Peugeot-Citroën bude výrábět vlastní tříválce, s turbem i bez

Vedení koncernu PSA, sdružujícího především automobilky Peugeot a Citroën, oznámilo svůj záměr připravit investicí ve výši 175 milionů Euro svoji francouzskou továrnu v Douvrinu na výrobu nových tříválcových motorů. Měly by disponovat zdvihovým objemem 1,2 l a know-how pocházejícím od BMW, jež si tak na veřejnosti alespoň prozatím nebude tříválci „špinit ruce“ (ačkoli nejspíše tentýž motor použije v nových řadách 1 a 3).

Atmosféricky plněná verze se začne vyrábět v roce 2012 a ta přeplňovaná  bude náseldovat o rok později. Ačkoli je koncern PSA v poslední době považován za specialistu na vznětové pohonné jednotky, tento tříválec bude zážehový. Jeho cílem je splnit náročné limity pro emise oxidů uhlíku a dusíku připravované pro budoucí normu Euro VI.

Při pohledu na současný vývoj si říkáme, jestli tři válce nebudou příští rok už zbytečně moc. Fiat už avizoval svůj dvouválec a svět už nyní čeká jen na to, až někdo trumfne konkurenci konečným vývojovým stádiem - bájným jednoválcem. PSA mohl být první, snad příště...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků