Peugeot-Citroën bude výrábět vlastní tříválce, s turbem i bez

Vedení koncernu PSA, sdružujícího především automobilky Peugeot a Citroën, oznámilo svůj záměr připravit investicí ve výši 175 milionů Euro svoji francouzskou továrnu v Douvrinu na výrobu nových tříválcových motorů. Měly by disponovat zdvihovým objemem 1,2 l a know-how pocházejícím od BMW, jež si tak na veřejnosti alespoň prozatím nebude tříválci „špinit ruce“ (ačkoli nejspíše tentýž motor použije v nových řadách 1 a 3).

Atmosféricky plněná verze se začne vyrábět v roce 2012 a ta přeplňovaná  bude náseldovat o rok později. Ačkoli je koncern PSA v poslední době považován za specialistu na vznětové pohonné jednotky, tento tříválec bude zážehový. Jeho cílem je splnit náročné limity pro emise oxidů uhlíku a dusíku připravované pro budoucí normu Euro VI.

Při pohledu na současný vývoj si říkáme, jestli tři válce nebudou příští rok už zbytečně moc. Fiat už avizoval svůj dvouválec a svět už nyní čeká jen na to, až někdo trumfne konkurenci konečným vývojovým stádiem - bájným jednoválcem. PSA mohl být první, snad příště...

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky