Peugeot a Citroën oznamují elektrické dodávky. Baterky dostane Boxer i Jumper

Elektrifikace se stále silněji projevuje také v segmentu užitkových vozů. Nejnovější dodávky „na baterky“ tak nyní oznamuje i Peugeot s Citroënem.

Plán elektrifikace kompletních modelových řad svých automobilek se pomalu a jistě stává skutečností rovněž u francouzského koncernu PSA. Kromě osobních automobilů se však elektrické verze ukazují také v kategorii užitkových vozů. Nyní tak koncernové značky Peugeot a Citroën oznamují příchod svých posledních dodávek Boxer a Jumper rovněž s elektrickým pohonem.

Jaguar Land Rover pod křídly PSA? Šéf francouzského koncernu se této myšlence nebrání

Jaguar Land Rover pod křídly PSA? Šéf francouzského koncernu se této myšlence nebrání

Bohužel, ke schopnostem elektrických dodávek zatím PSA uvádí jen dojezd jednotlivých verzí. U menších variant L1 a L2 tak máme čekat možnost ujetí až 227 kilometrů, zatímco u delších specifikací L3 a L4 je uváděn dojezd 272 kilometrů. Zmíněné hodnoty ale čekejte ještě nižší, protože v případě nejnovějšího testovacího cyklu WLTP nám Peugeot a Citroën uvede věrohodnější čísla až letos v září.

Více informací o výkonu elektromotorů nebo kapacitě baterií zatím neznáme. Elektrické verze svých užitkových vozidel již automobilky v minulosti částečně nabízely, nyní však vidí PSA v elektrifikaci užitkové kategorie mnohem větší potenciál. Není tedy divu, že do budoucna chystá i další elektro dodávky.

Víte, kdo v ČR prodává nejvíce dodávek? Možná budete překvapeni

Víte, kdo v ČR prodává nejvíce dodávek? Možná budete překvapeni

V segmentu menších užitkových modelů dostanou své elektrické verze i modely Peugeot Expert, Citroën Jumpy, a jelikož pod PSA nyní patří i Opel, svou elektrickou variantu máme čekat také u Opelu Vivaro. Zde uvádí francouzský koncern rok uvedení 2020.

Stejnému rozšíření o elektrické pohony se nakonec do roku 2021 nevyhnou ani malý Peugeot Partner, Citroën Berlingo a Opel Combo.  

Galerie doplněna o standardní verze Peugeotu Boxer.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 48 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků