Peugeot Bipper: Dodávka roku 2009

Peugeot Bipper získal v rámci 62. mezinárodního salonu užitkových vozidel v Hannoveru titul „International Van of the Year“ 2009. Po ocenění modelu Peugeot Expert v roce 2008 tak byla značka vyznamenána ve dvou po sobě následujících letech.

Tento nový vůz, který vzešel z rozsáhlé spolupráce skupin PSA a Fiat v oblasti lehkých užitkových vozů, je vyráběn v Turecku v partnerství se skupinou TOFAS. Druhé místo na stupních vítězů získal nový Peugeot Partner. Každoroční cena „International Van of the Year“ je udělována od roku 1992 porotou uznávaných odborných novinářů, kteří zastupují 20 evropských zemí. Peugeot tuto cenu získal již dříve s modely Boxer (1995), Prtner (1997) a Expert (2008).

Porota zdůraznila hlavně originalitu samotného konceptu Bipperu. Ve srovnání s evropskou nabídkou malých užitkových vozů vytváří nové řešení, které svou kompaktností, optimalizovaným objemem nákladového prostoru (až 2,8 m3), užitečnou hmotností (až 610 kg), praktičností a ovladatelností odpovídá očekáváním specifických profesionálních zákazníků. Existuje i v osobních verzích určených pro rodinu a volný čas, ty však v ČR zatím nejsou v nabídce.

Peugeot Bipper, vyráběný v Burse (Turecko), byl uveden na trh v prosinci 2007 v konfiguraci Fourgonnette (dodávka). Nyní je k dostání na většině evropských trhů a v Turecku. Co se týče osobní verze Bipper Tepee, ta byla uvedena na omezený počet trhů loni v létě.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků