Peugeot 908 V12 HDI, naftový speciál definitivně

Francouzská automobilka představila finální podobu svého okruhového speciálu 908, který se bude v letošní sezóně účastnit vytrvalostních závodů. V první sezóně pouze na evropských oválech a tratích, ovšem pokud se nic nepředvídatelného nestane, za rok zkusí celou sezónu.

Na okruhu bude mít v podstatě jediného soupeře a to Audi R10 V12 TDI, která vyhrála celkové pořadí vytrvalostních závodů v loňské sezóně. Tím se Audi R10 stalo prvním naftovým vozem, kterému se toto podařilo.

Velký mediální zájem a velká propagace se pak podepsaly na vzniku dalšího okruhového naftového vozu. Dvanáct válců, 5,5 litru, 700 koní a 1200 Nm se spolu s dvojicí filtrů pevných částic budou pod kapotou Peugeotu 908 snažit zvítězit nad Audi.

A pokud si myslíte, že Peugeot nemá šanci, pak je třeba připomenout si úspěchy z počátku devadesátých let, kdy prototypy této automobilky ve vytrvalostních závodech dominovaly.

Tip: Podrobné představení Peugeotu 908 HDI FAP V12 naleznete zde.

Nezodpovězená tak zůstává pouze jediná otázka. Zda Peugeot využije svůj naftový dvanáctiválec i ve svých civilních vozech. Audi toto zvládlo a 12V TDI se objeví v modelech R8 a Q7. Peugeot ale v současné chvíli vozy podobných tříd nedisponuje, a tak zřejmě zůstane jen u propagace prostřednictvím vystupování na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 908 V12 HDI a jeho naftové srdce
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků