Peugeot 908 RC: 12 válců s naftou

Pařížský autosalon klepe na dveře a automobilky již ukazují, s čím se pochlubí. Dvanáct naftových válců bude hrát prim u Peugeotu.

Konceptem, který v Paříží bude lákat velkou pozornost, je bezesporu Peugeot 908 RC. Nejde ani tak o revoluční design (i když ani ten rozhodně není marný), jako spíše o to, co skrývá pod svou kapotou. Automobilka Audi, která se svým modelem R10 jako první přišla na okruhy s velkým naftovým sporťákem, totiž dostane konkurenta. Kdo by čekal, že jím bude francouzské auto...

Peugeot 908 RC v sobě spojuje netradiční pojetí designu s agresivní tváří a zádi v retro stylu. To vše je postaveno z těch nejlepších materiálů jako jsou uhlíková vlákna a lehký hliník. Také interiér se vyznačuje poměrně futuristickým provedením.

O pohon konceptu se stará zcela nový motor. Jedná se o agregát, který vznikl ve sportovní divizi Peugeotu a který bude v příštím roce nasazen do vytrvalostních závodů na okruzích Le Mans Series. Dvanáctiválec o objemu 5,5 litru dává výkon 515 kW (700 k), k čemuž potřebuje točivý moment monstrózních 1 200 Nm. O ekologičnost motoru se pak stará dvojice filtrů pevných částic. Válce motoru svírají úhel 100° a díky svým malým rozměrům je netradičně umístěn uprostřed vozu.

O přenos výkonu na zadní kola se stará elektronicky sekvenční šestistupňová převodovka, která je pro lepší rozložení váhy a snížení těžiště umístěna pod motorem.

Podvozek vychází z modelu 407, ovšem doznal patřičných změn. Vůz je posazen na 20" kolech vpředu a na 21" kolech z lehké slitiny vzadu. Ty obouvají pneu o rozměru 255/35, resp. 285/30.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 908 RC: jestlipak půjde ochipovat?
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků