Peugeot chce vzkřísit značku Talbot, konkurovat má Dacii

V době tvůrčí krize automobilky často sahají k insipraci do historie, odkud je již jen krůček k oprašování kdysi slavných značek. Maybach, Abarth, Alpine, to jsou jen některé příklady, k nimž by podle La Voz de Galicia mělo přibýt další jméno.

Jenže zatímco uvedené „reinkarnace” směřují spíše do vyšších kruhl, francouzský koncern PSA by se díky podobnému kroku chtěl výrazněji angažovat v segmentu levných automobilů. Zprvu by se mělo jednat o pouhé dva malé modely vyráběné v továrně ve Vigu, které by měly konkurovat třeba Daciím od jiné francouzské značky Renault. A také Peugeot by místo vymýšlení nového jména sáhl po známém jménu - Talbot

Bohatá historie kdysi britského Talbotu sahá až na počátek dvacátého století (okolo druhé světové války dokonce startovaly monoposty Talbot s jistými úspěchy v Grand Prix), v půli století ale Talbot upadal do krize. Pod touto značkou se prodávaly především vozy zkrachovalého projektu Chrysler Europe a jeho osud se často protínal s jinou hynoucí značkou Simca. Peugeot převzal aktivity Talbotu v roce 1978 a pokusil se dostat značku zpět na výsluní. Po několika nepříliš úspěšných modelech měla přiit roku 1985 spása v podobě Talbotu Horizon, malého kompaktního liftbacku. Ten se však nakonec začal prodávat jako Peugeot 309 a osud Talbotu byl zpečetěn. K zániku automobilky došlo v roce 1986.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Talbot 1908 / Monopost Talbot Lago T26C / Talbot Avenger 1979
TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 18 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků