Kapitoly článku:
- Zařazení do kategorie, vzhled, boční posuvné dveře
- Budíky jsou uprostřed, ovládací prvky
- Odkládací prostory, ovladače, místo až pro osm lidí
- Variabilita interiéru, sklápění a vyndávání sedaček
- Jede se na piknik, možné kombinace sedaček v interiéru
- Zavazadlový prostor, pohodlí, jízdní vlastnosti
- Motor, pružnost, spotřeba
- Hodnocení, plusy a minusy, výbava, ceny
- Ceny Citroenu C8 a Fiatu Ulysse, technické parametry Peugeotu 807
Téměř vše uprostřed
Hned po nakouknutí do interiéru vás překvapí palubní deska. Je skutečně velmi masivní, takže jsem měl při řízení pocit, že kočíruji tank. Druhým překvapením je umístění přístrojů (budíků) do středu desky, což považuji za trochu samoúčelné; jediným důvodem je patrně snížení nákladu na výrobu verzí pro země s pravostranným řízením. Budíky jsou celkem tři, jeden ukazuje rychlost, druhý otáčky a třetí stav paliva a teplotu motoru. Pokud je vůz vybaven navigačním systémem, je uprostřed displej a po stranách tachometr a otáčkoměr. Chvíli jsem si na umístění zvykal, ale nakonec mi uhýbání pohledem nijak nevadilo. Mimochodem centrální umístění používá více automobilů (Nissan Primera, Renault Espace a Scenic, Citroen Xsara apod.), takže to není nic ojedinělého.
Poznámka: Spíše než budíky uprostřed mi vadil světlý povrch palubovky, která se za slunečného počasí odrážela v předním skle.
Několik pohledů do interiéru ze zadních sedaček
Interiér je silně futuristický, přístroje se nachází uprostřed
Pod budíky se nachází informační displej palubního počítače, je na něm zobrazena také aktuální stanice rádia, datum a čas. Po displejem jsou výdechy klimatizace a pod nimi pak ovládání rádia vtipně skryté za odklápěcím krytem. Další informační ukazatele včetně ujetého počtu kilometrů se nacházejí přímo za volantem na sloupku řízení. Jak jsem už psal, toto rozmístění je trošku samoúčelné, když se chci podívat na to, jaká mám rozsvícená světla, musím uhnout pohledem dolů, když chci zjistit, jak jedu rychle, musím se podávat doprava. Kdyby bylo vše na jednom místě, bylo by to určitě lepší.
Palubní deska je mohutná a netradičně tvarovaná
Středový tunel chybí, je zde jen středová konzola s řadící pákou
Ovládání rádia je schováno za krytem --- Ovládání duální klimatizace
Budíky mají bílé pozadí, za tmy příliš září --- Ukazatele na sloupku řízení za volantem
El. ovládání oken --- Ovladač světel a blinkrů --- Ovladač stěračů, pod ním ovládání rádia