Peugeot-Citroën bude výrábět vlastní tříválce, s turbem i bez

Vedení koncernu PSA, sdružujícího především automobilky Peugeot a Citroën, oznámilo svůj záměr připravit investicí ve výši 175 milionů Euro svoji francouzskou továrnu v Douvrinu na výrobu nových tříválcových motorů. Měly by disponovat zdvihovým objemem 1,2 l a know-how pocházejícím od BMW, jež si tak na veřejnosti alespoň prozatím nebude tříválci „špinit ruce“ (ačkoli nejspíše tentýž motor použije v nových řadách 1 a 3).

Atmosféricky plněná verze se začne vyrábět v roce 2012 a ta přeplňovaná  bude náseldovat o rok později. Ačkoli je koncern PSA v poslední době považován za specialistu na vznětové pohonné jednotky, tento tříválec bude zážehový. Jeho cílem je splnit náročné limity pro emise oxidů uhlíku a dusíku připravované pro budoucí normu Euro VI.

Při pohledu na současný vývoj si říkáme, jestli tři válce nebudou příští rok už zbytečně moc. Fiat už avizoval svůj dvouválec a svět už nyní čeká jen na to, až někdo trumfne konkurenci konečným vývojovým stádiem - bájným jednoválcem. PSA mohl být první, snad příště...

bazar

Peugeot 206 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 84 289 km
Cena: 54 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 115 000 km
Cena: 135 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 94 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 320 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků