Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Peugeot a Citroën začnou udávat u dieselů spotřebu ve skutečném provozu

Koncern PSA se rozhodl, že bude u vybraných modelů značek Citroën a Peugeot se vznětovými motory udávat i spotřebu paliva a emise ve skutečném provozu. Vedení koncernu říká, že tím chce potvrdit svoje postavení výrobce nejúspornějších dieselů na trhu.

Možná je to i příprava na nové normy měření spotřeby, které jsou označeny jako WLTC (nebo také WLTP). Už jsme se jimi zaobírali v samostatném článku a jen připomeneme, že by mohly platit už od roku 2017.

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Peugeot ani Citroën ale nespecifikují, jak budou testy spotřeby v reálném provozu probíhat a podle jaké metodiky. Prý je ale bude provádět nezávislá instituce. Měřit se ale bude jen spotřeba paliva a z ní se budou dopočítávat emise CO2.

PSA také tvrdí, že když se na svět dostaly první zprávy o tom, že diesely vypouštějí mnohem více emisí, než by měly, provedl koncern měření více než čtyř tisíc náhodně vybraných aut. Data prý byla v normě a PSA popírá, že by používal jakoukoli metodu, která dovolí obejít normované měření emisí.

bazar

Peugeot 206 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 84 289 km
Cena: 54 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 115 000 km
Cena: 135 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 94 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 320 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků