Peugeot 607 2.7 V6 HDI: naftový cruiser (velký test)

Na loňském pařížském autosalonu představil Peugeot faceliftovaný model 607, luxusní sedan vyšší střední třídy. Hlavní novinkou je kromě malých designových změn šestiválcový motor 2.7 V6 HDI, který potěší relativně vysokým maximálním výkonem 150 kW a tichým chodem.
Peugeot 607 2.7 V6 HDI: naftový cruiser (velký test)
Seznam kapitol
  1. Novinky v rámci faceliftu, vzhled
  2. Interiér, sedadla, místo vzadu
  3. Zavazadlový prostor, šestiválcový nafťák, dynamika, spotřeba, automat
  4. Vše pro komfort, pár slov závěrem, plusy a minusy, parametry
  5. Fotogalerie (všechny snímky)

Po faceliftu

Nový nafťák je výsledkem spolupráce skupiny PSA Peugeot Citroën a koncernu Ford. Motor je nabízen výhradně v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou, má výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 440 Nm při 1 900 ot. Šestiválec je vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic FAP s životností posunutou za hranici 200 000 km a splňuje emisní normy Euro 4. Faceliftovaný vůz s tímto motorem je nabízen pouze s vyšší úrovní výbavy Pack za cenu od 1 290 000 Kč. Kromě tohoto motoru je v nabídce ještě nafťák 2.2 HDi (od 970 000 Kč) a dva benzíny, 2.2 16V (od 960 000 Kč) a 3.0 V6 (od 1 300 000 Kč).

Tip: Technické podrobnosti o novém nafťáku najdete ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Exteriér modelu prošel estetickými změnami. Tvar předního nárazníku byl upraven, přední mlhové světlomety mají nyní kulatý tvar, jsou upevněné v chromovaných pouzdrech válcového typu a spojuje je chromovaná lišta. Tovární logo se znakem lva je nyní větší, stejně jako mřížka pod a nad nárazníkem. Ochranné lišty jsou v barvě karoserie a zdobeny chromovaným lemem. Prodloužením předního převisu, které si vyžádalo uložení nového motoru 2.7 HDI V6, narostla celková délka modelu o tři centimetry. Vnitřní rozměry a prostor zůstaly zachovány. Celkově není facelift tak výrazný, jako u 307, došlo jen k mírnému doladění. 607 si tak zachoval svou původní eleganci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rovněž vzhled interiéru prošel změnami. Nový je sdružený přístroj ve dvou provedeních a barevná multifunkční obrazovka palubního počítače. Charakter luxusního vozu doplňují pravé materiály – kov (hliník) a dřevo (ořech). Současně se také rozšířila výbava: Parkovací asistent je nyní k dispozici na přání i pro přední část vozu, tempomat, který je v základní výbavě, byl doplněn o omezovač rychlosti a snímač tlaku v pneumatikách zahrnuje automatickou lokalizaci poškozeného kola. V základu je rovněž nové rádio s CD přehrávačem, vyšší výbava Pack pak dodává audio systém JBL o celkovém výkonu 240 W s dvanácti reproduktory umístěnými na osmi místech ve voze.

Stejně jako pro benzinový šestiválec 3.0 V6 je i u nového motoru 2.7 HDI V6 k dispozici systém řízeného pérování AMVAR s proměnným tlumením v devíti možných úrovních; po faceliftu bylo odpružení upraveno a byl rozšířen rozsah charakteristik. Stručně řečeno, podvozek se dokáže přizpůsobit (ne)kvalitě silnice, případně sportovní jízdě. Pokud vám to nebude stačit, je možné jej přitvrdit tlačítkem na středovém tunelu. Tlumení pak není proměnné, ale natvrdo nastaveno na tvrdší. Rozdíl je znát především v menším pohupování na podélných nerovnostech a menších náklonech v zatáčkách. Nový je pak variabilní hydraulický posilovač, který má rychlejší reakce než před faceliftem; stále to však není ono.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Facelift se dotkl masky jen málo --- Z profilu vyniknou převisy

Dvě úrovně výbavy, čtyři motory

Základní úroveň výbavy, která se jmenuje prostě 607, je k dispozici s motory 2.2 16V, 2.2 16V BVA (automatická převodovka), 2.2 HDI, 2.2 HDI BVA a zahrnuje např. osm airbagů, ABS + ESP, kompletní sestavu elektronických systémů, tempomat s omezovačem rychlosti, imobilizér, samočinnou aktivaci světlometů a automatické stěrače, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrické otevírání a zavírání víka zavazadlového prostoru, 17" litá kola nebo audio systém RD4 s přehrávačem CD s dvojitým tunerem a dvojitou anténou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záď má velké světlomety s nečitým překrytím, víko zavazadlového prostoru je prohnuté

Druhý stupeň výbavy Pack je k dispozici navíc pro motory 3.0 V6 a 2.7 V6 HDI. Navíc zde najdete např. alarm, parkovací asistent vzadu, xenonové světlomety, vrstvená boční skla, zvukový systém JBL s CD měničem. Šestiválcové modely navíc disponují již zmíněnými tlumiči s proměnnou charakteristikou. Za příplatek si můžete pořídit navíc např. parkovací asistent vpředu s promítáním situace na multifunkční displej, navigační systém, bluetooth handsfree či kožené čalounění. Interiér vozu je nabízen s dekorací hliníku pro verzi Titane a Diamant a s dekorací dřeva pro verzi Ebene a Ivoire. Paleta barev karoserie zahrnuje celkem dvanáct odstínů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Docela hezké

Naživo vypadá inovovaný Peugeot 607 stejně nenápadně jako dříve, žádná velká tlama ve stylu modelu 407 nebo faceliftovaného 307 se nekoná. Změny jsou decentní a rozumné, nic drastického a násilného. Vůz má stále poměrně velký přední i zadní převis, na rozvoru 2,8 m je postavena karoserie s délkou 4,9 m; velký přední převis je charakteristický také pro 407, kde vynikne ještě více vzhledem ke kratší zádi. Přední maska je hezká, snad jen mlhovky jsou příliš výrazné díky chromování. Záď je charakteristická svým snížením v prostřední části, což se někomu líbí, jinému ne; design ne otázkou vkusu. Celkově se mi 607 líbí, nicméně k tvarování zádi mám určité výhrady.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Novinky v rámci faceliftu, vzhled
  2. Interiér, sedadla, místo vzadu
  3. Zavazadlový prostor, šestiválcový nafťák, dynamika, spotřeba, automat
  4. Vše pro komfort, pár slov závěrem, plusy a minusy, parametry
  5. Fotogalerie (všechny snímky)
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků