznemanaji. Zakaznik si jde koupit male auto, ma malo penez, koupi si mensi motor, protoze nechce, nema, nemuze a nevim co jeste. myslite, ze on prijde do skody a rekne "jeee to je skoda, ze to jedno ma turbo a druhe ne a jedno ma 3 valce a druhe 4. Protoze to nemuzu srovnat, to prej nejde". Prdlacky. Proste koukne do ceniku, koukne na parametry a neresi blbosti. Pokud mu turbo varianta se 4mi valci nabidne vice za prijatelne penize, tka to koupi.Ve finale jsou tyto male motory super do mesta a primestkseho provozu a na dalnici do tech 100-120 kmh. Pak uz zerou neksutecne hodne. 10 litru pri snaze jet 140-150 padne u tech motoru 1,2-1,3-1,4 naprosto bezne. Proste nejsou delany na tento typ provozu. Bezny dvoulitr jezdi okresky + dalnice za mene.

Honza
15. dubna • 9:42

Ale o tomhle mluvim. Bohužel nick Jan vytahnul několik anonymnich motorů se jakousi zprůměrovanou spotřebou. Kde není jasný jízdní režim a zátěž.Pokud se ty motory nepotkaly ani v jedné výrobní řadě je srovnání nanic. Bohužel jak padlo u nahoře HTP má negativní publicitu, ale není to jediný a ani první tříválec na trhu. Problem než počet válců jak už tu padlo spotřeba vs výkon. Výkon není konstantní , auto je nějak naložené, nějak zpřevodované atd. Takže nelze vycházet ze statistiky Německých důchodců kteří stím nic skoro nenajedou.

Jan
15. dubna • 20:05

Ja uz nevim jak to mam napsat, aby to nekdo pochopil... neni nic srovnatelnejsiho nezli motory ve stejnem aute o podobnem vykonu a to jsem udelal prave na zaklade prvniho prispevku 4valec versus 3valec a jejich vliv na spotrebu. Rezim a zatez jsou v tomto pripade naprosto nepodstatne, jelikoz je to obrovsky vzorek respodendentu a motory s predpokladanym stejnym uzitim. A tim koncim...

Jan
14. dubna • 16:17

Ne. Jedna se o motory ktere se montovaly pred cca 4-5 lety do Fabie a prave trivalce částečně nahradily ctyrvalce. ty motory o kterych pisete jsou uz jina generace a u nich muze byt spotreba diskutabilni (treba malo vzorku k porovnani) A zátěž bude všude stejna pri velkem statistickem vzorku.

vladik
14. dubna • 14:47

zdravím všechny diskutující,osobně mám zkušenosti s 1,2HTP ve fábii combi několikrát (asi tak 30krát jsem absoloval cestu praha ostrava a ostrava praha právě ve zmíněné fabii 1,2HTP combi rychlostí cca 120 - 140 km za hodinku to auto žere takovejch 11 - 15litrů na 100km při 140km/h točí cca 4500otáček a při 100km/h asi tak 3400 spotřeba je to naprosto šílená když vemu v úvahu BMW 735i (také osobní zkušenost) které při 140km/h až 150km/h si vezme cca 10-11litrů.
Ten motor je dělanej na nižší rychlosti do 90km/h to je ok ale jinak stojí naprosto ha ho-no.

Jan
14. dubna • 15:23

z mých zkušenosti bere 15 litru na plnej knedlík na dalnici s atakem rychlosti 180km/hod, ja osobne jezdim 120km/hod - tempomat a kolem +-, spotreba se pohybuje od 6ti do 7mi litru.

pepa
14. dubna • 15:21

Obycejny kydy
Jedno HTP osobne znam - 15% dalnice cca 130km/h, 30% centrum krajskeho mesta, zbytek okresky.
Zere 5,9-6,3 a ver, ten benzin ze svyho neplatim

Doporučujeme

Články odjinud