Peugeot by mohl v USA nabízet 508 či 3008. S návratem do zámoří bude ale opatrný

O plánech koncernu PSA nabízet svá auta na trhu USA a Kanady se mluvilo již dříve. Nyní se ale objevují první informace, které vozy by mohly v zámoří reálně zaujmout.

Spekulace stranou, záměr prodeje vozů francouzského PSA na trhu USA a Kanady již minulý měsíc potvrdil sám generální ředitel koncernu Carlos Tavares. Úkolem byl již pověřen Peugeot, který tažení do Severní Ameriky započne a provede tak oficiální návrat do regionu, jenž už v minulosti na začátku 90. let opustil.

Přesně které modely bude Peugeot v zámoří nabízet, to zatím nemáme od automobilky potvrzeno. Automotive News Europe však již zmiňuje, že výrobce se zaměří hlavně na kategorii kompaktních a středně velkých modelů.

Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Jedním z možných adeptů se jeví například crossover 3008, o němž se podle vedoucího Peugeotu Jean-Philippa Imparata mluvilo v USA pozitivně. „Po představení 3008 jsme dočkali opravdu skvělé odezvy, dokonce až z Kalifornie jsme slyšeli ‚Wow, to auto je fakt super'.“

SUV 5008 by se mohlo na exportním listu objevit také společně s nynějším liftbackem a kombi 508. A přestože hatchback 308 v současnosti očekává příjezd nové generace, právě nově uvedený model by mohl později v USA a Kanadě zkusit zatopit Toyotě Corolla nebo Volkswagenu Golf.

Ženeva 2019 živě: Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra

Ženeva 2019 živě: Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra

Peugeot má tedy určitě z čeho vybírat. Samotný krok na „nový“ trh chce ovšem provést se vší opatrností a přesně daným plánem. „Chceme se vrátit pozvolným způsobem a neplýtvat ihned miliardami na rozsáhlou operaci. Naše reputace v USA je zatím neutrální a příznivá,“ dodal Imparato.

Automobilka rovněž započne svůj nástup na trh Severní Ameriky pomocí programu sdílení vozidel Free2Move, který má pomoci v průzkumu tamních možností. Výrobu nových vozidel zde Peugeot nezapočne, dokud neuvidí jasný zájem o jeho modely. Do té doby budou do USA a Kanady vozy importovány z Evropy nebo Číny.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků