Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Koncern PSA se rozhodl, že bude u vybraných modelů značek Citroën a Peugeot se vznětovými motory udávat i spotřebu paliva a emise ve skutečném provozu. Vedení koncernu říká, že tím chce potvrdit svoje postavení výrobce nejúspornějších dieselů na trhu.

Možná je to i příprava na nové normy měření spotřeby, které jsou označeny jako WLTC (nebo také WLTP). Už jsme se jimi zaobírali v samostatném článku a jen připomeneme, že by mohly platit už od roku 2017.

Technika | Život řidiče

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Peugeot ani Citroën ale nespecifikují, jak budou testy spotřeby v reálném provozu probíhat a podle jaké metodiky. Prý je ale bude provádět nezávislá instituce. Měřit se ale bude jen spotřeba paliva a z ní se budou dopočítávat emise CO2.

PSA také tvrdí, že když se na svět dostaly první zprávy o tom, že diesely vypouštějí mnohem více emisí, než by měly, provedl koncern měření více než čtyř tisíc náhodně vybraných aut. Data prý byla v normě a PSA popírá, že by používal jakoukoli metodu, která dovolí obejít normované měření emisí.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků