Peugeot by mohl v USA nabízet 508 či 3008. S návratem do zámoří bude ale opatrný

O plánech koncernu PSA nabízet svá auta na trhu USA a Kanady se mluvilo již dříve. Nyní se ale objevují první informace, které vozy by mohly v zámoří reálně zaujmout.

Spekulace stranou, záměr prodeje vozů francouzského PSA na trhu USA a Kanady již minulý měsíc potvrdil sám generální ředitel koncernu Carlos Tavares. Úkolem byl již pověřen Peugeot, který tažení do Severní Ameriky započne a provede tak oficiální návrat do regionu, jenž už v minulosti na začátku 90. let opustil.

Přesně které modely bude Peugeot v zámoří nabízet, to zatím nemáme od automobilky potvrzeno. Automotive News Europe však již zmiňuje, že výrobce se zaměří hlavně na kategorii kompaktních a středně velkých modelů.

Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Jedním z možných adeptů se jeví například crossover 3008, o němž se podle vedoucího Peugeotu Jean-Philippa Imparata mluvilo v USA pozitivně. „Po představení 3008 jsme dočkali opravdu skvělé odezvy, dokonce až z Kalifornie jsme slyšeli ‚Wow, to auto je fakt super'.“

SUV 5008 by se mohlo na exportním listu objevit také společně s nynějším liftbackem a kombi 508. A přestože hatchback 308 v současnosti očekává příjezd nové generace, právě nově uvedený model by mohl později v USA a Kanadě zkusit zatopit Toyotě Corolla nebo Volkswagenu Golf.

Ženeva 2019 živě: Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra

Ženeva 2019 živě: Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra

Peugeot má tedy určitě z čeho vybírat. Samotný krok na „nový“ trh chce ovšem provést se vší opatrností a přesně daným plánem. „Chceme se vrátit pozvolným způsobem a neplýtvat ihned miliardami na rozsáhlou operaci. Naše reputace v USA je zatím neutrální a příznivá,“ dodal Imparato.

Automobilka rovněž započne svůj nástup na trh Severní Ameriky pomocí programu sdílení vozidel Free2Move, který má pomoci v průzkumu tamních možností. Výrobu nových vozidel zde Peugeot nezapočne, dokud neuvidí jasný zájem o jeho modely. Do té doby budou do USA a Kanady vozy importovány z Evropy nebo Číny.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků