Peugeot 908 V12 HDI, naftový speciál definitivně

Francouzská automobilka představila finální podobu svého okruhového speciálu 908, který se bude v letošní sezóně účastnit vytrvalostních závodů. V první sezóně pouze na evropských oválech a tratích, ovšem pokud se nic nepředvídatelného nestane, za rok zkusí celou sezónu.

Na okruhu bude mít v podstatě jediného soupeře a to Audi R10 V12 TDI, která vyhrála celkové pořadí vytrvalostních závodů v loňské sezóně. Tím se Audi R10 stalo prvním naftovým vozem, kterému se toto podařilo.

Velký mediální zájem a velká propagace se pak podepsaly na vzniku dalšího okruhového naftového vozu. Dvanáct válců, 5,5 litru, 700 koní a 1200 Nm se spolu s dvojicí filtrů pevných částic budou pod kapotou Peugeotu 908 snažit zvítězit nad Audi.

A pokud si myslíte, že Peugeot nemá šanci, pak je třeba připomenout si úspěchy z počátku devadesátých let, kdy prototypy této automobilky ve vytrvalostních závodech dominovaly.

Tip: Podrobné představení Peugeotu 908 HDI FAP V12 naleznete zde.

Nezodpovězená tak zůstává pouze jediná otázka. Zda Peugeot využije svůj naftový dvanáctiválec i ve svých civilních vozech. Audi toto zvládlo a 12V TDI se objeví v modelech R8 a Q7. Peugeot ale v současné chvíli vozy podobných tříd nedisponuje, a tak zřejmě zůstane jen u propagace prostřednictvím vystupování na závodních tratích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 908 V12 HDI a jeho naftové srdce
TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků