Peugeot a jeho nesmrtelná dvojková řada lámou rekordy

Téměř každá automobilka má svůj model, který tvoří její historii po mnoho let. U Toyoty je to Corolla, u Volkswagenu Golf a u Peugeotu je to řada 2. Již více než 75 let produkuje Peugeot vozy s dvojkou na začátku.
Peugeot a jeho nesmrtelná dvojková řada lámou rekordy

Koncem tohoto listopadu vyrobila automobilka Peugeot jubilejní dvěstěšestku. Šlo o vůz s výrobním číslem 5 258 789. Tím se stal model 206 nejúspěšnějším v historii, když mu k tomu stačilo sedm let. Předchůdce tohoto modelu, Peugeot 205, který se vyráběl více než 15 let, dosáhl počtu 5 258 000 kusů. Přestože dostane v příštím roce tento malý model nástupce, nebude to jeho úplný konec. Souběžně s novým modelem se bude ještě po nějakou dobu vyrábět i ten starší a s největší pravděpodobností se pak jeho výroba přesune do Jižní Ameriky nebo Afriky, kde bude v licenci vyráběn ještě po mnoho let.

U Peugeotu však není řada 2xx žádnou novinkou. První model s dvojkou na počátku spatřil světlo světa v roce 1929, v roce 1930 pak byl nahrazen modelem 201. Poté se již měnila s každým novým modelem pouze poslední číslovka. V roce 1938 přišel Peugeot 202, model 203 přišel na trh až v roce 1949, aby byl v roce 1965 nahrazen modelem 204. Asi nejznámější model, tedy 205, vtrhl na trh v roce 1983 a ten poslední a nejúspěšnější spatřil světlo světa v roce 1998.

Na následujících obrázcích si můžete prohlédnout celou historii "dvojkových" Peugeotů. Nové dvěstěsedmičce pak nezbývá než popřát, aby byla ještě úspěšnější, než její předchůdci.

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 201

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 202

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 203

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 204

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 205

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 206 RC

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků