Peugeot 607 po facelitu: 2.7 V6 HDI na českém trhu

Počátkem února rozšiřuje nabídku Peugeotu 607 model s motorem 2.7 V6 HDI. Ačkoliv jsme ceny faceliftovaného modelu vč. nového motoru již zveřejnili, v tomto článku najdete podrobný popis faceliftu a podrobné informace o novém motoru.
Peugeot 607 po facelitu: 2.7 V6 HDI na českém trhu
Seznam kapitol
  1. Novinky faceliftovaného modelu
  2. Detaily o motoru 2.7 V6 HDI a další technické informace

Poznámka: Následujcí text pochází z tiskové zprávy Peugeotu.

Peugeot Česká republika s.r.o. a síť koncesionářů Peugeot uvádějí na český trh Peugeot 607 s novým dieselovým motorem 2.7 HDI V6 FAP. Kromě rozšíření nabídky dieselových motorizací provázejí model i estetické úpravy a inovace v oblasti technologie i výbavy. Cena inovovaného modelu se základní benzinovou jednotkou 2.2 16V začíná nyní na ceně 960 000 Kč, základní dieselová jednotka stojí 970 000 Kč. Peugeot 607 s novým motorem 2.7 HDI V6 je nabízen v nejvyšší verzi výbavy za cenu od 1 290 000 Kč.

Tip: Ceny faceliftovaného 607 najdete ve starší bleskovce.

Peugeot 607 byl uveden na evropský trh v první polovině roku 2000. Od té doby si jej zakoupilo přes 125 000 zákazníků. Z celoevropského pohledu se tento model dlouhodobě umisťuje v segmentu luxusních vozů na 4. místě hned za modely specializovaných výrobců – Mercedesem třídy E, BMW řady 5 a Audi A6. V České republice bylo od září 2000 do konce roku 2004 prodáno téměř 1 200 vozů modelu 607, z toho v průměru 76 % s dieselovým motorem. S uvedením nové motorizace 2.7 HDI V6 plánuje společnost navýšit prodeje v roce 2005 oproti roku 2004 o zhruba 60% a dosáhnout tak prodejních cílů okolo 250 vozů.

Nový motor, nový vzhled

Nejvýraznější inovací modelu je uvedení motoru 2.7 HDI V6 FAP. Dieselový šestiválec je výsledkem spolupráce skupin PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company. Motor je nabízen výhradně v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou, nabízí výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 440 Nm při 1 900 1/min. Motor 2.7 HDI V6 je vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic FAP s životností posunutou za hranici 200 000 km a splňuje emisní normy Euro 4. Peugeot 607 s novým motorem 2.7 HDI V6 je nabízen pouze s vyšší úrovní výbavy Pack za cenu od 1 290 000 Kč.

Exteriér modelu prošel estetickými změnami. Tvar předního nárazníku byl upraven, přední mlhové světlomety mají nyní kulatý tvar, jsou upevněné v chromovaných pouzdrech válcového typu a spojuje je chromovaná lišta. Tovární logo se znakem lva je nyní větší, stejně jako mřížka pod a nad nárazníkem. Ochranné lišty jsou v barvě karoserie a zdobeny chromovaným lemem. Prodloužením předního převisu, které si vyžádalo uložení nového motoru 2.7 HDI V6, narostla celková délka modelu o 3 cm. Vnitřní rozměry zůstaly zachovány.

Rovněž vzhled interiéru prošel změnami. Nový je sdružený přístroj ve dvou provedeních a barevná multifunkční obrazovka palubního počítače. Moderní a luxusní charakter interiéru zdůrazňují pravé materiály - kov (hliník) a dřevo (ořech).

Rozšířená výbava

V oblasti výbavy došlo hned k několika významným inovacím. Parkovací asistent je nyní k dispozici na přání i pro přední část vozu, variabilní regulátor rychlosti v základní výbavě vozu je doplněn o funkci omezovače a detektor tlaku v pneumatikách zahrnuje automatickou lokalizaci poškozeného kola. Výbava základní verze modelu audio/telefon/telematika zahrnuje nové rádio s CD přehrávačem, dvojitým tunerem a anténou se systémem „diversity“ a 8 reproduktory o výkonu 4x10 W. Ve výbavě nové 607 je u vyšších verzí výbavy v základu vysoce kvalitní audio systém HIFI JBL o výkonu 240 W s 12 reproduktory umístěnými na 8 místech ve voze.

Vyšší bezpečnost

Ochrana pasažérů zaznamenala vylepšení v oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti. Model 607 je vybaven kotoučovými brzdami na všech kolech, jejich rozměry byly oproti původnímu modelu zvětšeny. Nová verze systému ESP Bosch 8.0 je součástí základní výbavy všech verzí modelu. Peugeot 607 nabízí v sériové výbavě celkem 8 airbagů. Řidič je chráněn dvouobjemovým čelním airbagem SMART 3 se dvěma generátory. Síla odpálení a objem nafouknutí závisí na intenzitě a morfologii nárazu. Mezi prvky pasivní bezpečnosti patří dále i např. kontrolka nezapnutého pásu řidiče, alarm, automatické uzamčení vozu za jízdy, nová generace imobilizéru a další. Peugeot 607 získal v bezpečnostních testech EuroNCAP čtyři hvězdičky.

U nového modelu došlo ke změnám na podvozku, podélný nosník byl vyztužen a byla zlepšena ochrana při čelním nárazu. U motorů 2.7 HDI V6 a 3.0 V6 byla vyztužena příčka řízení. Stejně tak jako benzinový šestiválec 3.0 V6 je i u nového motoru 2.7 HDI V6 k dispozici systém řízeného pérování AMVAR s proměnným tlumením v devíti možných úrovních, u nového modelu je navíc tlumení proměnné průběžně a rozsah jeho charakteristik byl rozšířen. Posilovač řízení je pro oba šestiválce variabilní hydraulický s řízeným ventilem, pro ostatní motory variabilní hydraulický, který se vyznačuje rychlejšími reakcemi a větším rozpětím posilování v porovnání s předchozím modelem 607.

Dvě výbavy, čtyři motory

Peugeot 607 je na českém trhu i nadále nabízen ve dvou stupních výbavy: 607 a 607 Pack. První úroveň výbavy je k dispozici s motory 2.2 16V, 2.2 16V BVA, 2.2 HDI, 2.2 HDI BVA a zahrnuje např. 8 airbagů, kompletní sestavu elektronických systémů, regulátor a omezovač rychlosti, imobilizér, samočinnou aktivaci světlometů a automatické stěrače, automatickou klimatizaci dvouzónovou, elektrické otevírání a zavírání víka zavazadlového prostoru nebo audio systém RD4 s přehrávačem CD s dvojitým tunerem a dvojitou anténou.

Druhý stupeň výbavy Pack je k dispozici rovněž s motory 3.0 V6 a 2.7 HDI V6. Výbava navíc oproti základní úrovni zahrnuje např. alarm, parkovací asistent vzadu, xenonové světlomety, vrstvená boční skla, sound-systém JBL nebo CD měnič. Za příplatek je možné pořídit navíc např. parkovací asistent vpředu s vizualizací na multifunkčním displeji, navigační systém, sadu BlueTooth či kožené čalounění. Interiér vozu je nabízen s dekorací hliníku pro verzi Titane a Diamant a s dekorací dřeva pro verzi Ebene a Ivoire. Paleta barev karoserie zahrnuje celkem 12 odstínů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Novinky faceliftovaného modelu
  2. Detaily o motoru 2.7 V6 HDI a další technické informace
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků