Peugeot 908 V12 HDI, naftový speciál definitivně

Francouzská automobilka představila finální podobu svého okruhového speciálu 908, který se bude v letošní sezóně účastnit vytrvalostních závodů. V první sezóně pouze na evropských oválech a tratích, ovšem pokud se nic nepředvídatelného nestane, za rok zkusí celou sezónu.

Na okruhu bude mít v podstatě jediného soupeře a to Audi R10 V12 TDI, která vyhrála celkové pořadí vytrvalostních závodů v loňské sezóně. Tím se Audi R10 stalo prvním naftovým vozem, kterému se toto podařilo.

Velký mediální zájem a velká propagace se pak podepsaly na vzniku dalšího okruhového naftového vozu. Dvanáct válců, 5,5 litru, 700 koní a 1200 Nm se spolu s dvojicí filtrů pevných částic budou pod kapotou Peugeotu 908 snažit zvítězit nad Audi.

A pokud si myslíte, že Peugeot nemá šanci, pak je třeba připomenout si úspěchy z počátku devadesátých let, kdy prototypy této automobilky ve vytrvalostních závodech dominovaly.

Tip: Podrobné představení Peugeotu 908 HDI FAP V12 naleznete zde.

Nezodpovězená tak zůstává pouze jediná otázka. Zda Peugeot využije svůj naftový dvanáctiválec i ve svých civilních vozech. Audi toto zvládlo a 12V TDI se objeví v modelech R8 a Q7. Peugeot ale v současné chvíli vozy podobných tříd nedisponuje, a tak zřejmě zůstane jen u propagace prostřednictvím vystupování na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 908 V12 HDI a jeho naftové srdce
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků