Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Koncern PSA se rozhodl, že bude u vybraných modelů značek Citroën a Peugeot se vznětovými motory udávat i spotřebu paliva a emise ve skutečném provozu. Vedení koncernu říká, že tím chce potvrdit svoje postavení výrobce nejúspornějších dieselů na trhu.

Možná je to i příprava na nové normy měření spotřeby, které jsou označeny jako WLTC (nebo také WLTP). Už jsme se jimi zaobírali v samostatném článku a jen připomeneme, že by mohly platit už od roku 2017.

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Peugeot ani Citroën ale nespecifikují, jak budou testy spotřeby v reálném provozu probíhat a podle jaké metodiky. Prý je ale bude provádět nezávislá instituce. Měřit se ale bude jen spotřeba paliva a z ní se budou dopočítávat emise CO2.

PSA také tvrdí, že když se na svět dostaly první zprávy o tom, že diesely vypouštějí mnohem více emisí, než by měly, provedl koncern měření více než čtyř tisíc náhodně vybraných aut. Data prý byla v normě a PSA popírá, že by používal jakoukoli metodu, která dovolí obejít normované měření emisí.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků