Slyšel jsem,že podobný sporťák bude vyrábět i Dacia:-D
Fakticky?
Vážně.Má to být 18-ti válec s krouťákem 2500Nm:-D
pokus o Maybach Exelero? B-]
hlavně zezadu, jinak fakt dobrý až na to, že to spaluje naftu. nezlobte se ale já nafťáky prostě nemusim. jinak design supr. aspoň to není tak podobný ostatním jako třeba 207 a 307, ty jsou pomalu nerozlišitelní.
jsem zvedavej az nekoho napadne nalejt naftu do raketoplanu,vite o kolik by byl schopen letet dele nez na to palivo co ted...a ten kroutak pri startu by svliknul ty piloty z kuze
Neplest kroutak a vykon....pro zrychleni z 0-100 je potreba predevsim vykon, jaky ma motor kroutak je vice mene nezajimave, pokud ma motor odpovidajici prevodovku...ale ono si hodne lidi mysli ze kroutak je nejaka dalsi vlastnost motoru, jina nez vykon...pritom kroutak je jen vykon vydeleny otackami (az na konstantu). Abych rozjel auto, potrebuji k tomu vykon, ne kroutak.....
Zcela chybny zaver... a to jsem zastance benzinu...Na zrychleni je nutny kroutak, z vykonu ho sice vypocitas, ale bez nej to nejde. Vykon je prace za cas, tedy energeticka velicina, kroutak je silova velicina a uz od Newtona se vi, ze plati, ze zrychleni je podil sily ku hmotnosti neboli kroutaku ku momentu setrvacnosti u rotacniho pohybu. Kdyz mas motor jakykoli, tak Ti krivka vykonu stale roste (az na svuj vrchol) a nerika prakticky nic o okamzitem zrychleni. Naopak krivka kroutaku je zcela smerodatna pro zrychleni, tam kde roste, roste zrychleni, kde je konstantni, tam je konstantni zrychleni a tam kde klesa, klesa i zrychleni. To z krivky vykonu nevidis. Prevody samozrejme zcela meni absolutni velikost krouticiho momentu na kolech, ale deli ho konstantou, tudiz tvar krivky je stejny, jen je posunuta. Souhlasim, ze uvadet maximalni velikost kroutaku je zavadejici, ale trvam na tom, ze s autem hybe kroutak (smerodatna je hodnota na kolech, tudiz i polomer kola ma vliv na dynamiku, nejen kvuli tomu, ze ma nejaky moment setrvacnosti zavisly na druhe mocnine polomeru, ale taky proto, ze uskutecnuje treci prevod kolo - zeme).Jednoduchy test pro laiky je neradit a jet jen na jeden kvalt, tam je dobre znat, ze zrychleni kopiruje krivku kroutaku, tedy i benzinova 1.6 ma nejlepsi zrychleni cca kolem 4 tisic otacek. To samozrejme plati jen pokud se neradi, jinak je jasne, ze kdyz podradim, jsem sice za vrcholem kroutaku, ale mam kratsi prevod, tudiz na kolech mam kroutaku vic nez na delsi kvalt... Dalsi matouci vec pro tvrzeni, ze kroutak nema vyznam je hmotnost. Sice stejne vykonny turbodiesel jede podobne jako atmosfericky benzin, ale jen kvuli vyssi hmotnosti. Turbo ma proti atmosfere vzdy navrch diky prubehu kroutaku, atmosfera muze sekundovat jen extra vysokymi otackami a kratce odstupnovanou prevodovkou (viz 7 stupnove prevodovky u dvoulitrovych atmosferickych motoru pouzivanych v rally pred cca 5-10 lety).
Z toho jak strme stoupa vykon poznam zrychleni... takze kroutak je mi naprd, staci si poradne prohlidnout krivku vykonu a je jasno.
Tak kdy podle Tebe bude uz zrychleni klesat? :-D Kde je podle Tebe ten mezni uhel krivky vykonu, kdy je zrychleni konstantni? Navic znovu, akcni velicina je kroutici moment, vykon je jeho energeticky projev, prace jakou ten moment vykona za jednotku casu...
A nebude to třeba derivace? Tedy že zrychlení začne klesat ve chvíli, kdy začne klesat míra stoupání křivky výkonu?
K designu mam jen jedno slovo: Bravo! Jsem nadseny, pro me uchvatna kara, i pres to, co jsme si s nasim Peugeotem zazili, ty jejich "velka" auta miluju... Diesel je jasna vec, pred casem Peugeot oznamil, ze hodla konkurovat Audi v Le Mans taky s dieselem. Tohle je jeho civilni prezentace. Peugeot na dieselomanii hrozne vydelal, z tohohle pohledu vyznam takoveho demonstratoru chapu. Z pohledu kupce takoveho vozu ale nikoli. Navic diesely fakt nemam rad...
S tou spotrebou toho benzinu a srovnanim si ulit, ne ?Toto bude mit spotrebu tak 15 nafty, pri stejnem vykonu by to dealo tak min 25 benalu.I ten kroutak je potreba nekde jinde nez jen pri tazeni navesu. A co se zvuku tyce, tak uz ted se takovy dieslovy eresa nemaji za co stydet.
pisete RS, na znackach je RC
Díky, v titulku to bylo špatně, zbytek textu v pořádku...
Hm pekna maluvka
Naprosto souhlasim s Martinem nafta do toho rozhodne nepatri. Ale jinak je to naprosta bomba. Proste tvarove skvost! R
Nechapu co vsechny automobilky blbnou u techto vozu s naftou. Naco 1200Nm?? To ma tahnout za sebou prives s 3tunami sute, nebo sterku?? Nebo snad automobilka mysli na majitelovu kapsu ve smyslu, ze pro majitele, ktery da za vuz 2miliony je neunosne platit benzinak se spotrebou 13l, misto 10litru nafty?? Nebo snad zvuk velkeho naftaku KADLEKADLE je lepsi nez mocne VRUMVRUM, ktere budi respekt?? Nevim. JA to proste nechapu.....NAftak nikdy nebude mit vlastnosti benalu a uz neni ani levnejsi. Motor je tezky jako prase, kazde kilo navic ve vysoke rychlosti je asi dle filozofie francouzu k lepsimu, ponevadz motor o 700konich to rozhejba urcite vic jak 250km/h. Dle meho nazoru je tohle normalni "LEMON CAR". Od Designu po motorizaci....
No vis ono neni zrovna zabavne kazdych 300km (ne li mene) brat benzin...lepsi je jednou za 500 brat naftu. Nafte proste patri budoucnost at se ti to libi, nebo nelibi. I to ze to dieselove audi vyhralo Le Mans neco znamena, nemyslis? Do WRC se nafta asi jentak nedostane, ale jinde uz zacina vyhravat...
Ze nafte patri budoucnost? Ano mas pravdu, ale o nic vetsi nez benalu.....
to ze to LeMans vyhrala nafta znamena jen to, ze mela turbo a zadny restriktory oproti ostatnim autum na startu...
Pokud vim, tak vykon to melo +- stejny jako ostatni auta, ale velika vyhoda je prave v nizsi spotrebe a tudis menismu poctu zastavek v boxu...nebo se pletu?
Souhlas.....jinak design se fakt povedl
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.