Peugeot a Citroen mají hotové své naftové hybridní modely

70 komentářů

Adam Amper
1. února • 23:37

"..do jaké míry hybridní technologie řeší třeba emise oxidů dusíku, které jsou u naftových motorů nejproblematičtější."

Co tim mel autor na mysli, vi vubec co to je hybridni pohon, nebylo by lepsi psat o sekackach od B. Travnicku? Hybrid je od toho, aby snizil JAKEKOLIV emise pri rozjedu, stop&go rezimu ve meste apod. = snizuje emise tam kde je jich ma spalovac nejvic pri malych otackach a startech kde to jede na proud..

Petr
1. února • 17:05

Auta s takhle nízkou spotřebou jsou velmi zajímavá, ale co takhle palivové články? Nebylo by výhodnější překopat celý systém pohonu právě na ně? Pro mluví jednak ekologie provozu (nevím ovšem jak je na tom výroba) a možná i ekonomika. Podle toho co vím o palivových článcích by měly být účinější ve výrobě energie než jsou spalovací motory.... Neví tady někdo něco detailnějšího??

arny
1. února • 23:34

No mas pravdu. Vodik je palivom buducnosti a je pravda ze sa pohon s vyuzitim palivovych clankov mohol pouzivat uz davno keby ludia a naftove kartely chceli. Vodik ma vsak jednu velku nevyhodu pretoze je to len akesi mediu energie cize pokial ho chceme ziskat musime do toho procesu ziskavania vodiku vlozit energiu a to je ten problem. Niekde som cital ze ucinnost pri ziskavani vodiku z vody elektrolyzou je len 10% co je naozaj velmi malo. Pokial ho chcem ziskavat z ropy je to asi okolo 50-60% mozno aj viac. Cize pokial chceme zacat pouzivat pohony s palivovymi clankami musime niekde ziskat energiu na ziskavanie vodiku. Jedina moznost je teda vybudovat nove jadrove elektrarne :((( lebo alternativne zdroje nemaju potrebny vykon.

Adam Amper
1. února • 23:40

No nevim jestli ocekavate, ze 1milion babek je lidova cena pro masy tak snete dal. Vodik se vyrbi z plynu, ktery uz take dochazi. Nehlede na to, ze ten palivovej clanek nic nevydrzi atd. Pohadky o vodiku v roce 2010, 2020, 2466.. je jen podvod, aby se americani vyhnuli doma prisnejsim emisim a mpg uz dnes..

Standa
2. února • 0:37

Zemní plyn dochází? Nesmíte těžařům baštit všechny ty jejich kecy. Palivový článek je zatím drahý, stejně jako jsou nyní drahé hybridy (samozřejmě článek stojí mnohem víc), ale v budoucnu by to mohlo být jinak. Nevím jestli jestli v roce 2010 nebo 2030, asi nemám narozdíl od vás tak přesné informace.

Standa
2. února • 0:43

... a existují i jiné způsoby výroby vodíku, které mají budoucnost, takže jak jsem říkal, nežrat všechno petrolejářům.

arny
1. února • 23:33

No mas pravdu. Vodik je palivom buducnosti a je pravda ze sa pohon s vyuzitim palivovych clankov mohol pouzivat uz davno keby ludia a naftove kartely chceli. Vodik ma vsak jednu velku nevyhodu pretoze je to len akesi mediu energie cize pokial ho chceme ziskat musime do toho procesu ziskavania vodiku vlozit energiu a to je ten problem. Niekde som cital ze ucinnost pri ziskavani vodiku z vody elektrolyzov je len 10% co je naozaj velmi malo. Pokial ho chcem ziskavat z ropy je to asi okolo 50-60% mozno aj viac. Cize pokial chceme zacat pouzivat pohony s palivovymi clankami musime niekde ziskat energiu na ziskavanie vodiku. Jedina moznost je teda vybudovat nove jadrove elektrarne :((( lebo alternativne zdroje nemaju potrebny vykon.

Petr
1. února • 17:05

Auta s takhle nízkou spotřebou jsou velmi zajímavá, ale co takhle palivové články? Nebylo by výhodnější překopat celý systém pohonu právě na ně? Pro mluví jednak ekologie provozu (nevím ovšem jak je na tom výroba) a možná i ekonomika. Podle toho co vím o palivových článcích by měly být účinější ve výrobě energie než jsou spalovací motory.... Neví tady někdo něco detailnějšího??

Petr
1. února • 17:05

Auta s takhle nízkou spotřebou jsou velmi zajímavá, ale co takhle palivové články? Nebylo by výhodnější překopat celý systém pohonu právě na ně? Pro mluví jednak ekologie provozu (nevím ovšem jak je na tom výroba) a možná i ekonomika. Podle toho co vím o palivových článcích by měly být účinější ve výrobě energie než jsou spalovací motory.... Neví tady někdo něco detailnějšího??

Petr
1. února • 17:05

Auta s takhle nízkou spotřebou jsou velmi zajímavá, ale co takhle palivové články? Nebylo by výhodnější překopat celý systém pohonu právě na ně? Pro mluví jednak ekologie provozu (nevím ovšem jak je na tom výroba) a možná i ekonomika. Podle toho co vím o palivových článcích by měly být účinější ve výrobě energie než jsou spalovací motory.... Neví tady někdo něco detailnějšího??

puck
1. února • 14:54

vzdy sa vravelo, ze alkohol je metla ludstva, ale ja vidim buducnost v alkohole a mozno hybridny pohon ale s alkoholom. alkohol nepatri za volnat, ale do nadrze.

Radek
1. února • 12:38

No a japak maji osetreno "zahrivani" dieselu pri kratkych pojezdech? Vzdyt vsude se pise jaxe diesly nici pokud nepracuji ve sve provozni teplote. Kratke pojezdy je dieslacka smrt :)

Roman
20. června • 17:24

To už dávno neplatí-nafta lépe maže než benzín, takže na krátkou vzdálenost se ničí více benzínový motor než naftový a se spotřebou je to stejné

pandan
1. února • 11:47

"Co myslíte, mají větší šance na úspěch hybridní benziny preferující ekologičnost provozu, nebo hybridní nafťáky, preferující spotřebu paliva?"
Tato otázka autora mne ohromila. Je vůbec v obraze? Oba druhy hybridů se snad vyvíjejí kvůli nižší spotřebě paliva a tedy i ekologičnosti provozu. V tom přece není žádný rozporl !

x
1. února • 12:09

V tom JE VELKÝ ROZPOR! Nižší spotřeba dieselu znamená katastrofální jedovaté lokální emise.
Odpověď na otázku je jednoduchá. Dokud bude stát daňově zvýhodňovat mnohem škodlivější naftu, tak nepochybuju, že to hybridní diesel vyhraje na celé čáře a v ulicích měst se smradu nezbavíme....

hugo
1. února • 20:24

Katastrofalni jedovate emise? Je treba hlavne snizovat emise CO2, to je globalni problem c.1, a ty jsou primo umerne mnozstvi spaleneho paliva. Navic moderni diesely ani ostatni emisni parametry nemaji tak hrozne (a to nemluvim o autech s filtry pevnych castic tam uz je to uplne jako benzinak).

Strom
2. února • 11:34

Pekne porovnani ekologicnosti dieselu, benzinu a hibridu je na tomto linku. Bohuzel jen v anglictine.
http://www.ecotravel.org.uk/fuels_5.html

ha
2. února • 19:05

Tak jednoduche to zas neni. Kazdy z motoru ma sve neduhy a prednosti. Rici jednoduse ze diesel je spinavy a jedovaty je velke zjednoduseni. Ve spalinach dieselu se sice nachazi saze, chlor a vetsi mnozstvi sloucenin dusiku, na druhou stranu prakticky neprodukuje silne toxicke CO a uz vubec ne produkci aromatickych uhlovodiku obsazenych v benzinu. Take obecne NOx je zavadejici, jelikoz ne vsechny oxidy dusiku jsou vylozene skodlive. Na tvorbe vysoce karcinogennich castic se podileji vsechny automobily, jelikoz prach vznikajici obrusovanim brzdovych desticek je vysoce karcinogenni. Spinavy mestsky prach vznika taky obrusovanim pneumatik. Co takhle min jezdit autem?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pandan
3. února • 9:17

Jsem rád, že někdo uvažuje podobně jako já. Nějaké oxidy prostě vznikat musí, protože se využívá tepelné energie vznikající při chemické reakci paliva se vzdušným kyslíkem. Jejich množství snížíme tím, že budeme jezdit méně nebo využijeme palivo co nejvíce. Palivo není chemicky čistou látkou, ale směsí, proto vznikají další více či méně škodlivé látky. Záleží také na optimálních podmínkách spalování. Ty nelze zajistit u spalovacího motoru v celém rozsahu otáček a zatížení motoru ani s pomocí přesného dávkování paliva vstřikovací soustavou. Proto nastupují hybridy. Spalovací motor pracuje více v optimálním režimu a může být menší a lehčí, protože při potřebě maximálního výkonu vypomůže elektromotor. Pokud je potřeba výkonu menší, lze dobíjet akumulátory. Navíc lze využít i energii jinak ztracenou při brždění. Platí to jak pro motor benzínový, tak pro naftový i pro jakýkoliv jiný spalovací motor. Rozumuju nerad, ale nestačím se divit, co jsou schopní někteří lidé napsat. Já taky nepíšu do diskuzí o včelách, když o nich vím prd. A tvoje rada na závěr je na místě. Kdo chce přispět ke snížení emisí, bude jezdit méně nebo hromadnou dopravou. Pokud však někdo jezdit autem musí, je namístě, že uvažuje o ekologičnosti svého auta.

Strom
2. února • 11:29

A kolik dieselu se proda s FAP?
Proc vetsina vyrobcu v technickych parametrech uvadi jen emise CO2 a uz ne , CO, NOx, atd.? Podle mne by se naslo par lidi, kteri by pri vyberu auta tyto parametry brali v uvahu.

Lampard
1. února • 10:12

Kdyby se na tom jeste zapracovalo, bylo by to idealni (pro prirodu, nikoliv pro stat) Zatim je dojezd 200-300km Auta se tlakuji ve spec stanicich za 3min. Mozno i natlakovat doma pres noc po zapojeni do zasuvky. Tomuhle ale nikdo zelenou neda, stat by prisel o sileny prachy ze spotrebni dane. Technologii by byla fura, ale nejsou podporovany ze zjistnych duvodu.

pandan
1. února • 11:39

Stlačený vzduch je jen akumulátorem energie. K jeho stlačení potřebuješ jinou energii a tu si stát zdaní pohodlně. Autoři tohoto projektu se zatím snaží být konkurencí čistým elektromobilům. Výhodou by měla být nižší hmotnost zásobníku energie oproti bateriím, nevýhodou je nižší účinnost motoru na stlačený vzduch. Možná brečíš na správném hrobě. Snad by se měli lidé, kteří se stlačeným vzduchem experimentují, pokusit raději o hybrid "spalovací motor - stlačený vzduch".

Hans
1. února • 10:53

Kdyby se na tom zapracovalo, tak už dávno jezdíme na vodík.....

stylus
1. února • 11:32

Me by spis zajimalo jak dlouho vydrzi baterky pro tento automobil...myslim ze budou hodne vyuzivany takze si myslim ze dlouho nevydrzej...i kdyz jsou v dnesni dobe takzvane baterky bez pameti tak stejne odchazej.....

Mirek
1. února • 12:16

To je spravna pripominka.  Baterku v mobilu clovek dobiji 1x za tyden a vydrzi 3-5 let. Takovou baterku v auto-mobilu, jakou planuji oni zcela vybijete a dobijete nekolikrat za jizdu mestem. Takze podle mne tak za 3 roky zjistite, ze kapacita baterie je o 1/3 nizsi a tim take uspory plynouci z hybridu o tretinu nizsi. To budou takove trochu skryte naklady hybridu.

Standa
1. února • 15:32

Místo teoretizování bych vám doporučil přečíst si test Priusu tady na Autorevue: "Životnost baterie by měla bez problému dosáhnout osmi let (záruka v USA), Toyota ale předpokládá, že by měla bez problému vydržet i 15 let."

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
1. února • 21:23

Kapaceita baterie a zaruka na baterii jsou dve ruzne veci. Zaruka jiste neznamena ze baterie bude mit 100%ni kapacitu po dobu 8 let. To jaksi fyzikalne neni mozne. V zaruce musi byt definovano co je jeste spravna baterie a jak nizka kapacita je jiz povazovana za vadu. Protoze k ubytku kapacity dochazi prubezne v kazde baterii. S tim take bude dochazet ke snizeni efektivity hybridu. Zarucni doba 8 let je hezke marketingove heslo, ale take je treba se nad tim zamyslet a nenechat se opit rohlikem.

Standa
2. února • 0:20

Vy moc přemýšlýte a málo čtete (a myslet znamená ***** vědět). Záruka je 8 let/100.000 mil (pro Ameriku) a Toyota tvrdí, že podle jejich testů by měla baterie vydžet 180.000 mil bez výrazného zhoršení jejích vlastností. No pochopitelně jsou to velmi optimistické vyhlídky, ale je třeba si uvědomit, že akumulátor v Priusu je na trochu vyšší úrovni než to, co máte v mobilu nebo notebooku.

Mirek
2. února • 0:47

Hm. Zaruka je mozna 8 let ale v CR 160 tisic km. Ale to neznamena, ze po 160t musi mit 100% kapacity. Stejne jako po dvou letech zaruky nemuzete reklamovat castecne sjete pneu. Baterie v aute neni zadny superzazrak, spise naopak, protoze takove mnozstvi spickovych baterek by bylo strasne drahe. Li-onka ve vasem mobilu je kvalitnejsi nez NiMh v aute. Udaje marketingoveho oddeleni Toyoty bych bral s rezervou.

Standa
2. února • 13:33

No tak bude mít třeba 80% kapacity, pořád to bude dobrá hodnota. Vy vyžadujete od svého auta, aby mělo po 100.000 km tlumiče nebo brzdy ve stavu, jako když jste ho kupoval??

"Li-onka ve vasem mobilu je kvalitnejsi nez NiMh v aute."

No to určitě obzlášť když vydrží tak maximálně dva roky.

Mirek
2. února • 15:49

Ale o to tady prave jde. Jestli bude mit 80% kapacity, tak taky klesne "uspornost" hybridu - bude se muset vice dobijet motorem. A pak je tu taky otazka, ktera je zvlaste v techto dnech aktualni. Co udela s kapacitou teplota -10C ? Kazdy vi co to udela se starsim akumulatorem. To v Kalifornii neresi, ale pro nas je to zasadni. To jsou vsechno informace, ktere ziskame jenom po dlouholetem provozu, nikoliv v prospektech firmy Toyota.  Aby hybridni technologie nebyl jenom drahy privesek na aute, ktery v zime neposkytne vyhodu temer zadnou, v lete vyhodu stale mensi a mensi. Aby cela uspornost neskoncila jenom u dobreho ridicova pocitu, ze ridi usporne auto.

Standa
2. února • 21:42

80% kapacita možná sníží úspornost hybridu, ale ne nijak výrazně, takže bych se toho nebál. 8 let je opravdu slušný výsledek. Co udělá -10°C s akumulátorem v Priusu, nevím. Budete muset využít služeb svého oblíbeného vyhledávače (např. Google) a zkusit najít nějaou uživatelskou recenzi nebo zkušenosti v diskuzních fórech (ony totiž Priusy jezdí i v Evropě), ale chápu, že je pro vás snadnější vymýšlet vlastní teorie a pochybovat.

Mirek
2. února • 23:13

 No dobre. Ja nez bych mel vyplaznout tricvrte milionu, tak pochybuji. Vy jste ochoten je vysolit na zaklade prospektovych udaju nebo nejakeho slintu Joudy na webu. Asi jste na tom lepe. Zkusenosti s Priusem po osmi letech tezko naleznete, protoze se prodava nekdy od r. 98 (v Evrope snad i pozdeji, skutecne se s tim na Googleu nebudu hledat.) No pokles kapacity zhruba o petinu take zhruba o petinu snizi jeho jiz tak malou vyhodu oproti normalnimu autu. Aby to pak nedopadlo, ze si poridite o 100t Kc drazsi stroj a nakonec zjistite, ze i kdyby jste v nem jezdil 15 let, tak se vam zvysena investice nevrati.

Pol
5. února • 12:25

Zajimavy postreh s tema minus deseti stupnema. Videl sem tady v Helsinkach taxikare s priusem, tak snad to funguje i v mrazech....ale neptal sem se ho .

Adam Amper
1. února • 23:44

Baterie je elektronikou ovladana tak, aby se vybijela max. o par procent. Cili pocitaji u NiMH z cyklovatelnosti 2-4000x coz tech 8let je asi realnych..

Mirek
2. února • 0:56

Podle recenze se baterie vybijela az na 1/3 kapacity. Na plnou kapacitu se ujede ve meste asi 5km. na 2/3 kapacity rekneme 3.5 km. Pri 15ti kilometrove vyjizdce po meste, kdyby jste jel jenom elektro, tak se vybije a nabije asi 5x. Z vasich cisel o cyklech by to bylo rekneme mene nez 1000 takovych vyjizdek. Tak rekneme pri pravidelnem provozu tech 8 let mozna, ale pak novou baterku. Ale uz behem tech 8mi let bude kapacita pomalu klesat, nebo ne?

Marek71
1. února • 17:54

Skor by ma zaujímalo, či je to nejako obmedzené počtom km. Na auto máš tiež štandardne záruku 2-3 roky, ale večšinou je to omedzené 100.000 km. Lebo iste bude rozdiel, či ten Prius najazdí za 8 rokov 100.000, alebo 300.000 km.

x
1. února • 10:50

300km? možná na papíře.... V reálu jim to ujelo asi 5....

x
1. února • 9:23

tu evropskou posedlost nízkou spotřebou a s ní spojenými emisemi CO2 nechápu... Podívejme se do městských ulic, co je tam špíny smradu a jedů. A to všechno kvůli dieselům....

x
1. února • 9:23

tu evropskou posedlost nízkou spotřebou a s ní spojenými emisemi CO2 nechápu... Podívejme se do městských ulic, co je tam špíny msradu a jedů. A to všechno kvůli dieselům....

Haya
1. února • 8:55

Nafta patří do kamen a líh do krku ale jinak to vidím na ten líh, ale asi né v Rusku

Mirek
1. února • 0:55

Myslim, ze sanci na uspech nema ani hybridni benzin ani hybridni naftak, ale hybridni lihac, z jednoducheho duvodu - nafta i benzin budou uz jenom drazsi. Lih bude stat plus/minus stejne jako dnes. O ekologii nema cenu mluvit. Tam lihu nesahaji oba dva ani po kotniky. Cenu hybridniho dieselu nechci ani slyset. Bude priserna. Takze, ja bych si vsadil na hybridni lih, neboli benzinovy hybrid s drobnymi upravami pro spalovani lihu.

Petr T.
1. února • 8:15

Jsem zvědav, jak dlouho Tě bude bavit jezdit na pumpu pro líh každých 350-400 km. Spotřeba těchto aut je o 50 až 100% vyšší než benzínu. Na druhou stranu již teď řada nafťáků jezdí na pumpu po 800-1200 km. Toto je důležitější než si myslíte, je to součástí určitého zákaznického komfortu, který benzíny ani alkoholy nemůžou nabídnout. Takový dieselový hybrid potom může na jednu nádrž najet i 1500 km.
Mimochodem, diesel má samozřejmě k dospozici bionaftu tak jako benzín případný biolíh. Zatímco diesely mohou jezdit na bionaftu bez dodatečných úprav, benzíny na líh jezdit nemohou.

ace
1. února • 21:13

Ja jezdim na LPG, na nadrz ujedu tak 400km a bavi me to, za usporu to stoji takze neni co resit

mabosk
1. února • 11:55

Ale ono ten dojazd viac zalezi od velkosti nadrze ako od spotreby.

Mirek
1. února • 9:40

Jak uz tu nekdo psal. Spotreba lihu je maximalne o 30% vyssi, bezne mezi 15-20%. Tzv. bionafta, na kterou mohou jezdit dnesni diesely bez prestavby je ale ze 70% normalni nafta. Bioslozka je do 30%. To jen pro upresneni.

ha
2. února • 19:35

Neni to tak jednoduche. Prodava se tzv. lihobenzin a bionafta. Obe paliva se vyznacuji pomernym pridanim biologickych slozek do fosilniho zakladu. Proti cistemu lihu u benzinovych motoru hovori tepelna kapacita alkoholu jako takova (problem u neprimeho vstrikovani) odmastovani a take vyssi vyvijeni tepla pri spaleni. Benzinovy motor ma vetsi technicky problem pri prechodu na alkohol. U dieselu je problem jinde. Pomineme li slozie a moderni konstrukce s primym vstrikem, lze provozovat stavajici motory takrka vyhradne na rostlinne oleje. Problem je ale v samotnem palivu. Olej je biologicky material obsahujici mikroorganismy ktere jej meni. V praxi to znamena ze musite mit palivo neustale "cerstve" jinak hrozi zniceni cerpadla a trysek. Dalsim negativem je nizka teplota ktera zhorsuje vlastnosti paliva. Nic si z toho ale nemusime delat, protoze na pestovani plodin pro spalovaci motory neni na zemi dost mista.

Hans
1. února • 8:57

Spotřeba benzínů při používání lihu neni rozhodně o 50% -100% vyšší jak píšeš. Je vyšší asi jako při používání LPG. Focus 1,6 na líh má kombinovanou spotřebu vyšší o 2l. Navíc motor přestavěný na líh může i nadále jezdit na benál za stejných podmínek jako kdyby neměl přestavbu na alkohol. Argument s benzínkou je zcela marginální záležitost! Výhoda lihu je značná. Ekologické palivo z obnovitelných zdrojů, neni třeba vyvíjet nové motory a palivové nádrže ani složitě předělávat čerpací stanice.
S autem na alkohol jsem se jezdil ve Švedsku, kde je toto palivo nyní velmi populání. Při praktickém používání téměř nepoznáte na co konkrétně jedete, jestli na benzín nebo líh. 
Používání biolihu v  ČR nic nebrání, kromě neochoty vlády proto to něco konkrétního udělat!  Měli bychom nejen ekologické palivo ale i práci pro zemědělce!!! Halt, je to otázka vládních priorit.
P.S. Kdyby strany zelených a Jihočeské matky, chtěli skutečně dělat něco ekologického a při tom smysluplného, namísto mediálně zajímavých demostrací před Temelínem, zde by měli ideální příležitost! 

delph
1. února • 9:59

divili by jste se, ale pro spoustu lidí hlavně bussinesmanů je to docela důležitý parametr, protože se jim vůbec nechce někam zajíždět na benzinku a z pohodlí svého křesla vylézt natankovat. a když pak jednou na dovoleno a vezmou to na jeden zátah nebo musí na 3x.. prostě jim to vadí, ale nic nemění na tom že pro reálný život je to prkotina...

odbornik
1. února • 13:06

"businessman" na dovolenku nejde autom, ale lietradlom....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jim.Papin
2. února • 10:02

businessman na dovolenou nejezdi, businessman maka jako cernej od rana do noci, od patku do nedele +- 365 dni v roce ;)

Marek71
1. února • 14:36

Tiež som sa pobavil... ani ja nie som žiadny "businessman" a na dovolenku lietam. By som sa mohol vys*ať ísť niekam k moru autom.

Adrian 77
1. února • 17:17

Já si naopak cestu k moři autem - Saxíkem - plně vychutnávám. Navíc bych si připadal bezmocnej bez vlastního dopravního prostředku - nikam jinam se nepodívám...

Marek71
1. února • 17:46

No ešte takým prdítkom ako je Saxo V civilizovaných krajinách nie je problém si auto požičať a pozrieš sa kam len chceš.

Hans
1. února • 10:52

Když už chceš používat anglické termíny, tak je dobré se je předem naučit...businessman.
Jinak nevím koho tím termínem myslíš. Podle své profese patřím do skupiny vyšších businessmanů, ale to neznamená, že nemohu vyléz z auta o 100km dřív. Pokud s tím má někdo problém tak to neni businessman ale spíše idiot, a to zejména tehdy pokud jede autem na dovolenou na jeden zátah! (zamysli se nad tím v celém kontextu, to je pitomost co?)
Úspěšní a bohatí lidé ve vysokých pozicích mají auta s řidiči, a ti chudší jistě rádi ušetří za levnější palivo.
Argument s kratším dojezdem považuji za kravinu. Ten kdo chce může jezdit dál na benál a nemusí tankovat biolíh, ikdyž má motor k tomu uzpůsobený!

saar
1. února • 8:25

No to sú teda vážne argumenty "jak dlouho Tě bude bavit jezdit na pumpu pro líh každých 350-400 km" možno tak pre krajinu, kde včera znamená už dnes a kde je pumpa každých 500 km a nie pre krajiny EU. To by ma vážne nenormálne nasralo, keby som z Blavy do Prahy raz musel dotankovať ! Alebo ty chodíš na služobné cesty niekde do Mongolska ?? Tak potom prepáč. A okrem toho koľko ľudí aj teraz netankuje do plna a vôbec im to nevadí, takže tento argument je úplne mimo.

x-men
1. února • 6:40

Celkem s tebou souhlasím, až na tu pevnou cenu lihu rupne někomu v kulích a zavede spotřební daň na lih ještě větší než je dnes

0ndra
1. února • 8:34

na líh do aut bude spotřební daň rozhodně nižší než na líh v tuzemáku... myslím si, že bude i nižší než na benzín/naftu, proto bude biolíh ve výsledku levnější, ono vstupní cena benzínu/nafty je beztak nižší než náklady na výrobu lihu, to co ho dělá levnějším jsou právě ty daně...

crm6
1. února • 9:49

Tak na tohle bych nevsadil ani zlámanou grešli. Stačí se podívat na daňovou politiku vlády u klasických ropných paliv - daní se a daní se a daní se pořád dokola. DPH se platí i ze spotřební daně. Vsadím 1000:1, že výsledná cena hypotetického lihového paliva při uvedení na trh bude někde okolo cenového stropu benzínu v té době.

Mirek
1. února • 10:20

Na ekologicka paliva (napr LPG) se spotrebni dan neplati. To je uzakoneno jiz dnes. U lihu (palivo E85) je to jeste malicko nejasne, ale zamery EU hovori jasne - na lih se spotrebni dan platit nebude.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
1. února • 13:54

Zapomínáte pánové na jedno, kde tolik lihu vzít? Podívejte se na rozlohu Švédska, je několikanásobná oproti nám, samé lesy a mají míň obyvatel jak my, přesto kdyby chtěli všichni jezdit na líh tak to nebude stačit. A nám už vůbec ne. Takže klid, tady vůbec nejde o nějaký potencionální daně.

Mirek
1. února • 15:01

Nevim, proc si s tim ted delat tezkou hlavu.  Ted je u nas potencial k mnohonasobnemu rustu produkce. Tovarny, ktere znekolikanasobi vyrobu lihu se stavi. No a jestli se nekdy v budoucnu ukaze, ze je ho u nas malo (ja myslim, ze mnoho let, mozna i desitek let, na to nedojde), tak se doveze treba z Brazilie.  Urcite ho ale u nas bude nasobne vice, nez je soucasna domaci produkce ropy

bingo
1. února • 11:12

Paroubek vyjedna vyjimku a jako jediny v Evrope budem jezdit na kole

Martin
1. února • 0:48

Zaujimali by ma aj ceny tychto hybridov.
Ak kocern ponukne aj zaujimavu cenovu ponuku, tak by sa to mohlo ujat.
Ale o tom silne pochybyjem.

Mirek
1. února • 1:04

Ja o tom pochybuju taky. Naftak je drahy sam o sobe a kdyz si clovek spocita navratnost, tak se nejcasteji pohybuje okolo 20t kilometru najetych rocne a vice. Ted k tomu jeste hybrid. Myslim, ze ten usporeny litr se stezi zaplati. Malokdo najezdi 40t km po meste (mimo mesto je uspora prakticky nulova). Minimalne v prvnich letech vyroby teto technologie, nez ceny vyrazneji poklesnou. Anebo nez litr nafty bude za 100kc.

kruch
1. února • 10:56

A to je v cenach naftaku oproti benzinum je PSA expert, takze predpokladam ze to zabijou cenou. Nevim ale nakolik to muzou vykomenzovat danovy ulevy...
Jinak na puvodni otazku je odpoved samozrejme ze 99% lidi by zvolilo usetrit na spotrebe, nez na emisich

hugo
1. února • 20:18

Ale porad je to mnohem lepsi nez Prius, ktery se sice tvari jako Ecoauto ale ma vetsi spotrebu nez Octavia 1.9Tdi (a i cenu samozrejme). Pri spotrebe lehce nad 3 litry je to alternativa pro ekologicky smyslejici motoristy.

Mirek
2. února • 9:31

Pokud chcete premyslet ekologicky tak v prvni rade myslete na emise, nikoliv na spotrebu. Nizsi spotreba jeste neznamena nizsi emise. Mozna je to divne, ale je to tak.

Aviatik
1. února • 21:23

Nechci se nějak přehnaně zastávat O TDI, ale syn si ji koupil mírně jetou (81 kW), a je z toho docela vedle. Má najeto cca 140 kkm a jako student je nadšen. Normálně jezdí za 4,5 l, a s kolegou, kt. má 66 kW,  210 kkm občas soutěží o nejmenší spotřebu. Kolega zatím drží rekord 3,2 l/100km na trase Pha-NJ. Pro objektivitu nutno dodat, že jezdí většinou v 1 - 2 lidech, kola 195 oba, úpravy žádné, nafta Extra diesel Shell, olej Helix 5W40 a údržbu si dělá u mne doma.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
hugo
2. února • 1:41

 
O1 81 kW mam taky, r.v. 2001. Spotreba 5,3 dlouhodoba, s lehkou nohou lze pod 5, coz jsou hodnoty lepsi nez u Priusu. Az soudruzi s VW vymysli hybrid k TDi uvidime co to udela. 

Doporučujeme

Články odjinud