V době tvůrčí krize automobilky často sahají k insipraci do historie, odkud je již jen krůček k oprašování kdysi slavných značek. Maybach, Abarth, Alpine, to jsou jen některé příklady, k nimž by podle La Voz de Galicia mělo přibýt další jméno.
Jenže zatímco uvedené „reinkarnace” směřují spíše do vyšších kruhl, francouzský koncern PSA by se díky podobnému kroku chtěl výrazněji angažovat v segmentu levných automobilů. Zprvu by se mělo jednat o pouhé dva malé modely vyráběné v továrně ve Vigu, které by měly konkurovat třeba Daciím od jiné francouzské značky Renault. A také Peugeot by místo vymýšlení nového jména sáhl po známém jménu - Talbot
Bohatá historie kdysi britského Talbotu sahá až na počátek dvacátého století (okolo druhé světové války dokonce startovaly monoposty Talbot s jistými úspěchy v Grand Prix), v půli století ale Talbot upadal do krize. Pod touto značkou se prodávaly především vozy zkrachovalého projektu Chrysler Europe a jeho osud se často protínal s jinou hynoucí značkou Simca. Peugeot převzal aktivity Talbotu v roce 1978 a pokusil se dostat značku zpět na výsluní. Po několika nepříliš úspěšných modelech měla přiit roku 1985 spása v podobě Talbotu Horizon, malého kompaktního liftbacku. Ten se však nakonec začal prodávat jako Peugeot 309 a osud Talbotu byl zpečetěn. K zániku automobilky došlo v roce 1986.
Talbot 1908 / Monopost Talbot Lago T26C / Talbot Avenger 1979