Peugeot 908 RC: 12 válců s naftou

Pařížský autosalon klepe na dveře a automobilky již ukazují, s čím se pochlubí. Dvanáct naftových válců bude hrát prim u Peugeotu.

Konceptem, který v Paříží bude lákat velkou pozornost, je bezesporu Peugeot 908 RC. Nejde ani tak o revoluční design (i když ani ten rozhodně není marný), jako spíše o to, co skrývá pod svou kapotou. Automobilka Audi, která se svým modelem R10 jako první přišla na okruhy s velkým naftovým sporťákem, totiž dostane konkurenta. Kdo by čekal, že jím bude francouzské auto...

Peugeot 908 RC v sobě spojuje netradiční pojetí designu s agresivní tváří a zádi v retro stylu. To vše je postaveno z těch nejlepších materiálů jako jsou uhlíková vlákna a lehký hliník. Také interiér se vyznačuje poměrně futuristickým provedením.

O pohon konceptu se stará zcela nový motor. Jedná se o agregát, který vznikl ve sportovní divizi Peugeotu a který bude v příštím roce nasazen do vytrvalostních závodů na okruzích Le Mans Series. Dvanáctiválec o objemu 5,5 litru dává výkon 515 kW (700 k), k čemuž potřebuje točivý moment monstrózních 1 200 Nm. O ekologičnost motoru se pak stará dvojice filtrů pevných částic. Válce motoru svírají úhel 100° a díky svým malým rozměrům je netradičně umístěn uprostřed vozu.

O přenos výkonu na zadní kola se stará elektronicky sekvenční šestistupňová převodovka, která je pro lepší rozložení váhy a snížení těžiště umístěna pod motorem.

Podvozek vychází z modelu 407, ovšem doznal patřičných změn. Vůz je posazen na 20" kolech vpředu a na 21" kolech z lehké slitiny vzadu. Ty obouvají pneu o rozměru 255/35, resp. 285/30.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 908 RC: jestlipak půjde ochipovat?
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků