Peugeot a Citroen mají hotové své naftové hybridní modely

Peugeot a Citroen mají hotové své naftové hybridní modely

Je to sotva pár týdnů, co koncern PSA informoval o svém záměru přijít na trh s hybridním pohonem. To byl nebylo až zas tak zajímavé, ale hybrid PSA jde trochu odlišnou cestou: spojuje elektromotor s naftovým agregátem. Automobilky nyní představily své nové modely v plné kráse. Co slibují francouzské hybridní nafťáky?

Na počátku tohoto roku koncern PSA informoval, že vyslyší přání francouzského prezidenta a přivede na trh hybridní model v kombinaci nafta-elektromotor. A přesně jak automobilky slíbily, k 31.1. představily svůj systém v modelech Citroen C4 Coupé a Peugeot 307.

Hybridní systém koncernu PSA vznikl spojením naftového motoru 1,6 HDI o výkonu 66 kW (90 k) a elektromotoru o výkonu 23 kW. Systém pak pracuje tradičním způsobem, elektromotor se zapojuje při jízdách v malých rychlostech, při rozjezdech a při prudké akceleraci. Během jízdy jsou pak dobíjeny akumulátory, ze kterých pak elektromotor může čerpat energii. Ta vystačí při rychlosti do 50 km/h až na pět kilometrů, což je srovnatelná hodnota jako u konkurenčních systémů. K hybridnímu pohonu je pak dodáván i systém Start and Stop, tedy vypínání naftového motoru při zastavení. Maximální rychlost C4 Coupé s hybridním pohonem je 181 km/h, sprint na stovku zvládne za 12,4 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h za 10,6 s. Tyto hodnoty jsou srovnatelné se silnějším naftovým motorem 1,6 HDI 80 kW (110 k).To hlavní je ale u těchto pohonu spotřeba, ta má činit v kombinovaném cyklu do 3,4 l na 100 km, přitom Prius má kombinovanou spotřebu benzínu 4,7 l na 100 km. Emise CO2 u Citroenu jsou pak o 15 procent nižší, o dalších, u naftových motorů podstatnějších emisních hodnotách se ale výrobce nezmiňuje a je otázkou, do jaké míry hybridní technologie řeší třeba emise oxidů dusíku, které jsou u naftových motorů nejproblematičtější.

Tento systém bude používat jak Citroen ve svém modelu C4, tak i Peugeot ve svém modelu 307 a později i v nástupcích těchto automobilů.

Co myslíte, mají větší šance na úspěch hybridní benziny preferující ekologičnost provozu, nebo hybridní nafťáky, preferující spotřebu paliva?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C4 hybride HDI

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 307 hybride HDI

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud