Peugeot 908 V12 HDI, naftový speciál definitivně

Francouzská automobilka představila finální podobu svého okruhového speciálu 908, který se bude v letošní sezóně účastnit vytrvalostních závodů. V první sezóně pouze na evropských oválech a tratích, ovšem pokud se nic nepředvídatelného nestane, za rok zkusí celou sezónu.

Na okruhu bude mít v podstatě jediného soupeře a to Audi R10 V12 TDI, která vyhrála celkové pořadí vytrvalostních závodů v loňské sezóně. Tím se Audi R10 stalo prvním naftovým vozem, kterému se toto podařilo.

Velký mediální zájem a velká propagace se pak podepsaly na vzniku dalšího okruhového naftového vozu. Dvanáct válců, 5,5 litru, 700 koní a 1200 Nm se spolu s dvojicí filtrů pevných částic budou pod kapotou Peugeotu 908 snažit zvítězit nad Audi.

A pokud si myslíte, že Peugeot nemá šanci, pak je třeba připomenout si úspěchy z počátku devadesátých let, kdy prototypy této automobilky ve vytrvalostních závodech dominovaly.

Tip: Podrobné představení Peugeotu 908 HDI FAP V12 naleznete zde.

Nezodpovězená tak zůstává pouze jediná otázka. Zda Peugeot využije svůj naftový dvanáctiválec i ve svých civilních vozech. Audi toto zvládlo a 12V TDI se objeví v modelech R8 a Q7. Peugeot ale v současné chvíli vozy podobných tříd nedisponuje, a tak zřejmě zůstane jen u propagace prostřednictvím vystupování na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 908 V12 HDI a jeho naftové srdce
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků