Peugeot 807: prostor, variabilita, pohodlí (megatest)

Peugeot 807, Citroen C8, Fiat Ulysse a Lancia Phedra jsou jednovaječná čtyřčata patřící do segmentu velkoprostorových vozů. Pro test jsme si vybrali Peugeot 807 s motorem 2.2 HDI 94 kW a nejvyšší výbavou Pack. (sto obrázků, devět kapitol)
Peugeot 807: prostor, variabilita, pohodlí (megatest)
Seznam kapitol
  1. Zařazení do kategorie, vzhled, boční posuvné dveře
  2. Budíky jsou uprostřed, ovládací prvky
  3. Odkládací prostory, ovladače, místo až pro osm lidí
  4. Variabilita interiéru, sklápění a vyndávání sedaček
  5. Jede se na piknik, možné kombinace sedaček v interiéru
  6. Zavazadlový prostor, pohodlí, jízdní vlastnosti
  7. Motor, pružnost, spotřeba
  8. Hodnocení, plusy a minusy, výbava, ceny
  9. Ceny Citroenu C8 a Fiatu Ulysse, technické parametry Peugeotu 807

Peugeot 807 byl uveden na autosalonu v Ženevě 2002 jako nástupce modelu 806. Ten se vyráběl od roku 1994 a za tu dobu se ho prodalo 170 tisíc kousků. Vzhledem k tomu, že o segment velkoprostorových vozů MPV je stále větší zájem, není divu, že se objevil nástupce. Peugeot 807 vznikl ve spolupráci s koncernem Fiat, který jej nabízí pod označením Fiat Ulysse a Lancia Phedra (ta se ale v česku neprodává). Dalším sourozencem je Citroen C8, který pochází stejně jako 807 z koncernu PSA. Tato auta jsou až na jinou přední masku identická, ve výbavě jsou jen malé rozdíly. Lze tedy bez problému napsat, že test Peugeotu 807 je testem i ostatních variant.

V segmentu MPV ale nejsou tato čtyřčata sama, patří sem další trojice koncernu VW a Ford, a sice Volkswagen Sharan, Ford Galaxy a Seat Alhambra. Opět jde o identická trojčata, která se liší jen maskou. Dalšími konkurenty jsou např. Renault Espace či Mazda MPV.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Oficiální fotografie; hezké, že?

Vypadá dobře

Vzhledem k tomu, že je Peugeot 807 identickým dvojčetem se třemi dalšími automobily, moc prostoru pro vlastní tvář mu nezůstalo. Oproti sourozencům je tak jiná prakticky pouze přední maska, která pokračuje v trendu nastoleném modely 307 a 607. Má výrazné světlomety, které zasahující hluboko do krátké kapoty a mají integrované směrovky i mlhovky. V robustním spoileru je rozměrná mřížka nasávání vzduchu, kterou Peugeot použil i u nového model 407 - tam je skutečně obrovská a stala se terčem kritiky a obdivu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 807 z mnoha pohledů

Peugeot 807 má klínovitý profil s krátkou přídí a téměř neznatelným přechodem mezi kapotou a čelním sklem, které patří mezi ty rozměrnější. Pokud sedíte uvnitř, máte díky tomu před sebou skutečně „kus“ plubovky – sklo začíná až „kdesi vpředu“. Dlouhá střecha je zakončena jakýmsi spoilerem, který lze rozložit na dvě části (přední se posune vpřed), čím vytvoříte střešní nosič. Na zpracování mi trochu vadily velké „fuky“ mezi jednotlivými částmi karoserie, zejména mezi kapotou a bočním dílem nad nárazníkem; připadalo mi to, jako by auto někdo „pořezal žiletkou“. Celkově ale považuji design 807 za zdařilý.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Detaily: Tvář peugeotu formují velké světlomety --- Motýlkové stěrače s věstavěnými ostřikovači
--- 15" kolo z lehké slitiny

Boční dveře se posouvají

Pokud se na auto podíváte z profilu, nemůžete si nevšimnout, že boční kliky jsou u sebe a nikoliv za sebou, jak se na běžný automobil sluší. Vytváří tak dojem, že jde pouze jednu, velmi rozměrnou kliku. Důvod je poměrně prostý – zadní dveře se totiž neotvírají, ale vysouvají, a to elektricky. Stačí stisknout tlačítko na dálkovém ovládání a dveře se pomalu odsunou. Na dálkovém ovládání jsou dvě tlačítka, jedno pro levé, druhé pro pravé dveře. Otevřít i zavřít je možné je i manuálně, nicméně elektřina zasáhne vždy; rukou dveře pouze uvedete do pohybu. Pokud sedíte uvnitř, zavřete je tlačítkem na B-sloupku, případně je může ovládat řidič tlačítky u prostředního zpětného zrcátku. Zde je také ovládání centrálního zamykání.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ve výbavě Pack se boční dveře odsouvají elektricky

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zařazení do kategorie, vzhled, boční posuvné dveře
  2. Budíky jsou uprostřed, ovládací prvky
  3. Odkládací prostory, ovladače, místo až pro osm lidí
  4. Variabilita interiéru, sklápění a vyndávání sedaček
  5. Jede se na piknik, možné kombinace sedaček v interiéru
  6. Zavazadlový prostor, pohodlí, jízdní vlastnosti
  7. Motor, pružnost, spotřeba
  8. Hodnocení, plusy a minusy, výbava, ceny
  9. Ceny Citroenu C8 a Fiatu Ulysse, technické parametry Peugeotu 807
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků