Peugeot a Citroën oznamují elektrické dodávky. Baterky dostane Boxer i Jumper

Elektrifikace se stále silněji projevuje také v segmentu užitkových vozů. Nejnovější dodávky „na baterky“ tak nyní oznamuje i Peugeot s Citroënem.

Plán elektrifikace kompletních modelových řad svých automobilek se pomalu a jistě stává skutečností rovněž u francouzského koncernu PSA. Kromě osobních automobilů se však elektrické verze ukazují také v kategorii užitkových vozů. Nyní tak koncernové značky Peugeot a Citroën oznamují příchod svých posledních dodávek Boxer a Jumper rovněž s elektrickým pohonem.

Jaguar Land Rover pod křídly PSA? Šéf francouzského koncernu se této myšlence nebrání

Jaguar Land Rover pod křídly PSA? Šéf francouzského koncernu se této myšlence nebrání

Bohužel, ke schopnostem elektrických dodávek zatím PSA uvádí jen dojezd jednotlivých verzí. U menších variant L1 a L2 tak máme čekat možnost ujetí až 227 kilometrů, zatímco u delších specifikací L3 a L4 je uváděn dojezd 272 kilometrů. Zmíněné hodnoty ale čekejte ještě nižší, protože v případě nejnovějšího testovacího cyklu WLTP nám Peugeot a Citroën uvede věrohodnější čísla až letos v září.

Více informací o výkonu elektromotorů nebo kapacitě baterií zatím neznáme. Elektrické verze svých užitkových vozidel již automobilky v minulosti částečně nabízely, nyní však vidí PSA v elektrifikaci užitkové kategorie mnohem větší potenciál. Není tedy divu, že do budoucna chystá i další elektro dodávky.

Víte, kdo v ČR prodává nejvíce dodávek? Možná budete překvapeni

Víte, kdo v ČR prodává nejvíce dodávek? Možná budete překvapeni

V segmentu menších užitkových modelů dostanou své elektrické verze i modely Peugeot Expert, Citroën Jumpy, a jelikož pod PSA nyní patří i Opel, svou elektrickou variantu máme čekat také u Opelu Vivaro. Zde uvádí francouzský koncern rok uvedení 2020.

Stejnému rozšíření o elektrické pohony se nakonec do roku 2021 nevyhnou ani malý Peugeot Partner, Citroën Berlingo a Opel Combo.  

Galerie doplněna o standardní verze Peugeotu Boxer.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků