Peugeot 908 HY: hybrid pro Le Mans

U příležitosti posledního závodu série Le Mans Series 2008 na okruhu v Silverstone představil Peugeot Sport demonstrační vůz 908 HDI FAP vybavený hybridním pohonem. Koncept 908 HY ve stříbřitě šedém hávu naznačuje, jakou podobu by mohl mít budoucí reprezentant značky Peugeot na vytrvalostních okruzích. Jeho případný vývoj však závisí na pravidlech pro vozy kategorie LMP1, která budou platit od roku 2009.   

Uvedená technologie HY umožňuje shromáždit a uchovat část kinetické energie brzdícího vozu, která se u nehybridního vozu promění v brzdách bez využití v teplo. Tato disponibilní energie dovoluje zlepšit účinnost buď zvýšením výkonu při zachování stejné spotřeby, nebo snížením spotřeby při zachování výkonových parametrů motoru. Obojí pochopitelně díky využití nashromážděné elektrické energie.

Konkrétní systém tohoto demonstračního vozu se, krom vznětového motoru, skládá ze dvou víceméně klasických složek - elektrického motorgenerátoru o výkonu 60 kW na místě startéru a akumulátorů uchovávajících nashromážděnou energii v podobě 600 lithium-iontových článků uložených do 10 sad (6 baterií v kabině na místě původní baterie a 4 v rovné podlaze na levé straně).

908 HY je pochopitelně schopen fungovat ve všech třech režimech, kombinujících využití elektrického a vznětového motoru.

V jednom kole na okruhu v Le Mans systém shromáždí veškerou uchovatou energii během dvaceti až třiceti vteřin, kterou pilot může využít k nárazovému zvýšení výkonu o dodatečných 60 kW (80 k) po dobu přibližně 20 vteřin v každém kole, nebo ke snížení spotřeby paliva (v rozmezí od 3 do 5 %), přičemž výkonové parametry zůstávají díky využité hybridní mechanické energii stejné. 

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 908 HY
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků