Peugeot 908 HY: hybrid pro Le Mans

U příležitosti posledního závodu série Le Mans Series 2008 na okruhu v Silverstone představil Peugeot Sport demonstrační vůz 908 HDI FAP vybavený hybridním pohonem. Koncept 908 HY ve stříbřitě šedém hávu naznačuje, jakou podobu by mohl mít budoucí reprezentant značky Peugeot na vytrvalostních okruzích. Jeho případný vývoj však závisí na pravidlech pro vozy kategorie LMP1, která budou platit od roku 2009.   

Uvedená technologie HY umožňuje shromáždit a uchovat část kinetické energie brzdícího vozu, která se u nehybridního vozu promění v brzdách bez využití v teplo. Tato disponibilní energie dovoluje zlepšit účinnost buď zvýšením výkonu při zachování stejné spotřeby, nebo snížením spotřeby při zachování výkonových parametrů motoru. Obojí pochopitelně díky využití nashromážděné elektrické energie.

Konkrétní systém tohoto demonstračního vozu se, krom vznětového motoru, skládá ze dvou víceméně klasických složek - elektrického motorgenerátoru o výkonu 60 kW na místě startéru a akumulátorů uchovávajících nashromážděnou energii v podobě 600 lithium-iontových článků uložených do 10 sad (6 baterií v kabině na místě původní baterie a 4 v rovné podlaze na levé straně).

908 HY je pochopitelně schopen fungovat ve všech třech režimech, kombinujících využití elektrického a vznětového motoru.

V jednom kole na okruhu v Le Mans systém shromáždí veškerou uchovatou energii během dvaceti až třiceti vteřin, kterou pilot může využít k nárazovému zvýšení výkonu o dodatečných 60 kW (80 k) po dobu přibližně 20 vteřin v každém kole, nebo ke snížení spotřeby paliva (v rozmezí od 3 do 5 %), přičemž výkonové parametry zůstávají díky využité hybridní mechanické energii stejné. 

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 908 HY
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků