Peugeot a Citroen mají hotové své naftové hybridní modely

Je to sotva pár týdnů, co koncern PSA informoval o svém záměru přijít na trh s hybridním pohonem. To byl nebylo až zas tak zajímavé, ale hybrid PSA jde trochu odlišnou cestou: spojuje elektromotor s naftovým agregátem. Automobilky nyní představily své nové modely v plné kráse. Co slibují francouzské hybridní nafťáky?
Peugeot a Citroen mají hotové své naftové hybridní modely

Na počátku tohoto roku koncern PSA informoval, že vyslyší přání francouzského prezidenta a přivede na trh hybridní model v kombinaci nafta-elektromotor. A přesně jak automobilky slíbily, k 31.1. představily svůj systém v modelech Citroen C4 Coupé a Peugeot 307.

Hybridní systém koncernu PSA vznikl spojením naftového motoru 1,6 HDI o výkonu 66 kW (90 k) a elektromotoru o výkonu 23 kW. Systém pak pracuje tradičním způsobem, elektromotor se zapojuje při jízdách v malých rychlostech, při rozjezdech a při prudké akceleraci. Během jízdy jsou pak dobíjeny akumulátory, ze kterých pak elektromotor může čerpat energii. Ta vystačí při rychlosti do 50 km/h až na pět kilometrů, což je srovnatelná hodnota jako u konkurenčních systémů. K hybridnímu pohonu je pak dodáván i systém Start and Stop, tedy vypínání naftového motoru při zastavení. Maximální rychlost C4 Coupé s hybridním pohonem je 181 km/h, sprint na stovku zvládne za 12,4 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h za 10,6 s. Tyto hodnoty jsou srovnatelné se silnějším naftovým motorem 1,6 HDI 80 kW (110 k).To hlavní je ale u těchto pohonu spotřeba, ta má činit v kombinovaném cyklu do 3,4 l na 100 km, přitom Prius má kombinovanou spotřebu benzínu 4,7 l na 100 km. Emise CO2 u Citroenu jsou pak o 15 procent nižší, o dalších, u naftových motorů podstatnějších emisních hodnotách se ale výrobce nezmiňuje a je otázkou, do jaké míry hybridní technologie řeší třeba emise oxidů dusíku, které jsou u naftových motorů nejproblematičtější.

Tento systém bude používat jak Citroen ve svém modelu C4, tak i Peugeot ve svém modelu 307 a později i v nástupcích těchto automobilů.

Co myslíte, mají větší šance na úspěch hybridní benziny preferující ekologičnost provozu, nebo hybridní nafťáky, preferující spotřebu paliva?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C4 hybride HDI

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 307 hybride HDI

bazar

Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 153 252 km
Cena: 133 000 Kč
Citroen C4 Picasso 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 107 293 km
Cena: 169 000 Kč
Citroen Berlingo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 71 417 km
Cena: 189 000 Kč
Citroen C5 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 142 123 km
Cena: 210 000 Kč
Citroen C3 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 131 280 km
Cena: 55 000 Kč
Citroen Xsara Picasso 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 145 251 km
Cena: 65 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků