Peugeot a Citroen mají hotové své naftové hybridní modely

Je to sotva pár týdnů, co koncern PSA informoval o svém záměru přijít na trh s hybridním pohonem. To byl nebylo až zas tak zajímavé, ale hybrid PSA jde trochu odlišnou cestou: spojuje elektromotor s naftovým agregátem. Automobilky nyní představily své nové modely v plné kráse. Co slibují francouzské hybridní nafťáky?
Peugeot a Citroen mají hotové své naftové hybridní modely

Na počátku tohoto roku koncern PSA informoval, že vyslyší přání francouzského prezidenta a přivede na trh hybridní model v kombinaci nafta-elektromotor. A přesně jak automobilky slíbily, k 31.1. představily svůj systém v modelech Citroen C4 Coupé a Peugeot 307.

Hybridní systém koncernu PSA vznikl spojením naftového motoru 1,6 HDI o výkonu 66 kW (90 k) a elektromotoru o výkonu 23 kW. Systém pak pracuje tradičním způsobem, elektromotor se zapojuje při jízdách v malých rychlostech, při rozjezdech a při prudké akceleraci. Během jízdy jsou pak dobíjeny akumulátory, ze kterých pak elektromotor může čerpat energii. Ta vystačí při rychlosti do 50 km/h až na pět kilometrů, což je srovnatelná hodnota jako u konkurenčních systémů. K hybridnímu pohonu je pak dodáván i systém Start and Stop, tedy vypínání naftového motoru při zastavení. Maximální rychlost C4 Coupé s hybridním pohonem je 181 km/h, sprint na stovku zvládne za 12,4 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h za 10,6 s. Tyto hodnoty jsou srovnatelné se silnějším naftovým motorem 1,6 HDI 80 kW (110 k).To hlavní je ale u těchto pohonu spotřeba, ta má činit v kombinovaném cyklu do 3,4 l na 100 km, přitom Prius má kombinovanou spotřebu benzínu 4,7 l na 100 km. Emise CO2 u Citroenu jsou pak o 15 procent nižší, o dalších, u naftových motorů podstatnějších emisních hodnotách se ale výrobce nezmiňuje a je otázkou, do jaké míry hybridní technologie řeší třeba emise oxidů dusíku, které jsou u naftových motorů nejproblematičtější.

Tento systém bude používat jak Citroen ve svém modelu C4, tak i Peugeot ve svém modelu 307 a později i v nástupcích těchto automobilů.

Co myslíte, mají větší šance na úspěch hybridní benziny preferující ekologičnost provozu, nebo hybridní nafťáky, preferující spotřebu paliva?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C4 hybride HDI

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 307 hybride HDI

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků