Peugeot 908 HDi vytvořil nový rekord Le Mans

KK  |  14. 06. 2008 11:17

Do pozadí ustoupí až poté, co se jim podaří aspoň párkrát vyhrát závod a ne dojet kvalifikaci.
Tím nesnižuji dosažený čas 908ky, ale Le Mans se jezdí, jak víme, 24 hodin. Tam se prověří, jestli je schopno auto kroužit déle a hlavně dojet a vyhrát.

Odpovědět  |   | 
KK  |  14. 06. 2008 21:49

Abychom to uzavřeli. Závod už proběhl a vyhrálo.... opět Audi R10 TDI. Němci prostě umí.

Odpovědět  |   | 
Artaban  |  15. 06. 2008 02:38

Nemám ponětí o čem to tu mluvíš. Závod se právě jede, je asi tak v půlce a Peugeot je o kolo před Audi a za ním další Peugeot. A mimochodem nejlepší čas na kolo má Peugeot o 3 sekundy lepší, než Audi.

Odpovědět  |   | 
KK  |  15. 06. 2008 10:51

Omlouvám se, můj pmy, koukal jsem na špatné výsledky. V tuto chvíli vede Audi.

Odpovědět  |   | 
VANDIT  |  15. 06. 2008 12:48

nicmene pane ondrasikuv je evidentne anti koncern nafta zalozen :)

Odpovědět  |   | 
Artaban  |  15. 06. 2008 15:46

Takže už je vymalováno, 1. Audi, 2. Peugeot, 3. Peugeot, 4. Audi, 5. Peugeot, 6. Audi. Audi vyhrálo o 4 a půl minuty, což mi za 24 hodin nepřijde jako nějaký jednoznačný triumf. Zejména když se porovnají nejlepší časy na kolo, kde nejlepší Audi mělo 3:23,93 a nejlepší Peugeot 3:19,39. Takže gratulace Audi, i když Peugeot zajel taky skvělý závod. Pokud pomineme tu trapnou úlitbu naftové lobby že vůbec diesely můžou jezdit Le Mans a mají mnohem menší omezení než benzíny...

Odpovědět  |   | 
KK  |  15. 06. 2008 17:57

Jako v každém závodě je jedno o kolik kdo vyhrál, vítěz je jen jeden a historie se nebude ptát o kolik to bylo.

Audi opět potvrdilo, že hraje vedoucí úlohu. Peugeot naproti tomu dokazuje, že se začíná vyrovnávat.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  15. 06. 2008 18:36

Peugeot se začíná vyrovnávat? Ono je třeba si uvědomit, že tento závod je součástí celého podniku vytrvalostních závodů.

Tento jeden konkrétní závod vyhrálo Audi. Jinak v celkové klasifikaci vede Peugeot. Takže je to úplně naopak, Audi dokazuje, že se umí občas vyrovnat.

Odpovědět  |   | 
KK  |  15. 06. 2008 19:00

Audi Le Mans dominovalo několik let. Jedna dobrá sezóna Peugeotu z něj nedělá kdovíjakého šampiona.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  15. 06. 2008 19:36

Nafta je v Le Mans 3 roky. Audi R10 je na zavodech 3 roky, Peugeot 908 HDi dva roky. První rok bylo jen Audi, loni to bylo jak kdy a letos vládne Peugeot. Nebudeme tu řešit co bylo před dvaceti lety apod. Můžeme pak říci, že Alfa Romeo je nejlepší, protože vyhrávala v dávné historii a ostatní to dnes jenom dotahují.

Odpovědět  |   | 
KK  |  15. 06. 2008 19:56

Byla to devátá účast týmu Audi v Le Mans a z toho osmkrát vyhráli. Vyhrávali jak s benzínem, teď vyhráli s naftou. Pomalu deset let se nemluví o nikom jiném než o Audi. Tomu já říkám dominance.

Mluvíme o stejném závodě v Le Mans?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  15. 06. 2008 21:18

1. existuje závod Le Mans
2. existuje série vytrvalostních závodů Le Mans
3. existuje série vytrvalostních závodů American Le Mans Series

ad 1) ano, Audi vyhrává
ad 2) Audi prohrává. Ze 3 závodů 3x vyhrál Peugeot
ad 3) Peugeot tuto sérii nejezdí

A dále - v motorsportu vždy určitou dobu dominuje nějaká stáj. Podívejte se na rallye - nyní vládne Citroen, předtím vládl Ford, Subaru, Toyota, Lancia. Podívejte se na F1 - také každou chvíli (určité období) vládne nějaká stáj. Takže podívejme se do historie Le Mans a uvidíte kdo kdy a jak dlouho vládl. Ono nyní je to i o tom, že dřívější dominátoři jako je Porsche prostě z Le Mans odešlo a v současnosti tam je v LMP1 jen dva tovární týmy jako takové, a v minulých letech tam nebyl nikdo takový.

Takže ono vítězit tam, kde není reálný soupeř zase tak pozoruhodné není. Tím nechci snižovat kvality monopostů Audi, jenom prostě to vítězství je tam daleko jednodušší, než přijít např. zpět do Rallye a zkusit zopakovat úspěchy osmdesátých let.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  16. 06. 2008 11:48

Chlapi, všichni máte pravdu. Ale kdo vyhraje 24h LeMans je král. Tento závod je pro povědomí o motoristickém sportu naprosto zásadní. Rozdíl ve váze tohoto a ostatních vytrvalostních závodech je 1:1000. Kdo vyhraje tento závod vypadá jako by vyhrál všechno. Váha a sledovanost 24h LeMans je na úrovni F1 jako třeba v Monacu.

Odpovědět  |   | 
researcher  |  27. 06. 2008 11:59

Já bych s tím, že nebyl reálný soupeř i trochu polemizoval:

Spíš to bylo tak, že Audi potenciální soupeře svým výkonem postupně odradilo. A pak se samo na chvíli stáhlo, resp. přenechalo účast soukromým týmům. Od roku 2000, kdy tovární Audi začalo vyhrávat, v Le Mans jezdily postupně také tovární týmy značek Cadillac, Chrysler, Panoz, MG a Bentley. Vše v kategorii prototypů, pochopitelně. Jediný Bentley však měl reálnou šanci Audi porazit, jednalo se vlastně o dále vyvinuté Audi R8 Coupé z roku 1999. Vítězství značky Bentley se také konalo, a sice v roce 2003, kdy továrna Audi nezávodila.
Po roce 2003 tovární týmy výrobců v nejvyšší kategorii z Le Mans vymizely, přesto soukromá a značně handicapovaná Audi porážela Pescarola, která byla v roce 2005 tak zvýhodněna, že jezdila o 5 sekund na kolo rychleji.

Návrat továren se konal až z příchodem dieselů, a zde Audi prostě mělo a má rok náskoku ve vývoji nad Peugeotem, nicméně Peugeoty jsou rozhodně lepší auta, střecha jim také sluší, nicméně tým Audi, potažmo Joest Racing, má mnohem větší zkušenosti z Le Mans i vytrvalostních závodů jako takových, proto prostě i letos v Le Mans vyhráli. Ale nebýt deště, nemělo by Audi reálnou šanci vyhrát, třebaže v boxech strávilo o 10 minut méně než nejlepší Peugeot.

Odpovědět  |   | 
researcher  |  27. 06. 2008 11:40

Jenom bych opravil, že to byla desátá účast značky Audi, tovární tým však chyběl v letech 2003-2005.

Jinak Audi se vedle slavých Porsche a Ferrari stalo jednoznačně nejdominantnější značkou tohoto podniku, to je jasná věc . Nikdo jiný nedokázal během jedné dekády nashromáždit šest nebo více vítězství v tomto závodě, jako právě tito tři výrobci.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 132 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A