Kapitoly článku:
- Zařazení do kategorie, vzhled, boční posuvné dveře
- Budíky jsou uprostřed, ovládací prvky
- Odkládací prostory, ovladače, místo až pro osm lidí
- Variabilita interiéru, sklápění a vyndávání sedaček
- Jede se na piknik, možné kombinace sedaček v interiéru
- Zavazadlový prostor, pohodlí, jízdní vlastnosti
- Motor, pružnost, spotřeba
- Hodnocení, plusy a minusy, výbava, ceny
- Ceny Citroenu C8 a Fiatu Ulysse, technické parametry Peugeotu 807
Odvezeš i ledničku
Zavazadlový prostor je nadmíru prostorný, i když budete mít třetí řadu sedaček, budete mít k dispozici 225 litrů prostoru, pokud naložíte náklad do výšky opěradel. Nějaká zavazadla lze uložit i mezi sedačky řidiče a spolujezdce, vejde se tam bez problému batoh průměrné velikosti. Daleko lépe je na tom peugeot v případě, že třetí řada sedaček chybí. Tehdy máte k dispozici neskutečných 1160 l do výše opěradel a 1498 l až ke stropu. Pokud chybí i druhá řada sedadel, stává se z peugeotu dodávka: 2948 l až ke stropu. V testovaném voze nechyběla síťka pro připevnění malého nákladu, aby v „kufru“ nelítal za strany na stranu.
Zadní dveře se vyklápí dostatečně vysoko --- V zavazadlovém prostoru je praktická síťka
Zadní dveře se otvírají celkem zlehka a do dostatečné výšky, takže jsem se nemusel bát o svoji hlavičku; nicméně mám jen 176 cm, takže dlouháni se stejně budou muset trošku sehnout. Nakládací hrana je nízko, zavazadlový prostor má rovnou nakládací plochu, což maximálně usnadňuje manipulaci se zavazadly. Pokud je zavazadel hodně, lze se vypomoci posuneme předních sedaček vpřed; takto jsem bez problému naložil rotoped, aniž bych sedačky vyjímat. Na převoz rozměrného nákladu je 807 a jemu podobní (C8, Ulysse) skutečný machr.
Zavazadlový prostor zaslouží velkou pochvalu --- V místě pro třetí řadu sedaček
jsou i opěrky pro lokty a odkládací prostory
Pohodička, klídek
Absolutorium si zaslouží pohodlí při jízdě. Podvozek je naladěn komfortně, ale není zase nějak přehnaně měkký. V tomto ohledu je určitě lepší Citroen C5, který vás přes nerovnosti přenáší skutečně plavně, zatímco Peugeot 807 (a jeho bráškové) si zachovává určitou tvrdost. Vzhledem k měkkým a pohodlným sedačkám to ale vůbec nevadí, sedíte si jako v bavlnce, a to zejména vpředu, kde mají sedáky i opěradla optimální délku. Vzadu jsou sedáky kratší, pravděpodobně kvůli systému vyndávání.
Přední sedadla jsou velmi pohodlné --- Ovládání tuhosti v oblasti beder --- Ruční brzda
Sedačka řidiče má optimální tvar opěradla, takže se opírá i horní část zad. Hlavová opěrka je měkká, nicméně bych ocenil podélné nastavení. Na dlouhých cestách se bude hodit bederní výztuha, která ale mohla být účinnější. Chybějící boční vedení tolik nevadí, výrobce nepředpokládal, že se s autem bude jezdit rallye. Zkrátka přední sedačky připomínají spíše křesla z obýváku. Každé sedadlo má svou vlastní opěrku ála Citroen, která je však příliš úzká a blízko tělu řidiče. Ruku si tak moc neopřete, protože vám bude z opěrky přepadávat. U C5 jsem to řešil tak, že jsem se opřel o opěrku spolujezdce, ta je ale v 807 dost daleko. Nakonec jsem jezdil bez ní.
Naklání se, ale drží
Podvozek je naladěn tak, aby mu nedělaly problému ani prudší průjezdy zatáčkami. Kvůli vyšší karoserii a měkčímu podvozku se sice peugeot více naklání, ale stopu drží poměrně dlouho. Zpočátku jsem si na vyšší náklon musel zvyknout, hlodala ve mně podvědomá obava z převrácení vozu. V losím testu se karoserie rozkývala, ale auto vydrželo; jen jsem se cítil trošku jako na vodě. Jízdním vlastnostem by prospěly 16“ kola, které má v základu jen benzínový třílitr. 807 Pack s motorem 2.2 HDI má pouze 15“ kola (z lehkých slitin). Pokud to s nájezdovou rychlostí do zatáčky přeženete, zasáhne ESP, které je standardem výbavy Pack. Zadní tlumiče pak mají proměnlivou charakteristiku tlumení v závislosti na zatížení.