Peugeot-Citroën bude výrábět vlastní tříválce, s turbem i bez

Vedení koncernu PSA, sdružujícího především automobilky Peugeot a Citroën, oznámilo svůj záměr připravit investicí ve výši 175 milionů Euro svoji francouzskou továrnu v Douvrinu na výrobu nových tříválcových motorů. Měly by disponovat zdvihovým objemem 1,2 l a know-how pocházejícím od BMW, jež si tak na veřejnosti alespoň prozatím nebude tříválci „špinit ruce“ (ačkoli nejspíše tentýž motor použije v nových řadách 1 a 3).

Atmosféricky plněná verze se začne vyrábět v roce 2012 a ta přeplňovaná  bude náseldovat o rok později. Ačkoli je koncern PSA v poslední době považován za specialistu na vznětové pohonné jednotky, tento tříválec bude zážehový. Jeho cílem je splnit náročné limity pro emise oxidů uhlíku a dusíku připravované pro budoucí normu Euro VI.

Při pohledu na současný vývoj si říkáme, jestli tři válce nebudou příští rok už zbytečně moc. Fiat už avizoval svůj dvouválec a svět už nyní čeká jen na to, až někdo trumfne konkurenci konečným vývojovým stádiem - bájným jednoválcem. PSA mohl být první, snad příště...

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků